• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja dojeżdżam do 1.6/1.8mm
Ja na takich oponach firmowym samochodem w deszczową pogodę nie mogłem jechać szybciej niż 100km/h bo co chwilę włączała się trakcja.
 
Guma z czasem twardnieje, opona traci swoje właściwości i nic tego nie zmieni. Dla mnie opona 5-letnia kwalifikuje się do wymiany, 10 lat to już abstrakcja ;).
Ale, ja np. zimowe opony kwalifikuję do wymiany, kiedy ta zejdzie poniżej 4mm, letnie poniżej 3mm, czego też wiele osób nie potrafi pojąć, patrząc na fakt, że jak wystawiam je na olx, te znikają zazwyczaj w przeciągu kilku godzin ;).
Dokładnie tak 👍
Ja zawsze wolę spieniężyć opony jak jeszcze coś są warte i dołożyć do nowego kompletu, niż utylizować później całkowicie zużyte ;)
 
Guma z czasem twardnieje, opona traci swoje właściwości i nic tego nie zmieni. Dla mnie opona 5-letnia kwalifikuje się do wymiany, 10 lat to już abstrakcja ;).
Ale, ja np. zimowe opony kwalifikuję do wymiany, kiedy ta zejdzie poniżej 4mm, letnie poniżej 3mm, czego też wiele osób nie potrafi pojąć, patrząc na fakt, że jak wystawiam je na olx, te znikają zazwyczaj w przeciągu kilku godzin ;).
ogladalem 2~3 lata temu e46. i mial na jednej ośi ori opony z początku XXI wieku. nie kupiłem bo miedzy innymi dlatego ze jesli wlasciciel trzyma na aucie prawie 20 letnie opony to co on moze robic z mechaniką

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Dlatego najlepiej jest kupić samochód flotowy.
 
Ja na takich oponach firmowym samochodem w deszczową pogodę nie mogłem jechać szybciej niż 100km/h bo co chwilę włączała się trakcja.
Jeżdżenie na starych oponach - nierozsądne.
Jeżdżenie z prędkościami niezalecanymi do warunków czy ponad limit prędkości- czemu nie.
 
Jeżdżenie na starych oponach - nierozsądne.
Jeżdżenie z prędkościami niezalecanymi do warunków czy ponad limit prędkości- czemu nie.
Wyobraź sobie że przy 3mm przy 130-140km/h na autostradzie nie ma problemu.
 
Chyba, że zacznie porządnie padać 😉
Bieżnik na suchym i czystym asfalcie jest niepotrzebny. To chyba najlepiej widać w motorsporcie .
 
Tak na pewno "łyse" opony to nie slicki 🤣
 
Chyba, że zacznie porządnie padać
Bieżnik na suchym i czystym asfalcie jest niepotrzebny. To chyba najlepiej widać w motorsporcie .
Było lato, żadnych opadów deszczu, to chciałem zjechać je do końca, bo tak jak piszesz żadna różnica.
 
deszczowych oponach
W wyścigach coś takiego istnieje. W życiu codziennym nie zauważyłem. Nawet Uniroyal sprzedający marketingowo takie teksty jakoś bardzo na deszczu względem innych się nie wybija.
 
Ja na rainsport 5 na deszczu śmigałem to kleiły super 😉także ciężko było alby straciły nawet trochę przyczepności ale wystarczy upał 30 C i opony pływały na zakrętach bardzo więc szybka jazda to ryzykowna jazda.
 
Okazyjnie kupiłem za 160€ kpl , Nokian 2016r , 6 mm , felgi igła .
Przetrzeć z kurzu tylko
e59eb782437f0256d4af9f353c2d8d7a.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Na tą zimę starczą
Na gumie żadnych pęknięć nawet mikro,

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ktoś na forum był zainteresowany najnowszymi Pirelli All Season SF2 czy Michelin CrossClimate 2, pojawiły się pierwsze testy i wyglądają obiecująco:


Sowją drogą zaczyna się robić coraz ciekawiej, udział w rynku opon wielosezonowych będzie powoli rósł kosztem sezonowych, taki chyba będzie trend w najbliższych latach.


 
Zauważyłem że dobra opona jest matowa, jak bieżnik zaczyna być połyskliwy, to guma jest szrot.
 
Back
Top