• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Potrzebuje wsparcia które opony wybrać GY Ultragrip Perf.+ czy Conti 870P . Rozmiar 225/55/17
Głównie interesują mnie Conti jak się sprawuje tzn jakie są odczucia jazdy na tych oponach czy jest głośny czy szybko znika bieżnik ?
 
@MarcinM-Lbn te wszystkie niemieckie testy opon Auto-Bild, ADAC to trzeba traktować z naprawdę dużym dystansem.
 
Przecież to wiadomo od przynajmniej 10 lat... i ta grupa VW wygrywającą rankingi aut i starcia w niemieckim Auto-Świecie. Fakt faktem pchało to rynek...
 
Potrzebuje wsparcia które opony wybrać GY Ultragrip Perf.+ czy Conti 870P . Rozmiar 225/55/17
Głównie interesują mnie Conti jak się sprawuje tzn jakie są odczucia jazdy na tych oponach czy jest głośny czy szybko znika bieżnik ?
Jak chcesz twarde opony na duże przebiegi to tylko Michelin. Continental dobrze klei ale na pewno zużyje się wcześniej. Goodyear to coś pomiędzy tymi dwoma.
 
@MarcinM-Lbn Geometrie Sobie sprawdź lepiej... to nie BMW że tnie opony od środka...
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedz. Tzn ze Tobie opony się nie zużywają ? Miałem wiele modeli opon Michelina i to opony "wieczne" ale miałem jakiś model Conti i Dunlopa to po dwóch sezonach już nie zakładałem ich , kupiłem nowe. Mój obecny samochód bardzo niszczy opony i to przednie jak i tylne bo 4x4 więc nie chce kupować opon po 2 sezonach
 
A ja nadal polecam Dunlop Sport All Season 💪. Zima trwa w najlepsze, kupa śniegu na południu Polski, mróz, marznący deszcz, błoto pośniegowe, deszcz, normalnie w przeciągu 3 tyś km opony zaliczyły każde warunki, jazda autostradą w deszczu i spisują się rewelacyjnie, nie miałem lepszych. Zużycia brak, ale to zbyt mały przebieg jeszcze, nie zauważyłem też żadnych wad itp. Jestem więcej niż zadowolony.
 
@DaroZS , tez tak podejżewam, dlatego patrze też na Öamtac austrijackie
fea16eb1f4dcf4bd20b17ee55f7fea0a.jpg


@MarcinM-Lbn , zadne z tych

Jeżdżę na Dunlopach WS5 od 2018r.
Przyczepność , trakcja naprawde dobra, niestety zabkują na tylnej osi .
Przy predkosci powyzej 140 kmh są naprawdę głośne aż dudnią - nie wiem jak to okreslić
Wiec mój wybór teraz to Michelin Alpin 6 - 69Db . Po posłowie zużycia bieżnika jest inna mieszanka tak by do końca dobrze kleiły oraz lamele lezki które się poszerzając poprawiają przyczepność .
Uwaga jeśli potrzebujesz takich prawdziwych zimówek śniegowych , bo mieszkasz w Karpaczu, czy Mazurach to Alpin 5 będzie lepszym wyborem. Jest tak dobra , że produkują ten model do dzisiaj.
Marcin z Motolab naprawde dobrze prezenuje do czego jaka opona.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Ostatnio sie dowiedzialem (z kanalu Motolab), ze na wielosezonowych oponach sa dwa znaczki zuzycia bieznika. Jeden ten zwykly, pokazujacy legalna wysokosc bieznika na ktorej mozna jezdzic. I jeszcze jeden, wyzszy, ktory pokazuje, przy jakiej wysokosci bieznika wg producenta opona przestaje spelniac role opony ziomwej.
 
Producenci na letnich i zimowych też stosują takie oznaczenia, była o tym kiedyś chyba mowa. Tylko TWI to jest raczej obowiązkowe, a inna to raczej dobra wola producenta.
 
@Bodex

Kiedyś miałem Alpin5, bdb opona z jednym zastrzeżeniem, konstrukcja bieżnika powoduję, że auto wynosi na bok na zakrętach. Są lepsze opony pod tym względem, nie koniecznie premium.
 
@Bodex Michelin Alpin 6 mimo tych 69dB jest głośną oponą. Mam ją obecnie w Audi i niestety hałas dociera do środka . W testach też te opony są w końcu stawki pod względem hałaśliwości. Mówi tutaj o testach gdzie są podane wyniki pomiarów.
Kupiłem do Kadjara Falkeny HS02 i powiem Wam ze super opona w porównaniu do Nokianów WRD4 pod względem prowadzenia i zdecydowanie mniej hałaśliwa. Dobra opona za fajne pieniądze
 
Po raz któryś przypomnę, że hałas na etykiecie nie jest wartością określoną dla kabiny, tylko na zewnątrz pojazdu. Propagacja dźwięku może. być różna, tak samo wyciszenie, w autach premium z reguły jest zdecydowanie lepsze. Są opony "głośne" na etykiecie, które w użytkowaniu zaskakują we wnętrzu auta. Mam tak właśnie z oponami Pirelli, które i letnie i zimowe mają 72dB, a ku zaskoczeniu, to zimowe są ledwo słyszalne w mojej poczciwej, starej Alfie. We Fiacie też mam oba komplety Pirelli i tam różnica jest bardzo duża na korzyść opony zimowej ale potwierdza to wartość z etykiety, która jest jeśli dobrze pamiętam o 3dB niższa niż letniej.
 
Jeden z ważniejszych elementów auta. Jak ja to mówię jedyny kawałek gumy, który trzyma nasze 1,5 tony żelastwa z ziemią ;) Osobiście zawsze miałem dylemat co wybrać i godzinami wertowałem neta, aż kilka lat temu trafiłem na stronkę http://www.tyrereviews.co.uk/ Stronka zbiera wszystkie testy opon z całej europy w jednym miejscu. Wyszukujemy konkretną opona, przechodziły w zakładkę testy i możemy sobie porównać jak wypadała w testach. Wiadomo testy czasem nie są w 100% obiektywne dlatego nie warto opierać się na jednym, a przejrzeć kilka aby zobaczyć czy wyniki są powtarzalne, niemniej mim zdaniem to najlepszy sposób wyboru opon. Zdecydowanie lepszy niż opieranie się na opinii anonimowego internauty, którego nie znamy, nie wiemy jak jeździ, jakie ma doświadczenie i z czym miał porównanie.

Osobiście na podstawie wielu przejrzanych testów latem śmigam na Falken Azenis FK510, a zimą na Dunlop Winter Sport 5 :) Jako, ze bardzo powoli zbliża się sezon letni to może http://www.tyrereviews.co.uk/ ułatwi też wybór innym :)
Dokładnie,ja również długo szukalem opon do mojej Laguny , wybrałem za namową kolegi Falkeny Azenisy FK510 i potwierdzam ,że opona świetnie klei szczególnie na mokrym. Minusy? Są, wyższe spalanie i są dość twarde więc jest delikatnie mniejszy komfort użytkowania jednak lubię szybka jazdę i pod moje preferencje ta opona dopasowuje się idealnie, na zimę planuje zaś kupno Bridgestone Blizzak LM005.
 
@MarcinM-Lbn , a już mialem się wykosztować na A6 . To juz drugi komentarz czytam , że sa głośne.
Musze zatem znowu szukać .

Zobacz , czy przypadkiem nie są wyznakowane?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex nie sa wyząbkowane. Znajdziesz lepsze opony bo A6 sa super na mokrym i suchym asfalcie ale słabiutkie na śniegu , im więcej białego na jezdni tym bardziej tracisz pewność i stabilność jazdy. Kolejnym plusem jest to ze bardzo wolno się zużywają.
 
Zimówki mam Bfgoodrich - 5 z testu który wkleił Bodex. Genialne na śniegu, bardzo dobre w błocie i wodzie ale są głośne na ekspresówkach, nie jest to huk czy szum pociągu ale jednak. Na lato kupiłem Falken Azenis FK510 w rozmiarze 245/40/18. Zobaczymy jak się będą spisywać
 
BF nie są głośne. Zrobiłem na nich około 60 tys km, są bardzo ciche- czołówka.
 
BF nie są głośne. Zrobiłem na nich około 60 tys km, są bardzo ciche- czołówka.
Przy bujaniu wokół komina nie są. Przekraczając 120-130 km/h są wyraźnie głośniejsze niż poprzednie Michelin Alpin 5. Pisze o rozmiarze 225/55/17
 
@cristal_86 Falken FK510 też podobno akustyką nie grzeszy ale ponoć dobry kompromis między ceną a jakością. Pamiętajcie, że TyreReviews, też trzeba traktować ostrożnie, bo mimo że zbierają w jednym miejscu wyniki testów, to też mają swoje za uszami jeśli chodzi o brak obiektywizmu. Między innymi ten portal odpowiada za hype towarzyszący Michelin CrossClimate, na który sam się złapałem widząc na pięknym filmie na YT, jak A3 bez quattro wspina się dzielnie po śniegu po umiarkowanym nachyleniu. Ile te opony są warte w rzeczywistości zweryfikowało życie. TR ma słabość do Michelina, niezależnie że ta marka potrafi robić dobre, a nawet bardzo dobre opony i ma ponoć bardzo stabilny, wysoki poziom jakości który utrzymuje od wielu lat.
 
Back
Top