• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Alex ja wiem o tym. Ale generanie zazwyczaj to co na etykiecie pokrywało się z moimi odczuciami z jazdy. Wg mnie Michelin może i trzyma bardzo długo parametry, ale na etykietach ściemniają. Dla przykładu Goodyear: Jak na etykiecie jest 68dB to opon faktycznie w środku nie słychać, nawet jak auto ma gówniane wyciszenie. Mam zimowe Nokiany z etykietą 69 dB i też w środku ich nie słychać. Jak odbierałem wóz z salonu i zobaczyłem, że ma na kołach Energy Savery tak zaraz opony poleciały na olx i kupiłem Hankooki. Sumaryczna droga hamowania Michelinów na suchej i mokrej nawierzchni w jednym z testów jakie widziałem była 7m dłuższa niż Hankooków. To jest przepaść.. Ale z drugiej strony to opona "eko" więc coś za coś. Dlatego nigdy nie wybieram opon z "eko", "energy", "efficent" itp w nazwie bo wiadomo, że opona będzie cienka jak cerata i nie będzie ani hamowania ani prowadzenia, tymbardziej na mokrej nawierzchni.
 
Te nexeny blue HD często widuje na nowych Skodach Fabiach, które firma kupuje na służbówki. To tylko świadczy pozytynie o tym producencie. Nexen coraz bardziej aspiruje do klasy Premium, tak jak to było kiedyś z Hankookiem. Nexeny idą też między innymi na pierwszy montaż do Porsche Macan- model RU 4 jak dobrze pamiętam.
to swiadczy tylko o tym ze skoda zaczela oszczedzac gdzie tylko sie da i chca coraz wiecej za coraz mniej. dlatego klienci juz az tak nie wala do salonow drzwiami i oknami.

jestem na fabii clubie i ocp od 10 lat. 10 lat temu fabie wychodzily na conti. teraz juz octavie potrafia na jakis nexenach wypuscic. a juz byly serie z riken kiken.
 
@xtremesystems możliwe, że tak. Pytanie tylko ile te Continentale są lepsze od Nexenów, a ile się płaci za markę. Nigdy lepszych opon od tych nexenów nie miałem, ale wydaje mi się, że lepsza opona do fabii nie ma sensu, bo w moim rwd bez kontroli trakcji z 170 koniami jest spoko, a w rwd 115 KM tak samo bez kontroli trakcji i bez abs to były idealne opony, i naprawdę ciężko było zerwać w nich trakcje nawet w deszczu i nawet jak się człowiek starał to niezbyt to wychodziło. Taka fabia raczej nie ma więcej, niż 110 koni i dodatkowo oś napędzaną ma dociążoną, posiada wiele systemów wspomagających. Wątpię, że lepsze opony by były potrzebne do takiego auta, ale może się mylę.
 
to swiadczy tylko o tym ze skoda zaczela oszczedzac gdzie tylko sie da i chca coraz wiecej za coraz mniej. dlatego klienci juz az tak nie wala do salonow drzwiami i oknami.

jestem na fabii clubie i ocp od 10 lat. 10 lat temu fabie wychodzily na conti. teraz juz octavie potrafia na jakis nexenach wypuscic. a juz byly serie z riken kiken.
Ale ja jeździłem na tych Nexenach, nic nie można im zarzucić, przyzwoita opona... Jeżeli szukają oszczędności, ale nie wpływa to na moje bezpieczeństwo to nie mam nic przeciwko. Kupując finalny produkt czyli np. taką fabię, też nie chcę przepłacać.

Jeżeli Skoda wypuszcza miejską Fabię na przyzwoitych oponach średniej klasy to co zmieni że włożą tam Continetala. Tylko to, że za takie auto musiałbym zapłacić więcej bo nikt prezentów nie robi.

I teraz pytanie jakie continentale miałby by być, bo jeżeli z serii Premium to ok, ale jakby założyli Eco Contact 5 to ja dziękuję bo ta opona to bliźniak Michelina Energy Saver- ciężko jeździć na tym w deszczu, wręcz bałem się szybciej pojechać (jeździłem nowym Suzuki Grand Vitara 4WD 1.4t na której ta opona jest założona jako fabrczyna).
 
A mnie zaskoczyły moje wielosezonowe opony. Trochę km zrobiłem w górach i naprawdę dają rady. Ciekaw jestem czy na koniec zimy będę zadolony czy zmienię zdanie.
 
Ale ja jeździłem na tych Nexenach, nic nie można im zarzucić, przyzwoita opona... Jeżeli szukają oszczędności, ale nie wpływa to na moje bezpieczeństwo to nie mam nic przeciwko. Kupując finalny produkt czyli np. taką fabię, też nie chcę przepłacać.

Jeżeli Skoda wypuszcza miejską Fabię na przyzwoitych oponach średniej klasy to co zmieni że włożą tam Continetala. Tylko to, że za takie auto musiałbym zapłacić więcej bo nikt prezentów nie robi.

I teraz pytanie jakie continentale miałby by być, bo jeżeli z serii Premium to ok, ale jakby założyli Eco Contact 5 to ja dziękuję bo ta opona to bliźniak Michelina Energy Saver- ciężko jeździć na tym w deszczu, wręcz bałem się szybciej pojechać (jeździłem nowym Suzuki Grand Vitara 4WD 1.4t na której ta opona jest założona jako fabrczyna).
ja odbieralem w 2010 na premium contact 2
 
10 lat temu fabie wychodzily na conti. teraz juz octavie potrafia na jakis nexenach wypuscic. a juz byly serie z riken kiken.
Jeżeli juz to Falken 832 SN, byly montowane w Skodach Citigo, VW up i Seat Mii. Opona eco, znajomi ktorzy mieli, nie narzekali
Albo Falken 914, opona sredniej klasy. Takie mialem w identycznym rozmiarze jak Fabia i byly super tylko dosc szybko starly sie na zewnetrznych krawedziach.

Pozdrawiam,
 
W ogóle obserwuję dość bacznie rynek opon i mam dość mieszane uczucia co do Michelinów właśnie. Sam miałem kiedyś model Energy Saver w Megane 3 dCi i te opony to był dramat. Niby etykieta 68dB a hałasowały jak diabli a na mokrej nawierzchni nie hamowały wcale. Po 3 latach guma zrobiła się jakaś taka dziwnie szaro czarna, sparciała i spękana (a to podobno cecha Nokianów). Na wielu forach można usłyszeć narzekania, że Primacy 3 i Primacy 4 są głośne, a na etykietach znowu wartości poniżej 70dB. Pilot Alpin 4 huczą jak diabli. Wielu blogerów motoryzacyjnych i portali promuje te opony. Ale czy warto? Na jaki rozmiar nie spojrzeć, Michelin wypada najdrożej. Czy w testach są takie oh i ah? Nie powiedziałbym. Moim zdaniem ta marka robi robotę ale tylko w serii Pilot Sport. Poniżej ceny Michelinów można dostać opony równie dobre lub nawet lepsze takich marek jak Continental, Goodyear, Hankook, Bridgestone itd.
Nie zgodził bym się z twierdzeniem ze dany producent opon jest super a inny zły. Każdy z nich ma lepsze i gorsze opony . Ta sama opona testowana w roznych rozmiarach w testach osiąga różne wyniki i pozycje w teście .
akurat w mojej motoryzacyjnej historii miałem dużo Michalow i Conti . Alpin 4 szumią i pamietam ze słabe były na mokrym. Kiepskie tez przy szybkiej jeździe po suchym .
absolutnie złego słowa nie powiem na Michały alpin 5 H (bardzo dobre na mokrym i super ciche ) i primacy 3 H i Y (porównanie do Conti premium 2e V oraz Conti eco 6 H oraz goodyeara asymetric 5 Y) Miałem je w dwóch autach i zawsze były ciche komfortowe dobrze hamowały i nie zaliczały żadnych wpadek . Opony którym niewiele można było zarzucić przy normalnej eksploatacji
np na Oponeo sa tak skrajne opinie o danym modelu ze często zastanawiam się czy ludzie jeździli na tych samych oponach i o nich piszą .
Post automatically merged:

Te nexeny blue HD często widuje na nowych Skodach Fabiach, które firma kupuje na służbówki. To tylko świadczy pozytynie o tym producencie. Nexen coraz bardziej aspiruje do klasy Premium, tak jak to było kiedyś z Hankookiem. Nexeny idą też między innymi na pierwszy montaż do Porsche Macan- model RU 4 jak dobrze pamiętam.
Ja bym patrzył na to ze koncern kupuje dany model opony taniej od Nexena niż od Conti michelina czy GY
Dla koncernu oszczędność kilkunastu Euro x ilość samochodów i są duze oszczędności . Tam nie ma sentymentu jest biznes
 
Last edited:
Czyli nie polecasz np goodyear efficientgrip performance 2? Już praktycznie byłem przekonany do zakupu ich :)
Na tyrereviu ten model G Y perf 2 był oceniony bardzo dobrze . Prawie cały filmik jej poświęcili i ze jest to mocny wręcz najlepszy model opony w tej grupie.
 
Co do Efficentgrip Performance 2 nie mam zdania bo to nowość i nie miałem styczności. W firmowym A6 C5 3.0 TDI miałem kiedyś Efficentgrip Performance czyli poprzednika i było super cicho i komfortowo. Ale były w wersji wzmacnianej. No i samochód z quattro więc ciężko było o brak przyczepności.
 
Dębica Navigator 3 - słyszał ktoś coś, widział ktoś te opony? Chyba zbyt nowe i brak jakiegokolwiek feedback'u.
Ogólnie jakie opony całoroczne R14 polecicie?
Według Tyrereviews najlepiej w tym rozmiarze wypadają Nexeny
 
Dębica Navigator 3 - słyszał ktoś coś, widział ktoś te opony? Chyba zbyt nowe i brak jakiegokolwiek feedback'u.
Nie wiem czy to pomoże, ale mam navigator 2 z 2019 i w sumie to padaka w porównaniu do 5 letnich letnich w lecie i w porównaniu do nowych zimówek w zimie. Te navigatory mi na suchym traciły trakcje
 
@Karopir, masz rację. Takie opony w wersji Navigator miała moja szwagierka w Punto i nie nadawały się do jazdy ani latem ani zimą. W lecie Punto piszczało na każdym zakręcie, aż ludzie uciekali z przejścia jak było w pobliżu, na mokrym tragedia, chyba najlepiej sprawowały się zimą, ale były strasznie twarde w porównaniu do zimówek. Teraz ma założone budżetowe Matador-y MP 62 All Weather Evo i jest znacząco lepiej.
 
Opony trzeba kupować jak już przejdą pare niezależnych testów , w których będą porównane osiągi do innych opon w tych samych warunkach . Inaczej to loteria czy będzie dobra czy kiepska
Np nowa seria opon Hankooka z serii 3 ventus prime lub evo w testach zdecydowanie gorzej wypada niż seria 2
Post automatically merged:

Ja bym chyba wybrał Goodyeara Vector 4 seasons.
Ale GY gen 3 lub 2 to jedna z najdroższych opon obok Cossclimata .
dobre i tanie allseason są hankooki oraz Vredestein jeszcze pare ciepłych ślow słyszałem o Kleberze . Conti Michelin czy GY to wyż cenowy w tym przedziale
Post automatically merged:

Czyli nie polecasz np goodyear efficientgrip performance 2? Już praktycznie byłem przekonany do zakupu ich :)
Do jakiego samochodu chcesz założyć te opony ?
 
Last edited:
Opony trzeba kupować jak już przejdą pare niezależnych testów , w których będą porównane osiągi do innych opon w tych samych warunkach . Inaczej to loteria czy będzie dobra czy kiepska
Np nowa seria opon Hankooka z serii 3 ventus prime lub evo w testach zdecydowanie gorzej wypada niż seria 2
Post automatically merged:


Ale GY gen 3 lub 2 to jedna z najdroższych opon obok Cossclimata .
dobre i tanie allseason są hankooki oraz Vredestein jeszcze pare ciepłych ślow słyszałem o Kleberze . Conti Michelin czy GY to wyż cenowy w tym przedziale
Post automatically merged:


Do jakiego samochodu chcesz założyć te opony ?
ty ale ventus prime trzy to jest juz dobrych pare lat. rownolegle z s1evo2 . jedynie co nowe wyszlo to s1evo3 i sa mieszane opinie . ale musze blizej sie przyjzec tej oponie
 
Bierz spokojnie są lepsze niż referencyjna na tyrereviews Primacy 4 . Lepiej hamuje i ma większy przebieg .

Zobacz jeszcze Vredestein , Falkeny Azenis FK510 (dobre na mokrym gorsze na suchym ) i koniecznie z uwagi na cenę i dobre osiągi Hankooki ale z serii 2 nie nowej 3 bo te są zdecydowanie gorsze.
Zobacz jak cenowo Bridgestone Turanza T005 obecnie chyba najbardziej rózno punktująca opona w testach .
A3 8l 1.8T fwd,
 
Last edited:
Back
Top