• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opel Signum 1.8 z18xe LPG

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Marka samochodu
Opel Signum 1.8 z18xe
Budżet/ile litrów
5l budżet najlepiej ok 100zł
Styl jazdy
Silnik
1.8 z18xe pb+lpg
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
ok 1l/10000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 dexos2
Jaki olej masz obecnie
Pmo Max Mileage 10W40
Zakładam tu temat. Autko Opel Signum, przebieg aktualnie 278 tys km, silnik dobrze znany 1.8 z18xe z instalacją gazową od jakiś 80 tyś km. Wg książki i zapisków od przebiegu 85 tyś km auto jeździ na 10W40 i podejrzewam, że przez cały okres aż do teraz taki był lany. Jeżeli chodzi o historię auta w moich rękach to jeździłem na: Valvoline Maxlife 10W40, Motul Synergie 6100 10W40, Liqui Moly MOS2 10W40, PMO Professional 10W40 i teraz już druga wymiana i aktualnie zalany PMO Max Mileage 10W40. Pobór oleju jak ten silnik stosunkowo mały, na aktualnym oleju pierwsze dolewki typu 100ml, 200ml po jakiś 5-6 tyś km od wymiany czyli jest ok. Zastanawiam się nad przejściem na jakiś 5W40 - może coś polskiego + jakaś płukanka i ewentualnie jakiś dodatek. Jak myślicie to dobry pomysł czy kulać się dalej na 10W40?
 
Postanowiłem przejść na 5W30 Ford Formuła F, po 1,5kkm puścił uszczelniacz wału od strony rozrządu, rzygało strasznie. Kolega mechanik mi to wymieniał, twierdził że to przez zmianę lepkości oleju.
Ja bym zmienił mechanika, bo to bzdura totalna. Ford z tym samym silnikiem lata w rodzinie od 2008r na Formule 5W30. Zero wycieków, zero poborów, olej zmieniany co 10 tysięcy.

czy to na pewno mit starych mechaników z tą zmianą lepkości oleju? Nie wiem.
Ja wiem. Tak, to mit.
 
Teoretycznie oleje o nizszej lepkosci sa bardziej "agresywne" w stosunku dla elastomerow, lecz wiadomo kazdy szanujacy sie producent pakietu dodatkow, dodaje odpowiednie zwiazki chemiczne, aby znalezc odpowiednia rownowage.
 
Kto nie miał Vectry b to tego nie pojmie. Jak by mi ktoś powiedział że przed odpaleniem silnika mam obejść Vectre dwa razy w lewo i raz w prawo, wtedy nie będzie ciekła i przestanie się psuć to bez zastanowienia bym zapierda... w podskokach dookoła samochodu.
W tym przypadku należy przyjąć że zmiana oleju na 10w40 pomoże z wyciekami.
 
Moj brat jezdzi na 10w40 Vectra, niby cos tam cieklo ale wymienił uszczelke i problemu nie ma. Te auta maja juz ponad 20 lat to ma prawo cos puscic.
 
Ja bym zmienił mechanika, bo to bzdura totalna. Ford z tym samym silnikiem lata w rodzinie od 2008r na Formule 5W30. Zero wycieków, zero poborów, olej zmieniany co 10 tysięcy.


Ja wiem. Tak, to mit.
Kiedyś tu pisałem o przypadku Focusa 1 1.6 16v jak szwagrowi zamiast 10w40 zalali 5w40 na 1000 km bagnet był suchy. Wrocil na 10w40 lotosa, dodam że to był rok 2008 więc wtedy lotos był uważany za olej do polonezów, lanosow itp bo wtedy jeszcze sporo tego jeździło po drogach. I co? Auto jeździło trasy Wiedeń-Katowice nieraz prędkości 160-180 i silnik chodził pięknie. Więc to bardziej kwestie danego silnika. W jednym taki zabieg się uda w innym już niekoniecznie. Nie ma co bić piany, silniki z początku lat 2000ych będą chodzić na 10w40 bo wtedy takie oleje były najbardziej popularne.
 
Wyszukiwarki olejów do Focusa MKI 1.6 16V podają 5W30. A z własnych doświadczeń, to ponad 10 lat jeździłem Fiestą MKIV z 1999 na 5W30 Motorcraft i jedyne problemy jakie miałem z tym samochodem to regularne wymiany łączników stabilizatora i rdza.
 
Szwagier miał 2 focusy mk1 jeden przedlif drugi polift silnik 1.6 16v zetec bez gazu oba jeździły na 10w40 lotosa. W tych czasach pamiętam, że 5 l tego lotosa kosztowało ok 50 zł w makro.

U mnie teoretycznie dedykowany jest olej 5w30 i interwał 25 tys km...
 
Jesli to ma podobne zalecenia jak moja Corsa to niekoniecznie 5W30. Owszem taki jest fabryczny, ale instrukcja dopuszcza 0-10W30-60, ale musialbym sprawdzic.
 
Rozpiętość jest od 5w30 do 10w40 w zależności od klimatu. Ale auto fabrycznie wyjeżdżało z 5w30
 
Ja bym zmienił mechanika, bo to bzdura totalna. Ford z tym samym silnikiem lata w rodzinie od 2008r na Formule 5W30. Zero wycieków, zero poborów, olej zmieniany co 10 tysięcy.
Lata od początku na tym oleju, czy było przejście z innej lepkości? Bo to różnica.
Ja wiem. Tak, to mit.
A ja wiem, że nie zawsze teoria pokrywa się z praktyką.

Mit, nic nie ma prawa się stać, a jednak w wielu przypadkach coś się jednak dzieje i naraża kierowcę na koszta. Oczywiście mogą to być zbiegi okoliczności. Inna przyczyna, która zbiegła się akurat ze zmianą oleju, nie mówię, że nie. Ale może nie warto za każdym razem bezrefleksyjnie polecać zmiany lepkości "bo nic się nie stanie".
 
U mnie sie
Kto nie miał Vectry b to tego nie pojmie. Jak by mi ktoś powiedział że przed odpaleniem silnika mam obejść Vectre dwa razy w lewo i raz w prawo, wtedy nie będzie ciekła i przestanie się psuć to bez zastanowienia bym zapierda... w podskokach dookoła samochodu.
W tym przypadku należy przyjąć że zmiana oleju na 10w40 pomoże z wyciekami.
Vectra b to jednak nie to samo, co Vectra C/Signum. Silniki 1.8 w vc/signum to stara konstrukcja, takie poprawione x18xe1 teoretycznie nie biora już tyle oleju co te poprzednie. A wycieki wiadomo jak ktoś pilnuje to i nie będzie wycieków, ja trochę zaniedbałem temat ale i też nie sądziłem że mi się tak rozcieknie.
 
W tym temacie nie jest problemem to że opel jeździ na 10w40 tylko to że jego właściciel jest z tego rozwiązania bardziej zadowolony niż z 5w40, a tak być nie może 🤣 przecież wiadomo że silnikowi lepiej niż 5w40 może zrobić tylko 0w40 ;)
Od siebie dodam że Colt CJ też lepiej pracował na 10w40.
 
Aktualizacja, opelek przejechał jakieś 1300 km na Mobilu 2000 10W40 - w tym jakieś 600 km trasy, reszta miasto krótkie odcinki. Oleju nie ubyło, kolor oleju zmienił się na mocną kawę z mlekiem :) Generalne jak na tak tani olej, nawet w lepkości 10W40 jestem mile zaskoczony. Silnik fajnie na nim pracuje, na zimno nie klepie przy wyższych obrotach nie rzęzi - słowem jest OK. Kupiłem sobie banieczkę 4l Lotosa 10W40 jakby trza było coś dolewać, jeżeli nie będzie jakiś dużych dolewek w między czasie to on jako następny wpadnie do silnika.
 
Mała aktualizacja tematu. Opel jeździ i ma się całkiem dobrze, przebieg powoli dobija do 300 tyś km (obecnie 298 tyś). W międzyczasie wymieniałem dwa razy olej - 07.2022 Mobil 2000 10W40 oraz 03.2023 MyProject by Mitan 10W40. Wg własnych spostrzeżeń ustaliłem sobie interwał wymian oleju między 8-9 tyś km, jeżeli chodzi o pobór oleju to starając się trzymać cały czas okolice max na bagnecie Mobila dolewałem tak średnio 0,5-0,7l na cały interwał, czyli jak na ten silnik jak najbardziej OK.
 
Aktualizacja cd. Do silnika wpadła kolejna "budżetowa" opcja Mannol Defender 10W40. Silnik pracuje normalnie, subiektywnie bardziej miękko niż na poprzednim MyProject/Mitan. Przebieg w chwili obecnej 306 tyś km.
 
Pobór tak w okolicach 0,5l-0,7l na cały interwał, czyli ok. 9 tyś km (w sensie dolewam tak, żeby był zawsze max na bagnecie). Pytasz o awaryjność konkretnie czego? Silnika?
 
Wszystkiego. Ja w Vectra b miałem usterkę za usterką i odetchnąłem z ulgą jak poszła na szrot.
 
Back
Top