• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date

luckyboy

Zauważyłem że dobra opona jest matowa, jak bieżnik zaczyna być połyskliwy, to guma jest szrot.

Racja, zimowa yokohama, po kilku sezonach bieżnik się podejrzanie nazwijmy to"błyszczy" i ostatniej zimy na śniegu mimo, iż zostało go sporo, opona nie trzyma już jak wcześniej ale tego się spodziewałem, zimowe zwykle wcześniej się "poddają" niż letnie. Z mojej obseracji dla zimowej max to 5 -6 lat nawet jak przebieg niewielki
 
@magic27
Kupujesz XL i nie pływają , nawet wielosezonowe , miałem to wiem .
Bok opony musi być wzmocniony i tylko wtedy masz pewne prowadzenia , auto się prowadzi jak małe dziecko za rączkę.
Unirojal mają bardzo miękkie boczki.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Zakup całkowicie przemyślany , 5 lat to nie tragedia , a zwłaszcza gdy są dobrze przechowywane . Gość miał garaż , więc dużo słońca nie widziały . Głównie UV niszczy gumę.
Widać po bokach opon że są w świetnym stanie .
Jestem teraz w pracy w Niemczech na letnich , a zjazd będzie po 15 listopada dopiero , więc coś musiałem ogarnąć i to jest właśnie to coś .
Od grudnia wracam do Claas Harsewinkel , a tam auto stoi na parkingu bo z hotelu do pracy jest 600 m spacerkiem . Więc w zasadzie opony przejadą 2x do domu i z powrotem plus dojazdy do sklepu .
Same felgi w alledrogo stoją 1300 zł
Sprzedam z zyskiem te 2 kpl co mam 16 calowe i kupię felgi 17" oraz wielosezonowe nówki . Taki jest plan .
A w przypadku używanych , czy kilkuletnich opon wystarczy nogę zdjąć z gazu ...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
2016r to już przeterminowane są.
Nie przesadzajmy. Może jakieś tanie opony i w dodatku jeżdżone cały rok to tak ale markowa opona prawidłowo używana i odpowiednio przechowywana na pewno nie jest po tym czasie " przeterminowana".
Teściu miał 12 letnie micheliny zimowe i pomimo że bieżnika miały już mało jak na zimówki to itak bardzo dobrze się sprawowały. Wyjazd z posesji ma pod górkę i zawsze wyjechał czego nie można powiedzieć o innych oponach nawet nowszych.
 
@luckyboy Po zajęciach nie oceniaj czy bieżnik się błyszczy czy nie. Wszak moje dwuletnie goodyeary też Ci blyszczały.

W pandzie jak zimowki miały 10 lat to problemu na śniegu nie widzialem. Potem jeździłem na nich całe 3 sezony (jako wielosezon) i gdy ostatniej zimy przyszły mrozy i śnieg to już była tragedia.
 
Wysoki bieżnik po śniegu pójdzie, ale stara guma na mokrym asfalcie, to samobójstwo. Opony po 5-6 latach są do kosza i nie ma rady. Dlatego jeżdżę na całorocznych, wolę nawet po 4 latach kupić nowy komplet.
 
@luckyboy
Do tego zmierzam właśnie
Te 2 kpl swinansują mi 1 kpl nowych .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
A u mnie w Pandzie Barum Quartaris 5 chyba będą miały dożywocie ;)
 
Opony po 5-6 latach są do kosza i nie ma rady. Dlatego jeżdżę na całorocznych, wolę nawet po 4 latach kupić nowy komplet.
Producenci piszą o 10 latach ale kto bogatemu zabroni. Wielosezonowe może i się nadają na śmietnik po 5 latach bo w końcu są narażone na niekorzystne warunki przez cały rok , ale wyrzucanie opon sezonowych prawidłowo przechowywanych i z niezużytym bieżnikiem tylko dlatego że mają 5 lat to głupota.
 
Cała Europa zachodnia i północna jest głupia Dzięki takiej mentalności ludzi, gumiarze co zwożą śmieci z Niemiec i Skandynawii mają chleb, bo tam jak opona ma 5 lat i nawet 8mm bieżnika idzie do kosza, a u nas ludzie biją się, bo przecież to są nówki
 
Last edited by a moderator:
A zebyś wiedział ze jest głupia. Dzięki takiej mentalności mamy właśnie samochody wytrzymujące 5 lat pralki wytrzymujące 2 lata. W krajach o których wspominasz po prostu wymienia się sprzęty, samochody itd nie z powodu wyeksploatowania tylko z powodu wejścia nowego modelu itd bo ludzi na to stać ew dostają na to dopłaty od Państwa. Trend ten wykorzystują producenci i produkują gówno bo niemiec czy norweg itak za 2 lata przyjdzie po nowe lepsze z bajerami.
 
Nie ma mowy żeby 8 czy 13 letnia opona "trzymala", szczególnie zimowa zeszklona w lato, z tego robi się plastik. Nawet jak auta garażowane, nawet w miękkich mieszkankach rainexpert rainsport conti spotrcontact
 
Rozmawiamy o oponach sezonowych czyli zimą jezdzimy na zimówkach i po sezonie chowamy je w garażu czy tam piwnicy zapakowane w wory.
 
Matko boska jakim cudem ja jeżdżę 11 lat autem bez absu, wspomagania, kontroli trakcji, oponach 155 szerokości, bez asystenta pasa jak cały czas się dowiaduję, że to śmiertelne niebezpieczeństwo xD
 
@Dulin7 nie obraź się, ale w kwestii opon masz niską świadomość jak większość społeczeństwa.
 
Matko boska jakim cudem ja jeżdżę 11 lat autem bez absu, wspomagania, kontroli trakcji, oponach 155 szerokości, bez asystenta pasa jak cały czas się dowiaduję, że to śmiertelne niebezpieczeństwo xD
Czyli co? Mamy Cię stawiać za wzór do naśladowania?
 
Nie obrażam się. Może i mam niską, ale dla mnię wystarczającą świadomość aby ocenić opony na których jeżdzę i podjąć samodzielnie świadomą decyzję zamiast naśladować wszystko co z zachodu.
 
Matko boska jakim cudem ja jeżdżę 11 lat autem bez absu, wspomagania, kontroli trakcji, oponach 155 szerokości, bez asystenta pasa jak cały czas się dowiaduję, że to śmiertelne niebezpieczeństwo xD
Abs sobie mega cenie, nikt nie jest w stanie wyhamować szybciej, co do ESP lubię tylko zamieszczone w sportowych wersjach gdzie pozwalają lekko jechać bokiem, cywilne są złe i nieprzydatne dla ludzi nowhaw
 
Czyli co? Mamy Cię stawiać za wzór do naśladowania?
Po prostu nie szafowałbym takimi określaniami jak "samobójstwo" czy używał zwrotów "nie obraź się, ale w kwestii opon masz niską świadomość jak większość społeczeństwa."itp.


Tutaj jest jakiś test który pokazuje, że w lato wielosezon odstaje od letniej. Dziwi mnie, że osoba która jeździ na wielosezonie później wytyka innym, że oni idą na jakieś inne kompromisy względem bezpieczeństwa.
 
ABS nie skraca drogi hamowania, nie temu służy.
 
Back
Top