• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Wklejam z instrukcji obsługi screenshoty:

Screen Shot 2022-07-08 at 10.36.50.png
Screen Shot 2022-07-08 at 10.37.00.png
 
Mi się np. zdecydowanie lepiej jeździ na 215/55 niż na 205/55r16.

W przyszłym tygodniu jadę zobaczyć te Crosslimate2 jak one wyglądają na żywo + pooglądam jeszcze coś innego. Ale raczej idę w wielosezon.
 
Zgadza się, te Bridgestone też cienko wypadają na śniegu. Jeśli chodzi o wielosezon to takim moim faworytem jest Hankook kinergy 4s2 lub Goodyear Vector 3gen jeśli bardziej zimowa.
4s2 testowałem. Nawet film nagralem

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Panowie, do dupowozu jak Yaris HSD(175/65R15 84H) wybraliście by zimówki stary model Michelina Alpin A4, który nadal jest produkowany, czy GoodYeara Ultragrip 9+ najnowszy model? Michelinowe Alpin nowsze modele dla obręczy 15" zaczynają się dopiero od rozmiaru 185 a najnowszy model to Alpin A6. Można dać 185 z niższym profilem 60 zamiast 65, ale lepiej, żeby tutaj był "balon" Poza tym zimą im węższa opona tym lepiej. Piszę o markach premium do takiego dupowozu, bo samochód robi mało rocznie km i spokojna jazda, więc opony nawet po 10 latach będą miały dobry bierznik, ale z racji ich starości należy je wymienić na nowe po 10 latach. Stąd w grę wchodzi tylko marka premium. Jakieś większe prawdpodobieństwo, że mają lepsze jakościowo mieszanki i wytrzymają to 10 lat. Wielosezon nie wchodzi w grę.
185/60 15 to spory balon
Zresztą różnica balona to 3 mm. Więc okiem nie zauważysz a 10 mm na szerokości odczujesz
2985de622e4a5bc720b237a64424402e.jpg


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
No dobrze, zakładając, że to będzie opona 185/60 to wtedy można wybrać najnowszy model Michelina Alpin A6. Wtedy Michelin Alpin A6, czy GoodYear Ultragrip 9+? Jakieś praktyczne doświadczenia wśród tych dwóch modeli obu marek? Przy 175/65 w Michelinie to max stary model Alpin A4.

Apropo wieloseznówek. Pomijając tego Yarisa, bo nie ja nim jeżdżę. W Nowym Jorku każdy jeździ na wielosezonowych. Moje obserwacje tam od 1995 roku i nikt tam się nie bawi w jakieś zmiany opon na letnie i zimowe. Przynajmniej wśród rodziny, znajomych i ogólnej obserwacji. Pogoda tam jest podobna jak w Polsce. Zimy bardzo podobne a jedynie latem jest większa wilgotność powietrza. Nikt tam się nie rozbija z winy opon, nie ma paniki, że ktoś jeździ na wielosezonowych. Nikt nawet tego do głowy nie bierze. Tam naprawdę dużo się jeździ. Polska jest w szerokości geograficznej klimatu umiarkowanego. Wydaje mi się, że posiadanie opon zimowych i letnich tylko ma sens jak ktoś ma pod maską ponad 300 koni, 400-500 Nm i korzysta z tego na drogach publicznych. Po co do zwykłego samochodu letnia na lato i zimowa na zimę? Bezsens imho. Jak mi się pokończą letnie i zimowe w mojej Megance to raczej przechodzę na wielosezon. Raczej opona bardziej wywodząca się z zimowej niż letniej.
 
Last edited:
185 60 spory balon?
Ja mam 185 65 i 165 70 w swoich autach 😅
 
185/60 bym wolał. Ja bym postawił na Bridgestone Blizak LM005.
 
Na UK jak najbardziej bo tam pogoda deszczowa natomiast na nasze warunki upały nie polecam
Londyn. Średnio roczne opady to 690mm.
Średnia obszarowa suma opadów w Polsce w 2020 roku wynosiła 645mm.

Ja mieszkałem w Londynie i te mityczne mgły i deszcze okazały się tak samo prawdziwe jak "polska gościnność" IYKWIM.

@orzeszpole To nie prawda że im węższa opona zimą tym lepiej, to jest kolejny mit,
To jest akurat fizyka i jest jak najbardziej prawdziwa. Producent podaje węższy bieżnik dla zimowej.
 
To jest akurat fizyka i jest jak najbardziej prawdziwa. Producent podaje węższy bieżnik dla zimowej.
Dlatego nie widzę powodu, żeby do tego dupowozu co nawet nie widzi 100 km/h dawać szersze opony z niższym profilem. Co to da w takim samochodzie? Nic poza trochę lepszym wyglądem imho. Rodzice już na emeryturze jeżdżą tym Yarisem po różnych drogach w tym jakieś wioskowe tereny z dziurami w drodze. Tutaj musi być "balon". Chociaż jak napisał @xtremesystems różnica między 65 a 60 jest marginalna.

185/60 bym wolał. Ja bym postawił na Bridgestone Blizak LM005.
Puste słowa. Jakieś argumenty, cokolwiek, żeby iść w rozmiar 185 z niższym profilem? Dlaczego LM005? Tak na szybko zerknąłem testy, opinie, filmiki i wychodzi na to, że to świetna opona zimowa, ale w czym ona lepsza od Michelina A4/A6, czy Ultragripa 9? Tutaj bardziej interesuje mnie długowieczność, do tych 10 lat.
 
Tu chcesz kupować klocki z najwyższej półki, opony top of the top i jeździć na nich 10 lat aż zrobią się kartoflaki?
To sensowniej byś zrobił jakbyś posłuchał kogoś z tu wypowiadających się i wymienił tańsze opony po 4/5 latach niż jeździć na premium 10 lat
 
Co 4/5 lat to trzeba wymieniać wielosezony. Letnie też dostają "po tyłku" ale zimowe używane tylko sezonowo i odpowiednio przechowywane powinny te "10 lat" wytrzymać w dobrej kondycji.
 
Wymiana opon premium zimowych, czy nawet letnich po 4/5 latach to w tym przypadku po jakieś 16/20 tys. km. Przecież ta opona jest prawie jak nowa przy takim przebiegu. Nie widzę powodu, żeby wymieniać opony po 4/5 latach. Nawet sami producenci mówią, że po 6 latach jak opona ma jeszcze dobry bieżnik to tę oponę jedynie obserować, czy fizycznie nic z nią się nie dzieje. Po 10 latach bezwzględnie wymienić. Aktualnie opony zimowe i letnie mają 7 lat, czyli są od nowości. Letnia jest premium a zimowa średnia półka. Na liczniku 34 tys. km po 7 latach. Z racji tego, że zimowa to średnia półka w planie mam zamiar w tym roku wymienić na jakieś premium. Bieżniki w zimowej i letniej prawie jak nowe. Wydaje mi się, że mamy już trochę inne czasy jeżeli chodzi o jakość opon premium - wymiana jak zużyje się bieżnik, albo po 10 latach imho.
 
Czy wielosezon czy sezonowe guma tak czy tak się starzeje, a patrząc na fotki nawet z tego tematu wliczając w to klasę premium, średnio widzę kupno opon i jazdę na nich po 10 latach ;)
 
Pewnie, że guma się starzeje ale jak nie widzi za dużo słońca starzeje się o wiele wolniej.

- Zgodnie z prawem, a konkretnie Polską Normą PN-C94300–7 ogumienie do trzech lat od daty produkcji uważa się za nowe, jeśli nie zostało sprzedane i używane

Czyli kupisz takie i za dwa lata do wymiany?
 
guma się starzeje ale jak nie widzi za dużo słońca starzeje się o wiele wolniej.
Samochód jest garażowany i więcej stoi niż jeździ, więc opona słońca widzi mało. Od tego stania, hybrydowości rdza zjadła tarcze i klocki jak widzieliście fotki w temacie hamulcowym...
 
Zdrowa i przydatna do jazdy guma to guma miękka, guma matowa. Jak zaczyna być twarda, to zaczyna być połyskliwa, to jej czas mija...
 
@emigrant a nie zastanawiałeś się nad wielosezonem do tego wozu? Jeżeli ten samochód tak mało jezdzi i bardzo spokojnie to wielosezon jest ciekawa opcją. Odpadają przekladki i zastanawianie się czy już czas na zmianę czy zima nie zaskoczy itd.
 
Dlatego nie widzę powodu, żeby do tego dupowozu co nawet nie widzi 100 km/h dawać szersze opony z niższym profilem. Co to da w takim samochodzie? Nic poza trochę lepszym wyglądem imho. Rodzice już na emeryturze jeżdżą tym Yarisem po różnych drogach w tym jakieś wioskowe tereny z dziurami w drodze. Tutaj musi być "balon". Chociaż jak napisał @xtremesystems różnica między 65 a 60 jest marginalna.


Puste słowa. Jakieś argumenty, cokolwiek, żeby iść w rozmiar 185 z niższym profilem? Dlaczego LM005? Tak na szybko zerknąłem testy, opinie, filmiki i wychodzi na to, że to świetna opona zimowa, ale w czym ona lepsza od Michelina A4/A6, czy Ultragripa 9? Tutaj bardziej interesuje mnie długowieczność, do tych 10 lat.
Podejrzewam że nowa 185/60 bedzie równa lub wyższa niż 175/65 używana [też większy profil bardziej siada] . Bo też zależy to od twardości ścianki bocznej

A czemu 185 a nie 175 .proste ta sama opona ale szerszą na suchym będzie lepiej będzie hamować. Na mokrym też ale zawsze będzie marginalnie wyższy aquaplaning
Na śniegu .też w sumie zależy od śniegu . Czy ubity czy kopny . Wiadomo fizyka mówi wprost mniejsza powierzchnia większy nacisk.

Uważam im szerszą guma tym lepiej

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top