• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Vredestein? Kupiłem kiedyś Ultra Cento z nadzieją na ciszę i precyzję wykonania bo były z indeksem do 300km/h. Jedna była koślawa, dwie potrzebowały garści ciężarków, jedna była ok. Byłem na Hunterze, wysyłałem z reklamacją i wróciły do mnie z tekstem, że mieszczą się w ich normach. Ja już podziękuję. ☺️
 
Ale jak to, przecież w 2018r w Genewie były na półce premium! Normalnie argument nie do podważenia... ;) No i robione w europie, następny argument koronny. Kormorany też są w Europie robione.

Każdy ma tam jakieś swoje preferencje, czy ulubione marki względem tak opon, jak i olejów. Markę Vredestein kojarzę od lat. Typowe średniaki. Niczym szczególnym się nie wybijają. Ani w testach, ani cenowo.

Ja nie ukrywam, że lubię Hankooki, bo się do nich przekonałem przez stosunek cena=jakość. Jeździ się na prawdę na nich bardzo dobrze, a trzymanie boczne na mokrej nawierzchni mają rewelacyjne. Nie jest to firma krzak i są na rynku od lat, mają wyrobioną renomę. Jak ktoś spróbował i przejeździł kilka tysięcy kilometrów, to na pewno nie powie, że więcej w nich marketingu, czy reklamy, niż jakości.

Gdybym nie trafił tych V12 EVO2 po 200zł za sztukę, to byłem zdecydowany na Falkeny Azenis FK510. Dla jednego jest problemem, że opona jest za głośna powyżej prędkości X, a drugiemu się bieżnik nie podoba.. No takie życie.
 
Vredestein należy od 2009 do Apollo Tyres, jakby nie patrzeć poważna korporacja ale za tę odrzuconą reklamację mają u mnie już do końca krechę.
Czym są te Kormorany teraz? Te same rzeźby bieżnika mają jakieś Rikeny, Taurusy...

Edit:

Riken: japoński producent z tradycjami sięgającymi 1958 roku, należy do grupy Michelin od 1992 roku.

Kormoran: polska marka oferująca opony o dobrym stosunku jakości do ceny. Dołączyła do grupy Michelin na początku XXI wieku.

Tigar: serbska firma powstała w zakładzie Pirot i produkująca opony pod własną marką, jak również dla spółek Riken i Kormoran. Od 2005 roku jest spółką zależna grupy Michelin. Koncern posiada 100% udziałów w Tigarze od 2009 r.
 
Czym są te Kormorany teraz? Te same rzeźby bieżnika mają jakieś Rikeny, Taurusy...
Koncern Michelin. Ogólnie oczko wyżej, niż chiny, przynajmniej po testach patrząc. Żadna rewelacja, Dębica UHP2 wypada lepiej. Ogólnie klasa budżet.
 
@stixman nic takiego u siebie nie zauważyłem. Może to kwestia wadliwego egzemplarza. Zużycie bieżnika mogłoby być lepsze. To prawda
 
Ja na ten sezon celuję w Vredesteina Ultrac Vorti. Podobno ultra ciche i trwałe. W testach też fajnie wypadają.
 
O każdym, niezależnie czy to jest opona osobowa czy dostawcza, Conti zawsze są optymalne - ciche, przyczepne, komfortowe. Wybierając Continental nie trzeba czytać testów
Tak samo jest z Goodyear ;)

Ale popatrzcie na ta przepaść.
ebdd68a8f829ae63252bd583a51eaeea.jpg


Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ja pisząc o oponach Vredestein chyba pomyliłem Satin z Vorti ;(
Ups
 
Wow Hankooki w tym teście wypadły najlepiej, gdyby nie przewidywany przebieg który będzie można zrobić na tej oponie. Hamowanie na mokrym i suchym nr 1, właściwości na mokrym tak samo....
 
Widocznie Hankook postawił na wynik w testach na ktore większość osób patrzy kosztem trwałości. Jednak sa jeszcze kilka kroków za weteranami w branży. Cieszy mnie wynik Goodyear :) Michelin Primacy zawsze byl opona która robiła dużo kilometrów. Ojciec na promacy 3 trójce zrobił 70 albo 80 tys.
Dla kontrastu pamiętam Goodyear eagle F1 GSD3 z najładniejsza jodła na bieżniku jaka byla. Opony kleiły fenomenalnie ale znikały w oczach.
 

Attachments

  • 285-30-20-GOODYEAR-EAGLE-F1-GS-D3.jpeg
    285-30-20-GOODYEAR-EAGLE-F1-GS-D3.jpeg
    1,3 MB · Odwiedzin: 116
Daruj sobie takie komentarze - to nie "szklana pogoda". Pisz na temat.
akurat s1evo3 jest slabsza niz to co wypuścili poprzednio. o ile raczej cen nie podniosą to moze tańsza mieszanke dadza i nastepne generacje nie beda jak vetus prime 3.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
przejrzałem właśnie test ADAC w rozm 205/55/16 i tam Hankook jest słabiutki na mokrym a najlepszy na suchym . Także co test to będziemy mieli dobry powód do spinki która marka i model opony jest najlepszy. ;) ale forum musi żyć ;)
Post automatically merged:

@stixman
ale w wypowiedzi @Bodex było duzo prawdy. Hankook zdobył rynek jakością i bardzo konkurencyjną ceną . Teraz trzeba zarobić jak już zdobyli rynek i przekonali do siebie sporą grupę użytkowników. To jest standardowe działanie biznesowe
 
Last edited:
Tak masz rację. Nagle się okazało że te same opony w tym samym rozmiarze robią także inne przebiegi. Tu np. Hankook jest przed Uniroyalem, MAxisem, Pirelli i innymi...
1615846671135.png
 
Wow Hankooki w tym teście wypadły najlepiej, gdyby nie przewidywany przebieg który będzie można zrobić na tej oponie. Hamowanie na mokrym i suchym nr 1, właściwości na mokrym tak samo....
Testy jak wybory , kto płaci ten wygrywa , wiesz jakie środki posiada lobby na takie i inne promowanie ?
Nieograniczone, kasa żsdzi kasa.
Ja wolę kilka tysięcy opinii użytkowników.
Przeglądnij kilka innych testów , te nr 1 już są w innych nr 3 lub 4 ....
Hallo,... coś się nie zgadza....

Daruj sobie takie komentarze - to nie "szklana pogoda". Pisz na temat.

Temat opony ogólny - pisze na temat .
Zaraz się tak zajaracie Hankokami jak na forum Insignii Uniroyal i każdy jak małpeczki mieli w 80% Uniroyal .
.
Wybór opon to kompromis , nie ma najlepszych , trzeba dobrać do swoich potrzeb , stylu jazdy, rodzaju pojazdu , oczekiwań .
Co mi z tego że będą najlepiej hamować jak za 30 tys km będą do wymiany ? Dla mnie to szrott !
Nie każdy tutaj jeździ na torze .
A czyta to wielu noromalnych użytkowników, którzy oczekują też duży przebieg .
...
Kupiłem Dunlopy zimowe Made in Poland , czyli Dębica mimo , że nie są najlepsze , ale sprawdzone przez wieku użytkowników, np bardzo często przez taksiaży.
Teraz się zastanówcie, czemu są nr 1 w testach .... Kasa , kasa ... .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Bodex zawsze możesz sobie kupić opony co zrobią 200 000 km, ale hamowanie planować 200 metrów przed przeszkodą :)

Dla porównania w poprzednim samochodzie miałem opony Michelin Energy Saver- była to Kia Ceed i na tych oponach wyszła z fabryki. Na tych oponach po odliczeniu przebiegu na zimowki zrobiłem 100/105 tys km. Opona na deszczu dawała niesamowitą "adrenalinę", silnik tylko 1.6 CRDI 116 km a bez problemu gubił trakcję na 3cim biegu, 1/2jka to nie wspomnę. Hamowanie masakra, deszcz na rondzie auto płużyło przodem. Na suchym opona ok, ale dla mnie nigdy więcej. (teraz w Cytrynie kończę Primacy 3, ta jest ok do samego końca w każdych warunkach).
Po Michałach kupiłem Conti Premium Contact 5. Po 20 000 km na przedniej osi nie było połowy bieżnika, ale opona dawała niesamowite poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach. Dla mnie mimo wszystko właściwości jezdne najważniejsze. Przebieg to kwestia drugoplanowa, byłe nie ścierała się jakoś nadmiernie. Do tych opon z czołówki jeżeli chodzi o przebieg typu Goodyer/Michelin w moim rozmiarze muszę dopłacić 140-200 zł na sztuce w porównaniu do Hankooka. Wolę lepsze właściwości jezdne, opony najwyżej wymiennie częściej, a na komplecie oszczędzę ok 600 zł.

Ja szukam ogólnie opony która ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości dlatego chcę iść w Hankook.
 
Last edited:
Z tego co pamiętam to pirelli już jakiś czas są klepane w Chinach.
Ja do auta pakuję zawsze budżet. Im tańsze tym lepsze. W rozmiarze 215/55r17 poniżej 200 zł. Teraz za 180szt będę brał. Giti które teraz dostałem na testy są aaaaaaaaż świat. Auto trzyma się drogi jak gokart.
 
Bodex zawsze możesz sobie kupić opony co zrobią 200 000 km, ale hamowanie planować 200 metrów przed przeszkodą :)

Dla porównania w poprzednim samochodzie miałem opony Michelin Energy Saver- była to Kia Ceed i na tych oponach wyszła z fabryki. Na tych oponach po odliczeniu przebiegu na zimowki zrobiłem 100/105 tys km. Opona na deszczu dawała niesamowitą "adrenalinę", silnik tylko 1.6 CRDI 116 km a bez problemu gubił trakcję na 3cim biegu, 1/2jka to nie wspomnę. Hamowanie masakra, deszcz na rondzie auto płużyło przodem. Na suchym opona ok, ale dla mnie nigdy więcej. (teraz w Cytrynie kończę Primacy 3, ta jest ok do samego końca w każdych warunkach).
Po Michałach kupiłem Conti Premium Contact 5. Po 20 000 km na przedniej osi nie było połowy bieżnika, ale opona dawała niesamowite poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach. Dla mnie mimo wszystko właściwości jezdne najważniejsze. Przebieg to kwestia drugoplanowa, byłe nie ścierała się jakoś nadmiernie. Do tych opon z czołówki jeżeli chodzi o przebieg typu Goodyer/Michelin w moim rozmiarze muszę dopłacić 140-200 zł na sztuce w porównaniu do Hankooka. Wolę lepsze właściwości jezdne, opony najwyżej wymiennie częściej, a na komplecie oszczędzę ok 600 zł.

Ja szukam ogólnie opony która ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości dlatego chcę iść w Hankook.
Ja mam tak samo, też miałem Michelin-y i GoodYear, i tak wymieniam co 6-7 lat a nie robie dużych przebiegów, więc dla mnie są dobre.


ale w wypowiedzi @Bodex było duzo prawdy. Hankook zdobył rynek jakością i bardzo konkurencyjną ceną . Teraz trzeba zarobić jak już zdobyli rynek i przekonali do siebie sporą grupę użytkowników. To jest standardowe działanie biznesowe
Patrzyłem specjalnie pod katem danej opony, rozmiaru i typu. :eek:🤣🤣🤣, przecierz każdy producent chce zarobić co tu sie dziwić. Po przejechaniu 10000km można coś powiedzieć o prowadzeniu i komforcie danych opon.
 
Last edited by a moderator:
Panowie @Bodex i @stixman, przywołuję Was do porządku. Wywaliłem Wasze zbędne treści i liczę, że dyskusja pozostanie zachowana w pewnych granicach kultury wypowiedzi. Jeżeli chcecie obrzucać się bezsensownymi argumentami ad personam, polecą ostrzeżenia. Chcecie sobie coś wyjaśnić, róbcie to poza forum publicznym.

Ja wolę kilka tysięcy opinii użytkowników.
Przeglądnij kilka innych testów , te nr 1 już są w innych nr 3 lub 4 ....
Użytkownicy to też nie jest rzeczowe i pewne źródło informacji. Dlaczego? Bo opinie wystawiają ludzie nie mający porównania do wielu droższych, lub tańszych produktów, mają różny styl jazdy, różne samochody, różne doświadczenia etc. Dla przykładu, gdybym ufał opiniom użytkowników, nie spojrzał bym nigdy na uniroyale, po tym jak na pewnej grupie, była seria rozerwanych boków opony rainsport 3, gdzie po dłuższej dyskusji, okazało się, że były to niskie profile i prawdopodobnie zbyt niskie ciśnienie w kołach, a na mokrym torze, na rainsportach robiło się nie gorsze czasy, niż na semislickach.
Idąc dalej tropem opinii użytkowników, powinienem być bardzo zadowolony z np. Firemaxów, Imperiali, czy Kormoranów, bo są najtańsze w szukanym rozmiarze i mają bardzo dobre opinie użytkowników. Co z tego, że połowa z nich nie wyjechała w swoim życiu na drogę szybkiego ruchu, a druga połowa nie miała nigdy więcej jak 100KM pod maską 1-tonowego samochodu. Idąc za takimi opiniami opony kupuje ktoś, kto ma 200KM w 2-tonowym dieslu i nie może złapać przyczepności do 3-go biegu, na drogach szybkiego ruchu musi zakładać stopery, a na mokrym asfalcie samochód robi co chce.
Teraz w drugą stronę, ktoś jeżdżący 200-konnym, 2-tonowym dieslem, wystawi super ocenę oponie za 500-600 zł, kupi ją gość ze 100-konnym 1-tonowym benzyniakiem, jeżdżący głównie po mieście i...nie zauważy różnicy pomiędzy swoimi poprzednimi oponami za 200zł, wystawiając tym negatywną opinię, bo "po co przepłacać, jak nie widać różnicy".

To jest dokładnie ta sama sytuacja, co...z każdym produktem ocenianym w sieci :D.

Idąc po testach i teorii o ich lobbowaniu. Gdybyś samemu zrobił testy dokładnie tych samych opon, w różnych miejscach na kontynencie, też otrzymał byś różne wyniki, bo wpływ na te testy ma chociażby nawierzchnia, na której przeprowadzane są testy, kierowca, który je przeprowadza, czy nawet sama seria opon i taśma produkcyjna z której zjechały. Najważniejsze, że w różnych testach, zazwyczaj to właśnie te same opony, wymieniają się w pierwszej trójce całej testowanej stawki.
 
Last edited:
Ja mam aktualnie Pirelli:
Sottozero 3 DOT 2018 Niemcy
Cinturato P7 DOT 2019 Niemcy
Cinturato P1 Verde DOT 2019 Niemcy
Cinturato Winter DOT 2019 Niemcy
 
Back
Top