• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
photo_2021-03-17_16-10-33.jpg

400zł. Normalnie te konkretne, z tym indeksem prędkości, wzmacniane [XL] kosztują 302zł z przesyłką, więc okazja całkiem spoko :cool:
 
Masz jakieś rozeznanie jak one wypadają w porównaniu do s1 k117 Evo2 lub s1 k127 Evo 3?
 
Podobna półka do EVO 2 i EVO 3.

 
gdyby nue miekka sciana [przy niskim profilu moze byc lepiej] to by byla jedna z nafajniejszych opon jakie mialem. trzyma wściekle i na suchym i na mokrym choc nie jest najlepsza. ale brakuje jej niewiele do czołówki co nadrabia cena o 1/3 nizsza. bardzo przewidywalna i łatwa w prowadzeniu. troche rzuca na kałużach ale ze względu na duza powiezchnie styku. koncepcja taka - wsadzamy dobra ale niedrogą mieszanke a jej braki nadrabiamy duza powiezchnia styku.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Faktycznie piszą o miękkiej ściance:
The Ventus V12 Evo2 is laterally soft when loaded up in a corner, and steering inputs are imprecise.
Uznaję zatem że raczej nie dla mnie; właśnie gdy zapakuje się w łuk oczekuję precyzji i stabilnego toru jazdy, a ściankę w moim rozmiarze mam jeszcze większą niż ta w teście. Dzięki za podrzucenie lektury :).
 
Jak się ciepło zrobi, to na pewno będę testował na autostradzie i drogach szybkiego ruchu. Raczej nie sądzę, abym odczuł problemy ze stabilnością w zakrętach przez miękką ściankę. Myślę, że dużo zależy od zawieszenia w danym samochodzie, rozkładu mas, być może od samych felg. Nie wiem. Ja zawias mam cały z przodu Febiego. Jedyne co mnie czeka jeszcze, to wymiana łożysk w przednich kołach, bo prawe łapie ledwie wyczuwalny luz.

troche rzuca na kałużach ale ze względu na duza powiezchnie styku.

Ventus S1 EVO 2 jak miały jeszcze powyżej 5mm bieżnika, to często nie odczuwałem tego, że wjechałem w kałużę przy większej prędkości. Odprowadzały wodę fenomenalnie.
 
Rainsporty, tak samo 3, jak i 5, też mają bardzo miękkie ściany boczne, a jak pisałem, na torze robiło się na nich czasy zbliżone do semislicków. Wszystko zależy od samochodu i profilu opony. Wiadomo, że 205/60 R16 zachowa się diametralnie inaczej niż 245/45 R19 :)
 
Wiadomo, że 205/60 R16 zachowa się diametralnie inaczej niż 245/45 R19
A to wiadomo. Dwie te same opony od tego samego producenta, mogą się inaczej zachowywać w różnych rozmiarach. Właśnie dla tego napisałem, że nie dogodzi wszystkim, bo każdemu przeszkadza co innego i każdy oczekuje czegoś innego. Dodając do tego różne rozmiary na jakich ludzie jeżdżą to już w ogóle Meksyk... Nie ma najlepszej opony na wszystko.
 
Rainsporty, tak samo 3, jak i 5, też mają bardzo miękkie ściany boczne, a jak pisałem, na torze robiło się na nich czasy zbliżone do semislicków. Wszystko zależy od samochodu i profilu opony. Wiadomo, że 205/60 R16 zachowa się diametralnie inaczej niż 245/45 R19 :)
rainspoer 3 i 5 maja boki z gownolitu i osobiscie wklejalem na forum jak gosciowi nowe opony pekly z boku. a trzymaja dobrze bo maja miekka mieszanke

Jak się ciepło zrobi, to na pewno będę testował na autostradzie i drogach szybkiego ruchu. Raczej nie sądzę, abym odczuł problemy ze stabilnością w zakrętach przez miękką ściankę. Myślę, że dużo zależy od zawieszenia w danym samochodzie, rozkładu mas, być może od samych felg. Nie wiem. Ja zawias mam cały z przodu Febiego. Jedyne co mnie czeka jeszcze, to wymiana łożysk w przednich kołach, bo prawe łapie ledwie wyczuwalny luz.



Ventus S1 EVO 2 jak miały jeszcze powyżej 5mm bieżnika, to często nie odczuwałem tego, że wjechałem w kałużę przy większej prędkości. Odprowadzały wodę fenomenalnie.
v12evo2 ma mieszanke dosc miekka i dosc miekke boki (w rozmiarze 205/50 15) . ale da sie to nieco zniwelowac pompujac odpowiednio wiecej. ogolnie po odpowienim dobraniu cisnien opony mega fajne
 
Zazwyczaj trzymam się ciśnienia zalecanego przez producenta. W tym wypadku mam 2.1-2.2
 
rainspoer 3 i 5 maja boki z gownolitu i osobiscie wklejalem na forum jak gosciowi nowe opony pekly z boku. a trzymaja dobrze bo maja miekka mieszanke
Pękły z boku, bo miał zbyt niskie ciśnienie. Chodzi o gościa w Saabie pewnie. Ta sama sytuacja była na grupie Forda, wszyscy mieli niski profil i za niskie ciśnienie.
 
A Vredki Ultra Satin mają XL mocne boki , nawet wielosezonowe w zakrętach lepiej prowadziły niż nie jedna letnia i zero bujania Haha.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Pękły z boku, bo miał zbyt niskie ciśnienie. Chodzi o gościa w Saabie pewnie. Ta sama sytuacja była na grupie Forda, wszyscy mieli niski profil i za niskie ciśnienie.
nie w sabie a w fordzie. masz dowody na za niskie cisnienie? po jezdzie autostradowej raczej cisnienie rosnie nie spada

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
@xtremesystems widać że siedzisz w oponach, więc powinieneś wiedzieć, że właśnie jak ktoś ma za niskie ciśnienie na codzień i pojedzie na autostradę i zrobi nią konkretny dystans, to opona wyjściowo niedopompowana bardziej się nagrzewa i staje podatna na uszkodzenia, ponieważ rośnie w niej ciśnienie w sposób nieregularny.
 
no nie . specjalnie na lato na autostrade mozna dac nizsze cisnienie bo sie dogrzeje . zreszta na torze to samo sie robi
wiec jak mi ktos pisze ze mial za male cisnienie po jezdzie autostradowej to podchodze do tego z dystansem.

btw. rainsport ma po prostu boki z gownolitu. osobiscie to macalem. v12evo2 ma twardsze. mysle ze na poziomie pilot sport 4
 
Ja mam aktualnie Pirelli:
Sottozero 3 DOT 2018 Niemcy
Cinturato P7 DOT 2019 Niemcy
Cinturato P1 Verde DOT 2019 Niemcy
Cinturato Winter DOT 2019 Niemcy
Fabryki pozostały w tych samych miejscach ;) nie przenieśli ich do Chin ;)
Ale właściciel lub akcjonariusz to Chińczyk :)
Tak samo Volvo nic się nie zmieniło po za właścicielem z Chin
 
@MarcinM-Lbn to temat o oponach ale polemizowałbym. Volvo to nie jest to samo Volvo co kiedyś. Owszem, mają dobry design ale to już inna marka, mimo że fabryki w Goteborgu i Skvode dalej stoją. Pirelli też czasy świetności ma już za sobą. Z resztą popatrz na ich lineup. Kiedyś prawie każda opona była dobra. Na poprzednim modelu P7 Cinturato wyjeżdżały auta przez 10 lat od, Fiatów po Merce C, E, BMW 3, 4, 5, Audi A4,5,6 (to chyba świadczy o udanym produkcie). Teraz oprócz nowej P0 PZ4 nie mają w ofercie żadnego nowego, świeżego produktu konkurencyjnego w stosunku do reszty stawki premium. Powiem więcej nie wypuścili w latach 2015-2019 żadnego nowego modelu dla aut osobowych. W tym czasie na rynku było już Primacy 3, 4, zaraz będzie 5. Leniwy Conti zrobił 3 generacje swoich opon w tym czasie. Nie twierdzę, że Chiński kapitał wyrządza szkody sam w sobie ale zmienia marki z europejską tożsamością, nawet jeśli jest to komercyjny sukces jak w przypadku Volvo, to niekoniecznie umacnia on reputację. Z resztą z Jaguarem i Land/Range Roverem stało się dokładnie to samo, mimo że to zupełnie nie chiński właściciel, lecz hinduski.
 
Back
Top