• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja myślę o Nexen bądź kolejny raz kupie Fulde . Myślę jeszcze o Barum Brilantis ale bieżnik trochę starej daty :D
 
Na moje przebiegi pandą to szkoda w ogóle nowych opon kupować ale te są już plastikowe. Na deszczu szybszy zakręt i autko nie trzyma toru jazdy. Używanych all season w tym rozmiarze nie ma. Chyba, że jakieś świeższe zimówki kupię.
 
U mnie Żonka jeździ Gulfem 6 i tam ma zimówki .Robi śmieszne przebiegi więc bez sensu wymieniać opony. Zresztą Ja zakupiłem wielosezony. Jeśli w zimę się sprawdzą w Górach to i Gulf je dostanie na koła.
 
Heh, właśnie się przymierzam do zakupu zimówek do mojej E39. Pierwsze auto z napędem na tył /pomijając autobusy, na które mam kat. D zrobione/. I zastanawiam się czy nie zaryzykować Apollo Aspire XP Winter 225/55r16, które mają całkiem wysokie oceny w testach ADAC, czy zdecydować się jednak klasycznie na Bridgestone lm005, lub conti wintercontact te 850.
Choć poprzedni właściciel miał na zimę założone węższe opony Pirelli 205/60r16. Tylko nie wiem czy jest sens takie węższe zakładać.
Zależy mi też na wytrzymałych oponach na przebiegi, rocznie przynajmniej 35k km robię.
 
Miałem e39 w kombiaku z tym silnikiem , kochane autko , strasznie żałuję , że je sprzedałem . Miałem polifta z Mpaku i z tego co pamiętam to naklejka mówiła że minimum to 225. E39 to ciężka locha , a ten silniczek ma kawał momentu. Ze swojej strony jak najbardziej polecam 225/55/16 i kup coś dobrego , ja u siebei kupiłem Nokian WRD3 byłem bardzo zadowolony , ale obecnie podobno nokian tragicznie stoi z jakościa swoich opon i na pewno ci ich nie polecam. RWD nie musisz sie bać , ja w ciągu 6 lat jazdy roznymi bmw moze ze 3 razy złapałem niekontrolowany uślizg, ale DSC spisało sie na medal, trzeba jezdzić świadomie i na prawde jest ok
 
Z opon budżetowych na zimę bardzo polecam Barum Polaris 5. Nie jest to Pirelli Snowcontrol 3, ale w bezpośrednim porównaniu z np Micheli Alpin 5 wypadły lepiej. Ścieralność po dwóch suchych zimach też jest znikoma. Chwilę na śniegu też była okazja i zadnych problemów. Dużym plusem jest zachowanie przy dużych prędkościach na czarnym asfalcie, który u nas coraz częściej zimą. Nie czuć, że jedziemy na miękkich zimówkach.
Odnośnie letnich opon, to mogę polecić Bridgestone Turanza T005. Opony są lżejsze o 1-1,5 kg od konkurencji, mają najniższą klasę energetyczną, a spalanie idzie w dół, co jest zauważalne. Przyczepność, jak na premium przystało, miałem je w ponad 200 konnej 1er, mam obecnie w Golfie i ani jednej niekontrolowanej sytuacji nie było.
 
Z opon budżetowych na zimę bardzo polecam Barum Polaris 5

Porównywalna z naszą Dębicą, przy czym Dębica jest chyba ciut tańsza. Te Barumy to ciekawa opcja.

Bridgestone Turanza T005
Również brałem pod uwagę.
 
Ja mam przeczucie, że w tym roku zima będzie zimą, tzn spadnie śnieg, który się utrzyma dłużej niż 1 dzień i temperatury w okolicy min -10C.
Dlaczego tak?
Całe lato było deszczowe poza sierpniem.
Jak jesień będzie mokra, to zima może być mroźna i w śniegu.

A w związku z tym, potrzebuję komplet zimówek, bo na Klebery HP3 już patrzeć nie mogę ...🤬
Kurcze miałem klebery hp2 złego słowa o nich nie powiem , gorsze były verdedestein snowtrack 2 oczywiście mówię o 15.
A z hp3 jest nie tak ?
 
@rychu147 jak dla mnie Klebery zimowe hp2 w ogóle nie mają przyczepności na śniegu. Musiałbyś spróbować z czymś dobrym dla porównania.
 
Co człowiek to inne doświadczenia.... Miałem Barumy w innym aucie i ani na plus ani na minus. Solidny średniak.
W pracy mam auta służbowe na Goodyear, Michelin, Conti, Bridgestone /wszystkie wielosezonowe/ i rzeczywiście jest komfort jazdy w deszczu i na suchym.
Ale do prywatnego mam ten budżet 1,5-2k przygotowany na zimóweczki i nie będę bumerowi dobrych kapci żałował.
Dobrze @SACZI że piszesz o kleberach, bo chwilę nad nimi myślałem przy opcji tańszej. Ale podobno za szybko się zużywają.
 
Zużycie opon zależy od stylu jazdy, gdzie jeździ się i mocy silnika, nie można generalizować.
 
I bardzo zależy od pilnowania ciśnienia. Jak zacznie się pilnować i sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu, to przebiegi 80 tyś. na komplecie są bardzo realne.
 
Nie no, mieszanka z której opona jest zrobiona też ma znaczenie. Miałem uniroyale rainsport/super oponki na deszcz/, które zużyły się w 2 sezony, a Fuldy sportcontrol po dwóch sezonach prawie nie ruszone.
Oczywiście że styl jazdy, dbanie o ciśnienie też mają duże znaczenie. Nie bez powodu jednak producenci jednych gum przewidują je na ~35 k km, a innych na ten sam sezon na ~45-50 k km.
Dębice frigo, fajne oponki na śnieg, ale bez śniegu i w cieple szybko bieżnik znika.
 
Frigo w deszczu strasznie sie ślizgają ,na śniegu rewelacja.
 
@MelMC tak jak wcześniej wspomniałeś o Barumach to solidny średniak ,mam całoroczne Quartaris 5 po minionym lecie mogę to potwierdzić.
 
@rychu147 jak dla mnie Klebery zimowe hp2 w ogóle nie mają przyczepności na śniegu. Musiałbyś spróbować z czymś dobrym dla porównania.
Powiem szczerze te opony lepiej się sprawowały od Dunlopa , czy tam verdedestein a w terenie górzysty i nie było problemu z żadnym podjazdem.
 
Krisalpy hp2, to stare opony, miałem okazję na nich jeździć jakieś 12 lat temu, wtedy były też w sprzedaży Dunlopy WS M2 i M3, które też moim zdaniem były do niczego na śniegu. Jeśli miałeś z nimi do czynienia, to wszystko się zgadza.
Ogólnie grupa Michelin w zimówkach jest słaba zaczynając od Kormorana, poprzez Kleber, BFG, koncząc na samych Michelinach. Przetestowałem na śniegu Alpin 1, 2, 3, 4 i 5, oraz Pilot Alpin, żadna nie zachwyciła. Dla mnie zwycięzcą w zimę jest Pirelli Snowcontrol 3, które miałem w 3 autach (fwd, rwd z esp i rwd bez esp). I ja i moja żona jeździliśmy na nich po białej Obwodnicy Trojmiasta ponad 100 km/h i byliśmy w szoku, jak to trzyma. Szkoda, że już ich nie produkują.
 
Dla mnie Alpin 5 to najlepsza zimowka na jakiej jeździlem. Trzymała przez 7-8 lat, snieg, woda, sucho - bez znaczenia. Przebieg przez ten czas ok 40 tys km, zuzycie opony niewidoczne. Potem stwardniały i do smieci. Rozmiar 185/60r15.
Made in Spain

Pozdrawiam,
 
Jakaś podpowiedź do mojego samochodu na najbliższą zimę? Patrząc na popękanie prawie 4-letnich nokianow Wrd4 chyba trzeba będzie pomyśleć nad czymś nowym. 225 45 R17, jakieś podpowiedzi? Myślałem zmieścić się maks do 1800zl za 4szt. Głównie miasto, ale są też wypady w góry, nokiany były idealne w śniegu, aczkolwiek w trasie miękkie okrutnie, nieprzyjemnie się prowadziły przy wyższych prędkościach.

Może wr a3? Są bardziej 'sportowe' albo zupełnie w inny rodzaj, może frigo?
 
Jakaś podpowiedź do mojego samochodu na najbliższą zimę? Patrząc na popękanie prawie 4-letnich nokianow Wrd4 chyba trzeba będzie pomyśleć nad czymś nowym. 225 45 R17, jakieś podpowiedzi? Myślałem zmieścić się maks do 1800zl za 4szt. Głównie miasto, ale są też wypady w góry, nokiany były idealne w śniegu, aczkolwiek w trasie miękkie okrutnie, nieprzyjemnie się prowadziły przy wyższych prędkościach.

Może wr a3? Są bardziej 'sportowe' albo zupełnie w inny rodzaj, może frigo?
Polecam Fulda Kristall Control HP2 . Mam u siebie w mocnym rwd, większość 2 letniego przebiegu zrobiłem na autostradach, duże prędkości nie stanowiły problemu, przewidywalne nie pływały po drodze. W mieście w zeszłym roku zimy nie widziały ale wyjazdy na narty w góry= zero problemów.
Myślę że dobra opcja w tej cenie.
Wcześniej miałem Firestony Winterhawk i Fulda moim zdaniem lepsza.
U mnie w rozmiarze 225/55/16.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top