• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
To ja nie wiem w czym jest gorsza wielosezonowa opona w lato od letniej
 
@resi ale nie porównuj starej plastikowej opony sezonowej do świeżego wielosezonu. Wystarczy jeden deszcz, aby przekonać się, że miękka guma lepiej klei.
 
@resi ale nie porównuj starej plastikowej opony sezonowej do świeżego wielosezonu. Wystarczy jeden deszcz, aby przekonać się, że miękka guma lepiej klei.
Myślisz, że auto po kilkudziesięciu tysiącach, kilku zimach i łapaniu kilka lat promieni UV opona będzie miała takie ekstra właściwości? W dodatku wymagasz od takiej opony, żeby pracowała w zakresie od -20 do +30 stopni przez tyle czasu? Cytując "w kwestii opon masz niską świadomość" xD
 
2 lata 25.000km, Goodyear Vector 4season G2
20210926_105204.jpeg
20210926_105257.jpeg
20210926_105333.jpeg
 
To dopiero 10 letnie muszą być piękne
 
Znajomy handlował używkami w latach 90-tych. Opony wyglądały jak. nowe po za zużyciem bieżnika. Używał mikstury do malowania opon z rozpuszczonego surowca wulkanizacyjnego. Nie pamiętam co stosował jako rozpuszczalnik (domyślam się że benzynę ekstrakcyjną)
 
To jest Dębica z 2012 roku. O szacunkowym przebiegu pisałem. Prawdopodobnie jeździła na tylnej osi ze 100 tys. i poprzednią zimę na przedniej osi.

fc9b1ae353c10.jpg

Post automatically merged:

To jest Barum z 2017 roku. Kupiłem je jak było koło 205 tys. przebiegu. Teraz jest 295 tys. Jeździłem pół na pół z letnimi mniej więcej powiedzmy.

713dbf5a1efdd.jpg


Chyba, że Dębica ktoś rotował. Dwie które wywaliłem i tak miały ponad 4mm.
 
Nowe...
 
Last edited by a moderator:
Ale co uważasz, że wielosezon wraz z przebiegiem będzie zyskiwał przewagę nad letnimi. Przecież pisze o nowych. Gdyby Ci zależało na jak najlepszych właściwościach jezdnych w lato to byś kupił opony letnie, a nie wielosezon, których bieżnik ma więcej wspólnego z oponą zimową jak letnią.
 
Uważam że świeże wielosezonowe, będą lepsze niż stare sezonowe, trzymane 10 lat bo mają wysoki bieżnik.
 
Cała Europa zachodnia i północna jest głupia Dzięki takiej mentalności ludzi, gumiarze co zwożą śmieci z Niemiec i Skandynawii mają chleb, bo tam jak opona ma 5 lat i nawet 8mm bieżnika idzie do kosza, a u nas ludzie biją się, bo przecież to są nówki
Mieszkam w skandynawi i jakoś specjalnie nie widzę żeby ktoś od tak po 5 latach pozbywał się opony. Bardziej tak jest bo zmieniają auto, inne felgi itp to pozbywają się poprzednich. Dużo opon jest po szkodzie całkowitej auta albo z systemu po leasingowego. Ktoś oddaje auto dealerowi, ten puszczając je dalej zaklada nowe opony.
 
Uważam że świeże wielosezonowe, będą lepsze niż stare sezonowe, trzymane 10 lat bo mają wysoki bieżnik.

Jak widać po zdjęciach mogą mieć nie tylko wyższy bieżnik, ale i wolniej parcieć xD
 
Mieszkam w skandynawi i jakoś specjalnie nie widzę żeby ktoś od tak po 5 latach pozbywał się opony. Bardziej tak jest bo zmieniają auto, inne felgi itp to pozbywają się poprzednich. Dużo opon jest po szkodzie całkowitej auta albo z systemu po leasingowego. Ktoś oddaje auto dealerowi, ten puszczając je dalej zaklada nowe opony.
Znam gumiarza co zwozi opony ze Skandynawii i wszystkie zimówki mają po 5-6 lat, bywają często nawet takie co mają po 7mm bieżnika. Kolega Bodex też kupił rocznik 2016 nie bez przyczyny.
 
Jak widać po zdjęciach mogą mieć nie tylko wyższy bieżnik, ale i wolniej parcieć xD
Myślę że to jest naderwanie bieżnika a nie parcenie.
 
Back
Top