• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Jak macie Netflixa to jest serial dokumentalny Brudna forsa. W jednym odcinku jest opisana sprawa Volkswagena. Mercedes i BMW stosowali te same praktyki. W USA postawiono ultimatum VW i sprawę rozwiązali, natomiast w Europie jak truli tak trują dalej. Unią rządzą Niemcy i mogą wszystko🤬.
 
Opony panowie opony. O ekologii chyba już jest wątek na forum.

Żeby wrócić do tematu to Barumki do Pandy czekają już w domu :)
 
Akurat ta nagonka na silniki spalinowe w UE to jest wg. mnie jakaś paranoja. Będziemy mieć w PL auta elektryczne napędzane prądem z Węgla importowanego ze Wschodu. Pomijam fakt, że stan infrastruktury przesyłowej w Enegetyce jest opłakany i potzrebne są wielomiliardowe inwestycje ale nikt na to nie patrzy bo lepiej dać 500+ cy 13 emeryturę i byle do wyborów. A jak spłonie kolejne nielegalne składowisko odpadów to do atmosfery pójdzie więcej trucizny niż generuje 1 mln nowoczesnych diesli przez rok.
Gdzieś pisali, że inwestycja ojca dyrektora z Torunia wymusiła budowę kotłowni do podgrzania wody termalnej, która emituje więcej co2 niż wszystkie auta w Toruniu razem wzięte. Ale zaraz wprowadzą zakaz wjazdu do Centrum dieslom nawet tym z Euro 6 bo banda idiotów ma klapki na oczach. Taką mamy ekologię. Mało kto wie ale ograniczenie spożycia mięsa może przynieść dużo lepsze skutki niż te durne wytyczne i zakazy. A co do Hybryd to szczególnie ekologiczne są te sprowadzone drogą morską z Japonii czy Koreii bo taki transportowiec to jest napędzany siłą wiatru i paneli słonecznych.
Sorki za off top.
 
@tomek evo
Jeszcze dodaj koszt utylizacji baterii .

Wracając do opon to nie zauważyliście ze opony mające dobre rezultaty na suchym/mokrym i śniegu są niżej oceniane w testach niż opony o gorszych parametrach w tych warunkach ale mające wyższe notowania w energooszczednosci i innych eko kryteriach
 
@MarcinM-Lbn baterie trakcyjne, gdy przestają się nadawać do samochodu mogą łatwo być wykorzystane do m.in. zasilania domów, sygnalizacji świetlnych itd., bez żadnych dodatkowych inwestycji.
 
Ciekawostka z dzisiejszych newsow

W 2019 roku dynamika sprzedaży opon całorocznych wyniosła 22 procent, podczas gdy sprzedaż letnich spadła o 8 procent, a zimowych - o 12 procent.
 
Ciekawostka z dzisiejszych newsow

W 2019 roku dynamika sprzedaży opon całorocznych wyniosła 22 procent, podczas gdy sprzedaż letnich spadła o 8 procent, a zimowych - o 12 procent.
Nie da sie tego inaczej wytlumaczyc jak wiekszym rozsadkiem wlascicleli samochodow...

Pozdrawiam,
 
Wulkanizatorzy na pewno nie pocieszeni.
 
Niedługo przekładka jednej opony 100zł albo więcej
 
Koła oczywiście dowalone pneumatykiem na 500 niutona, żeby tylko wulkanista mógł je zdjąć :D
 
Niedługo przekładka jednej opony 100zł albo więcej
To wtedy kupię sobie komplet felg. Póki co na mojej wichurze przekładka to 60zł 4x16" alu z czujnikami. W Łęczycy trochę drożej 80-90 .
Koła oczywiście dowalone pneumatykiem na 500 niutona, żeby tylko wulkanista mógł je zdjąć :D
Dawno temu może i tak było. Teraz jest kultura techniczna, ten co zmienia za 90zł dociąga kluczem dynamometrycznym, a ten za 60 krzyżakowym.
 
W 2001r zatrudniłem się w jednym z największych serwisów oponiarskich w Gdańsku, nie była to sieciówka, tylko prywatna firma, jedna z pierwszych w tej branży w Trójmieście. Mój szef, wspaniały zresztą człowiek, nauczył mnie właśnie solidności i kultury technicznej. Tam nikt nie wyjechał z serwisu, jak koła nie były dokręcone kluczem dynamometrycznym, mieliśmy nawet wzorcowy klucz, oraz wzorcowy manometr do kalibracji manometrów przy montażownicach. Dobre nawyki pozostały do dzisiaj, jak od 2006r zacząłem na swoim, tak po dziś dzień bez dynamometru się nie obejdzie.
 
To jesteś jasnym punktem na mapie oponiarzy bo ja jeszcze się z kluczem dynamometrycznym nie spotkałem w zakładzie wulkanizacyjnym a w mojej okolicy zmieniałem już kilka. Na wiosnę chyba sam sobie zmienię koła bo nie chce patrzeć na tą amatorkę. Na szczęście mam komplet felg do moich zimówek i letnich.
 
Ja natomiast u siebie w mieście spotykam się tylko z dokręcaniem kół za pomocą klucza dynamometrycznego.

Mój mechanik nawet dokręca takim koła po naprawie.
 
Klucz dynamometryczny to powinna być podstawowa sprawa. Powinna ale niestety wciąż w wielu miejscach nie jest. Kiedyś pzred laty boleśnie przekonałem się o tym próbując odkręcić kołow Masterze za granica. Złamałem 2 klucze (w tym jeden nie mój) i gdyby nie pomoc kierowcy TiRa-a z odpowiednio solidnym kluczem i przedłużką o długości z 1,5m to bym musiał wzywać pomoc drogową. Znajomy miał w Holandii ten sam problem w Masterze i pomoc drogowa też nie dała rady odkręcić koła i musieli zholować go na serwis a tam mu odkręcili koło dopiero na następny dzień (za późno dojechał). Normalnie paranoja.
 
U mnie się same zapiekają, dokręcam zwykłym kluczem do kół, a potem tym samym nie da rady odkręcić bez cudowania
 
U mnie się same zapiekają, dokręcam zwykłym kluczem do kół, a potem tym samym nie da rady odkręcić bez cudowania
Wystarczy uderzyć w śrubę młotem, od razu puszcza
 
U mnie się same zapiekają, dokręcam zwykłym kluczem do kół, a potem tym samym nie da rady odkręcić bez cudowania
To chyba jakas popularna przypadlosc w e36. Mialem kiedys to samo z jednym kolem, a piasta nowa byla. Pekajace nasadki i obrobione sruby. Grzanie palnikiem, walnie mlotem czy odkrecanie metrową lagą nic nie dawały.
 
Back
Top