• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ta opona nie jest Run Flat, jest to zwykła opona. I teraz dalej. Hankook Ventus s1 Evo 3 w rozmiarze 225/55R17 nie jest produkowany bez tej homologacji BMW ( z "*" na oponie), czyli każda w tym rozmiarze jest z tą homologacja. Bez homologacji w tym rozmiarze można kupić Hankook Ventus s1 Evo 2 (ale tej za bardzo bym nie chciał, bo jest to stara generacja, mega dobrze klei ale szybko się zużywa- opinia kolegi) albo Ventus Prime 3. Ventus Prime 3 to opona turystyczna, ja szukam takiej co będzie miała sztywne boczki, bo Cytryna to tapczan, chciałbym precyzyjne prowadzenie, dlatego myślałem o ventus s1evo3.
 
mega dobrze klei ale szybko się zużywa
Potwierdzam. Znika w oczach, ale jazda na niej z wyższą prędkością, to czysta przyjemność.

Ventus S1 EVO3 nie jest oponą tylko dla BMW. Ten konkretny rozmiar otrzymał homologację od BMW i tyle.
 
A jakie opony zimowe polecacie do BMW F25 225/60/17 RunFlat, potrzebuję zakupić na następną zimę
 
A jaki masz budżet?

Jak musisz mieć Runflaty to albo Pirelli Sotto Zero albo Dunlop 3D, chyba że jakaś hurtowania ma coś innego. Ja bym polecił od Siebie Michelina Pilota, tylko nie wiem czy interesuje Cię dopłacenie około 200 zł na szt. aby mieć lepsza trakcję na mokrym.
 
Last edited:
poszukuję opon klasy średniej lub premium o najlepszym stosunku cena/jakość najlepiej poniżej 500 PLN za sztukę
 
Posiadam S1 Evo2 K117 jak narazie nie widzę nadmiernego zużycia ale przebieg jest mały- 15kkm (2 sezony). Bardzo dobrze trzymały Rainsporty szybko znikały.
 
Ja szukam budżetowego letniego ogumienia do nowego nabytku. 215/55/16 (taki a nie inny).
Po cenie pierwsze co wydaje mi się sensowne to Dębica Presto HP2, ktoś się na tym kulał?
 
Dębica Presto HP2 to zeszłoroczna nowość. Kupiłem je rok temu jak nie było jeszcze żadnych opinii. Można powiedzieć, że zaufałem producentowi tych opon, że opona została ulepszona względem poprzedniego modelu, który spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony użytkowników w naszym kraju😉 Pierwotnie szukałem czegoś w klasie medium. Ostatecznie skusiła mnie świetna cena dla mojego rozmiaru - 205/55/16. Guma dobrze klei na mokrym i suchym. Nie miałem się do czego przyczepić jeżdżąc celowo agresywniej niż na starych Conti Premium Contact5. Podsumowując do normalnej jazdy jest to wystarczający produkt. Utrata bieżnika ok. 1mm po przejechaniu ok. 7 tys. Na parę sezonów powinnych wystarczyć 🙂
 
Posiadam S1 Evo2 K117 jak narazie nie widzę nadmiernego zużycia ale przebieg jest mały- 15kkm (2 sezony). Bardzo dobrze trzymały Rainsporty szybko znikały.
Te 15 tys to przejechane tylko na letnich czy przez 2 lata auto przejechało ten przebieg na letnich i zimowych ?
 
@Hlava Jak dla mnie Dębica Presto HP2 totalny szajs strasznie głośne, na mokrym wydaje się jak by jakieś gwizdanie +słabo się trzymają na zakrętach, nie kupił bym ich nawet za 500zł za komplet. Braciak jeżdzi na nich :eek:😁, a zużycie opon duże, a tanie nie są. Byłem z braciakiem na trasie kilka razy.
Ja wybrałem HANKOOK Ventus Prime 3 K125 (185/60R15 84H) i biją je na głowe (przejechane ok.10000km). Jazda 120km/h w deszczu nie ma żadnego gwizdania + lepsza trakcja.

p.s. 1mm na 7kkm to strasznie dużo :eek: .
 
Last edited:
Jak już opisujecie wasze wrażenia to podawajcie pełny rozmiar. A nawet czy opona jest wzmacniana czy nie. Bo takie pisanie to poziom pisania jakoby np. Motul był lepszy od Mobila ale nie podawając komplenie nic więcej.
Bo to ludzie czytają i myślą, że naprawdę tak jest. Podobnie jak w innych tematach tworzycie "kryptoreklamę" niektórym produktom.
 
Hankok nie jest zły ale stał się modny, zbyt modny, skoro mają duża podaż to i cenę górę , a w cenie są też bilbordy.
Dobry towar nie potrzebuje reklam .
Miałem inny model Vredestein i byłem mega zadowolony .
Ciekawe jak to robi Vredestein , że nie czuje się szarpań kiera w koleinach ? Zero szarpań !
Natomiast w zakrętach owe XL czyli dodatkowe kordy wzmacniające i usztywniające oponę sprawiają , że prowadzenie auta jest perfekcyjne , miałem , zrobiłem 90 tys km w tym 60% autostrad to wiem co piszę

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Hankook jest na topie bo idzie na pierwszy montaż w BMW . Audi tez zjeżdża na Hankookach . Druga rzecz ze robią pożądane opony . Może nie są topem wśród opon ale bardzo mocnym średniakiem .
Vredestein Satin to fakt porządna opona ale w testach raz jest blisko podium a raz w środku stawki . Dla mnie warta zainteresowania . Natomiast wyżej bym ocenił Falkena FK510 od dłuższego czasu bardzo stabilna opona w testach
 
Tylko Continental.
12aW6JtfvUdcdO.gif
 
Czytając różne testy to nie dokonać tak jest. W wielu testach wskazują jako słabe strony Conti wysoki szumy toczenia i niski komfort .
Akurat Conti i Michelin to marki na których najwiecej zrobiłem kilometrów moimi samochodami . I nawet teraz mam w dwóch autach opony tej marki . I dla mnie w rozmiarze 215/60/17 zdecydowanie wyzej oceniam Michelin Primacy 3 niż Conti Ecocontact 6
 
Last edited:
Wybierając Continental nie trzeba czytać testów
Ciekawe jaki wpływ na to mają jakieś prezenty dla testerów ;)

Hankok? Nigdy , wolę europejskie.
Mój wybór Vredestein Ultra Satin.
Vredestein Satin to fakt porządna opona ale w testach raz jest blisko podium a raz w środku stawki .
Opony co najwyżej przeciętne. Markę znam, ale wcale nie jest szczególnie konkurencyjna cenowo. Pomimo braku "bilbordów" ;)

 
Back
Top