• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Michaśie robią bardzo długie przebiegi więc posłużą długi czas.
 
Z oponami jak z olejem, lepiej kupić tańsze i zmienić 2 razy częściej niż na drogich tyrać wiele lat/tyś km...
 
Ostatnio oddałem, bo zbierali opony z Astry. Dwie letnie dwie zimowe. Auto na nich zrobiło 223 tys. km. Letnie miały ponad 5mm jeszcze. Zimowe też coś koło tego. Dwie letnie i dwie zimowe z tych kompletów dalej dojeżdżam. Te co zostawiłem mają więcej bieżnika jeszcze więc tamte pewnie więcej jeździły na przodzie. Na górze opona z Corsy.

Niestety, ale lepszego zdjęcia im nie zrobiłem.

Uśredniając mocno (bo nie wiem na których ile dokładnie zrobiono km) zarówno te na dole i na górze zrobiły po ~110 tys. km

241967461_551782102768847_6916643972704099550_n.jpg
 
Z oponami jak z olejem, lepiej kupić tańsze i zmienić 2 razy częściej niż na drogich tyrać wiele lat/tyś km...
Tylko ile to będzie taniej? Ja np rok temu jak kupowałem opony to myślałem o klasie średniej czy nawet ekonomicznej, ale jak np za 1400 zł miałem Goodyeara AS5, który naprzemiennie z Miśkiem PS4 kosi wszystkie UHP a za 1100 zł była Dębica no to wybór był dla mnie oczywisty :D Pomijam już fakt, że na oponach Premium zwykle przejeżdża się o połowie więcej kilometrów.
 
@resi Tobie licznik ostro przekłamuje
Niby w jaki sposób. Dodam że osoba ktora tym jezdziła na pewno mocniej hamuje jak ja. Opony to Conti Premium Contact i Debica Frigo o ile dobrze pamietam. Conti poparciały, Debica jeszcze nie.
 
Niby w jaki sposób. Dodam że osoba ktora tym jezdziła na pewno mocniej hamuje jak ja. Opony to Conti Premium Contact i Debica Frigo o ile dobrze pamietam. Conti poparciały, Debica jeszcze nie.
110tys km i jeszcze zostało 5mm bieżnika?
 
110tys km i jeszcze zostało 5mm bieżnika?
Te co mam poszedłem zmierzyć Dębice mają 7 mm, Continentale 5-5.5mm. Tamte odrzuciłem, bo miały mniej, ale niewiele, z tego co pamiętam to właśnie koło 5mm. Są to dwa komplety opon na których auto jeździło od zawsze, w jakich proporcjach nie wiem.
 
Teraz mam od nowości Michały primacy 4 245/40/18 na lato już drugi sezon - przebieg około 20 tyś i super, zużycia nie widać, same plusy. Za to zimowe Micheliny Alpin(nie pamiętam numeru) poszły do śmieci. Nie wiadomo czemu ale strasznie mi zjadło boki opon. Gdzie nie miałem tego zjawiska na letnich.
Rownież na lato mam Michały lecz Pilot Sport4 245/40r18 i są idealne, ciche, dobre trzymanie na suchym i mokrym. Na zurzycie nie zwracam uwagi , nigdy nie dojeżdżam opon do końca.
Potrzebuje zimowek z wyższej półki.
 
Te co mam poszedłem zmierzyć Dębice mają 7 mm, Continentale 5-5.5mm. Tamte odrzuciłem, bo miały mniej, ale niewiele, z tego co pamiętam to właśnie koło 5mm. Są to dwa komplety opon na których auto jeździło od zawsze, w jakich proporcjach nie wiem.
Niechce mi się w to wierzyć. Miałem nowe Continentale to przejechałem na nich ok 60-70 tys i bierznika było tak mało, że jak mi się przebiła jedna to stwierdziłem że kupuje nowe
 
Niechce mi się w to wierzyć. Miałem nowe Continentale to przejechałem na nich ok 60-70 tys i bierznika było tak mało, że jak mi się przebiła jedna to stwierdziłem że kupuje nowe
No to nie wierz. Ludzie wierzą i nie wierzą w różne pierdoły. Auto jest z 2013. DOTy opon wskazują na 2012, jeździła nim osoba z mojej rodziny, która raczej nie ma żadnego interesu, żeby mnie okłamywać. Nie mówiła nieczego w stylu"słuchaj w 2017 już się te opony fabryczne kończył, ale znalazłam i kupiłem identyczne 5 letnie leżaki jakie idą na pierwszy montaż".
 
Last edited by a moderator:
Rownież na lato mam Michały lecz Pilot Sport4 245/40r18 i są idealne, ciche, dobre trzymanie na suchym i mokrym. Na zurzycie nie zwracam uwagi , nigdy nie dojeżdżam opon do końca.
Potrzebuje zimowek z wyższej półki.
To bierz Alpiny
 
No to nie wierz. Ludzie wierzą i nie wierzą w różne pierdoły. Auto jest z 2013. DOTy opon wskazują na 2012, jeździła nim osoba z mojej rodziny, która raczej nie ma żadnego interesu, żeby mnie okłamywać. Nie mówiła nieczego w stylu"słuchaj w 2017 już się te opony fabryczne kończył, ale znalazłam i kupiłem identyczne 5 letnie leżaki jakie idą na pierwszy montaż".
Spoko, nie napinaj się tak 😅 Ale nie tylko ja uważam to za mało prawdopodobne. Jak to śpiewał klasyk "cuda przecież sie zdarzają" 🤣🤣
 
Spoko, nie napinaj się tak 😅 Ale nie tylko ja uważam to za mało prawdopodobne. Jak to śpiewał klasyk "cuda przecież sie zdarzają" 🤣🤣

Ja też brałbym tonz rezerwą, ale jeśli wszystko wskazuje, że to jedyne sensowne wytłumaczenie. Może akurat ten dany model był robiony z takiej, a nie innej gumy. Może auto nie hamowało i przyspieszało gwałtownie nazbyt często. Guma jest sparciała, ale bieżnik jest. W prowadzeniu, hamowaniu nic niepokojacego nie widzę, w porównaniu do innych aut którymi ostatnio jeździłem.
 
Mi opony starczają na ok 60tys czyli 4-5 lat. Nawet jak bieżnika jeszcze trochę jest to gumą nie zachowuje się już tak dobrze jak na początku. Ktoś pisał też o tym że koło zapasowe nawet jak ma powyżej 10lat to gumą jest ok, mnie to nie przekonuje gdyż miałem przyjemność jeździć na 12 letnich zapasowych (dwie takie same z całym bieżnikiem) Continental i raz że były głośne jak cholera, a po drugie na deszczu się ślizgały, ABS co mocniejsze hamowanie się załączał, a o szybkim ruszeniu na mokrym można było zapomnieć.
 
Guma z czasem twardnieje, opona traci swoje właściwości i nic tego nie zmieni. Dla mnie opona 5-letnia kwalifikuje się do wymiany, 10 lat to już abstrakcja ;).
Ale, ja np. zimowe opony kwalifikuję do wymiany, kiedy ta zejdzie poniżej 4mm, letnie poniżej 3mm, czego też wiele osób nie potrafi pojąć, patrząc na fakt, że jak wystawiam je na olx, te znikają zazwyczaj w przeciągu kilku godzin ;).
 
Guma z czasem twardnieje, opona traci swoje właściwości i nic tego nie zmieni. Dla mnie opona 5-letnia kwalifikuje się do wymiany, 10 lat to już abstrakcja ;).
Ale, ja np. zimowe opony kwalifikuję do wymiany, kiedy ta zejdzie poniżej 4mm, letnie poniżej 3mm, czego też wiele osób nie potrafi pojąć, patrząc na fakt, że jak wystawiam je na olx, te znikają zazwyczaj w przeciągu kilku godzin ;).
Mam takie same zdanie.
 
Back
Top