• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Potrzebuję pomocy, generalnie krótka piłka. Rozmiar 235/45 R18. Uniroyal RainSport 5, czy Nokian PowerProof?
 
Testy opon w 2021 i modele które wygrywają sa dla mnie zaskoczeniem . W rozmiarze 215/60/17 typowe opony dla małych SUV wygrywa nowy GY eficient grip 2 skałek Michały Primacy 4 i dopiero Bridgest T005 . Wg AdAC najlepsza to Falken Azenis 510 . Zobaczymy czy kolejne testy potwierdza te wyniki
 
FK 510 polecam z czystym sumieniem. Miałem w sezonie na tyle w rozmiarze 245/40/17. Są ciche, a co najważniejsze kleją jak szalone. Lekki tył, 420 Nm, a ja na mokrym i 1 biegu mogłem gaz w podłogę wcisnąć i oponki bez zająknięcia przenosiły moc. A to, że w sklepach nie są w kategorii „premium” i nie mają ich ceny to tylko na plus ;)
Wadą może być nieciekawy wygląd, ale dzięki temu przynajmniej łatwo nakłada się dressing bo nie ma żadnych rowków z boku :p
 
@lantar8 a jak jest z trwałością tej opony ?
to ze jest super na mokrym to słyszałem o niej dużo dobrych opinii. Ale wg testów jest przeciętna na suchym asfalcie
 
Jeżeli chodzi o trwałość to nie potrafię powiedzieć. Przejechałem na niej 10 tys. i w widoczny sposób jej nie ubyło. Co do suchego to na pewno nie odbiega od Bridgestone Potenza 2018 r., które mam na przodzie. Lubię ostro pojeździć po zakrętach i nie czuję, żeby FK 510 była słabym ogniwem w tym duecie ;)
 
FK 510 polecam z czystym sumieniem.
Ja właśnie zamówiłem komplet FK510 235/45 R18. Do tej pory ujeżdżałem Falkeny Eurowinter, bo w połączeniu z Quattro robiły genialną robotę. Ja miałem A4 B5 2.8Q, brat miał Passka B5 2.3 4Motion, przy wyjeździe zimą w góry, kupiliśmy po komplecie, ja standardowo Eurowintery, braciak rzucił się na Pirelli SottoZero, które w śniegu dostały srogi łomot od Falkenów. W ogóle nawet sam efekt, kiedy przyjechał z gumami kurier, był wymowny, kiedy się okazało, że na Eurowinterach było ze 2 mm więcej bieżnika :D.

Pytając o opinie użytkowników, bieżnik w oczach nie znika, na mokrym trzymają bardzo dobrze, na suchym jeszcze lepiej, i fajnym gratisem jest fakt, że są mega ciche.
 
Kupiłem 2x

Hankook Ventus V12 evo2 K120​


225/45/17 z 2018r nówki za 400zł 😁
 
Potrzebuję pomocy, generalnie krótka piłka. Rozmiar 235/45 R18. Uniroyal RainSport 5, czy Nokian PowerProof?
Jeśli Nokian masę in Rusland to loteria, ja bym kijem nie tykał.
Z Finlandii tak .
Uniroyal idealny na mokrym, ciut większy hałas.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
debice uhp2 za 220zł/1szt.
Teraz za 204 znalazłem Kormorany. Norauto ma różne promocje i wyprzedaże obecnie. Już miałem jechać po Barumy 5HM [412zł za dwie sztuki] ale zacząłem czytać testy i stwierdziłem, że zupełnie nie warto. Przypadkiem trafiłem na te Hankooki i się nie zastanawiałem długo.
 
No ja byłem w mocnym szoku, jak zacząłem testy Baruma 5HM przeglądać. Kormoran jest słabą oponą, a Barum wypada jeszcze gorzej.
 
A możecie coś polecić na 205/55/16? Cena tak do 280zl szt, jeśli się znajdzie coś taniej to fajnie
 
A możecie coś polecić na 205/55/16? Cena tak do 280zl szt, jeśli się znajdzie coś taniej to fajnie
W tej cenie spokojnie się zmieścisz nawet w klasie Premium. Ja osobiście zainteresowałbym się Goodyear EfficientGrip Performance 2 lub już sprawdzonymi i chwalonymi Hankook Ventus Prime3.
 
Panowie jestem na etapie zamawiania opon letnich do Cytryny w rozmiarze 225/55 R17. Wybór padł raczej na hankook venstu s1 evo 3. Ale w kilku sklepach internetowych jest informacja, że opona posiada homologację BMW. Czy mogę takie opony śmiało założyć, czy szukać opon bez homologacji?? (nie wiem czy opona z tym oznaczeniem nie jest robiona przykładowo pod zawieszenie w bmw, czy tylny napęd żeby lepiej współpracowała....) Ktoś ma doświadczenia z tymi homologacjami??
 
@Bochcio
Sprawdź tylko czy ta opona nie jest typu RunFlat. Bo dużo BMW ma takie opony i one nie nadają się do jazdy w innych samochodach. Są dostosowane do jazdy bez powietrza i maja strasznie twarde boczne ścianki
 
Back
Top