• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@lukaszewski jak chcesz w tej cenie zimówki do szybkiej jazdy po suchym, to idź w Barumy P5, Dębica jest zdecydowanie bardziej miękka w bieżniku i masz taki efekt pływania niezależnie od ciśnienia opon. Taka ciekawostka, kiedyś do e36 kupiłem na szybko dwie nowe Dębice Frigo 2 i założyłem na tył. Auto przy jeździe 110-120 było trudne do utrzymania na jednym pasie i szczerze, szybciej nim nie jechałem. Kombinowałem z ciśnieniem, było nawet 3 bar dmuchnięte i dalej nic. Po dwóch dniach walki zmieniłem tył z przodem (na tył poszły wtedy jakieś używane Bridgestony) i jak ręką odjął, pojechałem od razu pod dwójkę z przodu na szafie i nic. Sytuacja powtórzyła się w kolejnym aucie, e46, ale na innej marce opon. Kupiłem ją w Radomiu, stała na nowych Michelin Primacy 3 z tyłu i na 3 letnich Michelin Pilot Exalto 2 z przodu. Przy zakupie jechałem autem tylko kawałek, za to podczas powrotu do Trójmiasta była istna masakra. 500 km ciągłej kontroli nad autem. Nauczony doświadczeniem z e36 domyślałem się, że opony tak robią, ale na autostradzie nawet nie było gdzie zjechać na przekładkę kół przód/tył. Następnego dnia sobie zamieniłem i petarda. Nowe Primacy 3 sprzedałem.
@rob_roy Michelin Alpin 5 dostałem w komplecie z BMW f20, opony miały 2 lata i prawie 7 mm. Ogólna przyczepność bardzo słaba, jak dla mnie. Najgorsza była czarna droga w okolicy 4-7 stopni po wcześniejszym sypaniu soli, kiedy wilgoć szła od jezdni, ani trakcji, ani hamowania, ani bocznego trzymania.
 
@lukaszewski
Ja do swojego bumera wybieram ostatecznie pomiędzy Conti ts 850, a Goodyear UG +. Ze wskazaniem na te drugie /nieco tańsze :p/. Chyba że kumpel w swoim warsztacie będzie miał dobre zniżki na blizzak lm 005.
Te zniżki warsztatowe naprawdę sporo potrafią obniżyć kwotę za opony.
A jeśli znajdziesz to te mają świetne recenzje i relację koszt/efekt:
 
Last edited:
Te Apollo fajnie wypadły w testach, Apollo wykupiło Vredesteina.
 
@Kaczorek79 tak w tej Dębicy jest okrutnie wysoki bieżnik i być może to też wpływa na ten efekt. Niby na Oponeo dobre opinie ma.. hmm.. zimy jakie są takie są, ale jak znowu w pogodzie się coś przestawi i nagle sypnie? Pamiętam 4lata temu na Śląsku dość ostro sypało, świeże nokiany, gdzie zderzak przedni robił za pług, śniegu było aż nerki zaklejone całe 🙈 i ani razu się kontrola trakcji nie zapaliła, mega wrażenie na mnie zrobiły te wr D4, nie chciałbym mieć słabszej opony teraz.
Post automatically merged:

O cholera, teraz czytam i daje 7lat Barum? No to grubo. Opinie też świetne. No nic, dziękuję @Kaczorek79 chyba mam faworyta na najbliższą zimę 💪
 
Ja 2 lata temu założyłem kpl Barumów P5 do żony auta, wtedy ten bieżnik był nowością. Pierwszą i drugą zimę, choć śniegu było jak na lekarstwo, to problemów z trakcją nie odnotowałem. Wiem jedno, opony są bardziej ciche od letnich Dębica (które też były nowe), bo to nawet 9 letnia wówczas córka zauważyła, jak była ze mną w warsztacie na wymianie, że na letnich nagle głośniej w aucie się zrobiło.
Kilku klientów, którym te opony sprzedałem w ubiegłym roku, też chwaliło poprawne zachowanie.
Golfa kupiłem w tym roku bez zimówek i biorę kpl Barumów w 16". Nie mam oporów, a parę stówek zostanie w kieszeni.
 
a masz jakieś opinie o Bravurisach 5HM ? potrzebuję cos letniego 225/40/18 i byłem nastawiony na Dębicę UHP, ale teraz tak czytam o tych Barumach....zresztą jeden znajomy co upala je na BMW X5 potwierdza że to bdb opony
 
Nie znam opinii o 5HM, ale nowe 18" 3HM zakładałem znajomemu do e60 i był zadowolony, mówił, że lepsze od poprzednich Falkenów.
 
W kilku profesjonalnych testach opon (nie opiniach użytkowników) Dębica UHP wypada bardzo dobrze. Falken AZENIS FH 510 jest gorszy na suchym - ma dluższą drogę hamowania za to na mokrym bryluje .Zresztą Falken FH 510 we wszystkich testach jest opona polecana i zawsze jest blisko podium. Odczucia ludzi sa mylne bo przechodzi ze starych zurzytych opon na nowy bieżnik ,miękka mieszankę więc subiektywnie musi być lepiej .
 
Też stoję przed wyborem opon zimowych do mojej BMW F30 328i 245KM w rozmiarze 225/55/17.
Dla mnie priorytetem jest jazda po suchym i mokrym asfalcie - głównie przez autostradowe trasy Warszawa - Pomorze. Zdarza mi się jeździć po śniegu po Kaszubach, ale jestem w stanie przystać na opony gorzej zachowujące się na śniegu, byle właśnie w normalnych/deszczowych warunkach trzymały porządnie.

Zastanawiałem się właśnie nad Dębicą, ale w wielu testach właśnie słabo wypada na mokrej nawierzchni. W zeszłym sezonie z przyoszczędziłem na oponach i do Peugeota 308 2.0HDi kupiłem Kormorany Snowpro B2 (też pod nazwą Riken) i to były najgorsze laczki jakie miałem kiedykolwiek - nie poleciłbym tego najgorszemu wrogowi - nawet 10 letnie semperity speedgrip lepiej od tego g#wna trzymały. Jazda nawet na suchym asfalcie po łuku to było przeżycie...

Co sądzicie o leżakach magazynowych? Jest tego dużo na portalach aukcyjnych, można np. kupić taki zestaw Pirelli SottoZero 3 w moim rozmiarze z 2017 roku, albo Firestone Winterhawk 3 za ok 1550 zł. To przedział nowego Hankook WINTER I-CEPT EVO2 W320 nad którym się też poważnie zastanawiam ze względu na chwalone przez znajomych właściwości na suchym/mokrym.

W sumie budżet dość luźny, jednak chciałbym do 1800 zł się ograniczyć.
 
Last edited:
Leżaki przy zimowych to tak raczej nie bardzo moim zdaniem. Jeszcze takie z 2019 okay, ale starsze.....
Niby są dobrze przechowywane, ale jakoś nie mam zaufania. Zimowe opony powinny być pewne odnośnie jakości i wytrzymałości.
Choć poprzedni właściciel mojej E39 jeździł na 15 letnich zimowych Pirelli :p. I zeszłej zimy zdziwił się czemu opona strzeliła... Ale bieżnik był mało zużyty, tylko reszta gumy śmietnik. Jak robisz przebiegi autostradowe to warto zastanowić się nad bardziej odpornymi na zużycie gumami.
Co prawda może być trochę sponsorowany, ale poszczególne kategorie testu dadzą Ci pogląd na temat:
 
Choć poprzedni właściciel mojej E39 jeździł na 15 letnich zimowych Pirelli :p. I zeszłej zimy zdziwił się czemu opona strzeliła... Ale bieżnik był mało zużyty, ale reszta gumy śmietnik.
Powiem tak, kupiłem auto z 2 kompletami - zimowe to właśnie semperity speed grip- mają 11 lat i bieżnik jeszcze taki, że mógłbym je spokojnie jeszcze komuś sprzedać, i cmokałby zadowolony, że "takie ładne". Opony z racji wieku oczywiście do wywalenia, ale miałem też je w innym aucie i były bardzo słabe.

Znam te testy, czytam też te ustawiane autobilda/auto światu, gdzie gumy z niemieckim rodowodem zawsze tłuką pozostałe.
Bardzo zastanawiam się nad tym Apollo - w wielu testach opona raczej średniej klasy z powodzeniem konkuruje z klasą premium.
Jednak dość ograniczona liczba ofert...

Generalnie wybieram pomiędzy:

Apollo Aspire XP winter
Hankook WINTER I-CEPT EVO2
Kleber Krisalp HP 3
Dębica/Barum Polaris 5 - ze wskazaniem na Barumy
Fulda Kristall Control HP2
Uniroyal MS PLUS 77

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/ - to też jest przyzwoita kopalnia różnych testów...
 
Last edited:
I niestety w klasie premium w zakupie.
Niestety ponad założony budżet.
 
Mi kumpel z pracy mający własny warsztat proponuje Apollo 225/55 r16 za 320 zł, Goodyear UG+ za 455, blizzak Im005 za 474 zł i trochę się waham :p
 
Najnowszy test wielosezon vs zima vs lato:

I 2 rankingi: jeden dla UK, gdzie sporo deszczu i drugi dla krajów gdzie jest też śnieg.
 
widzę ze masz mocny silnik wiec proponował bym Ci opony które nie ścierają się za szybko . Polecić mogę Conti 850Ts (sam mam i nie mogę ich zamęczyć od dwóch sezonów) wada ich ze szumią .prowadza się pewnie we wszystkich warunkach . W drugim aucie mam Michały Alpin 5 są ciche dobre na suchy/mokry asfal. Są bardzo przeciętne na śniegu ale po 3 sezonach zniknął tylko 1mm . Hankooki są dobre ale sprawdź ścieralności bo głupio kupić opony i po dwóch sezonach wyrzucić bo nie ma bieżnika . Pamiętaj ze opony inaczej zachowują się w autach z małymi silnikami a inaczej w mocniejszych jednostkach


Tak przy okazji przeczytałem kilkanaście stron forum i podzielę się wnioskami.
Opony całoroczne- staja się coraz popularniejsze z dwóch powodów:
1) Są coraz lepsze tzn bardziej uniwersalne oraz oszczędność bo 1 kpl a nie 2 kpl
2) Zima jest już z nazwy i
Też stoję przed wyborem opon zimowych do mojej BMW F30 328i 245KM w rozmiarze 225/55/17.
Dla mnie priorytetem jest jazda po suchym i mokrym asfalcie - głównie przez autostradowe trasy Warszawa - Pomorze. Zdarza mi się jeździć po śniegu po Kaszubach, ale jestem w stanie przystać na opony gorzej zachowujące się na śniegu, byle właśnie w normalnych/deszczowych warunkach trzymały porządnie.

Zastanawiałem się właśnie nad Dębicą, ale w wielu testach właśnie słabo wypada na mokrej nawierzchni. W zeszłym sezonie z przyoszczędziłem na oponach i do Peugeota 308 2.0HDi kupiłem Kormorany Snowpro B2 (też pod nazwą Riken) i to były najgorsze laczki jakie miałem kiedykolwiek - nie poleciłbym tego najgorszemu wrogowi - nawet 10 letnie semperity speedgrip lepiej od tego g#wna trzymały. Jazda nawet na suchym asfalcie po łuku to było przeżycie...

Co sądzicie o leżakach magazynowych? Jest tego dużo na portalach aukcyjnych, można np. kupić taki zestaw Pirelli SottoZero 3 w moim rozmiarze z 2017 roku, albo Firestone Winterhawk 3 za ok 1550 zł. To przedział nowego Hankook WINTER I-CEPT EVO2 W320 nad którym się też poważnie zastanawiam ze względu na chwalone przez znajomych właściwości na suchym/mokrym.

W sumie budżet dość luźny, jednak chciałbym do 1800 zł się ograniczyć.
 
Mi kumpel z pracy mający własny warsztat proponuje Apollo 225/55 r16 za 320 zł, Goodyear UG+ za 455, blizzak Im005 za 474 zł i trochę się waham :p
Wybierałbym pomiędzy Goodyearem a Bridgestonem - ze wskazaniem na tego drugiego.
Czyli w tej kasie wziąłbym Blizzaki.
 
Tak przy okazji przeczytałem kilkanaście stron forum i podzielę się wnioskami.
Opony całoroczne- staja się coraz popularniejsze z dwóch powodów:
1) Są coraz lepsze tzn bardziej uniwersalne oraz oszczędność bo 1 kpl a nie 2 kpl
2) Zima jest już z nazwy i

Oszczędność
- kolejki 2 razy w roku do wymiany
- miejsce na przechowanie opon
- cena za wymianę jest coraz wyższa, przez kilka lat uzbiera się na nowy komplet opon!
- dużo ludzi jeździ głównie po mieście albo urlopy / weekendy, a przebieg 10 tys km/rok to nie jest żart handlarzy

Pozdrawiam,
 
Znam te testy, czytam też te ustawiane autobilda/auto światu, gdzie gumy z niemieckim rodowodem zawsze tłuką pozostałe.
 
@rob_roy

* jakie kolejki.. każdy dobry oponiarz ma możliwość umówienia wizyty telefonicznie/online, wręcz u dobrego oponiarza w okolicach sezonu nie dopchasz się inaczej ;)

* miejsce - ja płacę 40 zł/rok i oponki mam przechowywane w magazynie u Pana oponiarza

* cena, popieram, chyba, że masz całe koła razem z felgami jak u mnie, wtedy okolice 50 zł za wymianę, tragedii nie ma

* zgadzam się, sam jeżdżę tylko po mieście i raz/2 razy w góry, no ale nie czarujmy się, można się zaskoczyć..

reasumując - nikt nie przekona mnie do opon całorocznych, przynajmniej na chwilę obecną przy obecnej technologii, w RWD z większymi osiągami - o ile w zimę może jeszcze jakoś bym się przekulał, o tyle w lato nie wyobrażam sobie nie korzystać z pełnej możliwości samochodu, a nie czarujmy się, że całoroczne opony to zapewnią..
Post automatically merged:

co do Conti TS850, jeździłem, miazga :) opona w zimę i wiosnę była FENOMENALNA jeśli chodzi o performance, robiłem na nich 260km/h w temp poniżej 0, wiem, że to marny powód do dumy, ale wiem też, że na nokianach wr d4 bałem się jechać więcej niż 160. Oczywiście wszystko na niemieckich autobahnach ;)
 
Back
Top