• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Te nexeny blue HD często widuje na nowych Skodach Fabiach, które firma kupuje na służbówki. To tylko świadczy pozytynie o tym producencie. Nexen coraz bardziej aspiruje do klasy Premium, tak jak to było kiedyś z Hankookiem. Nexeny idą też między innymi na pierwszy montaż do Porsche Macan- model RU 4 jak dobrze pamiętam.
Pojechałeś z tym opony premium-Nexen. Nexen wybudował fabryke na Slowacji lub Czechach a w tych krajach popiera sie lokalne firmy więc dlatego Skoda je montuje . Nexen duzo inwestuje w rozwój i zdobycie nowych rynków stąd zaczyna być częściej widoczny
Zobacz na Hankooka tyle lat juz robi dobre opony , auta BMW i Audi wyjeżdżają z fabryki na tych oponach a nadal pozycjonowana jest jako klasa średnia
 
205/55/16. Dlatego chcę jakieś dobre gumy, w sezonie letnim z 20k stuknie zazwyczaj przebiegu.
Ten goodyear lub primacy 3 lub 4 . Opony naprawdę fajne wg ADAC 2020 primacy4 nr 1 tylko przy szer 235/45/17 mm a wg ADAC 2018 nr 1 primacy 3 w Twoim rozmiarze 205/55/16 .
Mocny silnik napęd oska więc będzie Ci niszczył opony. Opony te nie znikną Ci po 2 sezonach. , no chyba ze lubisz co 2 lata kupować nowe i wydawać majątek.
Ja w Allroadzie miałem fabryczne Primacy 3 i zrobiłem na nich (+zimowe) 100 tys i dopiero je wymieniłem . Naprawdę fajna opona sprawdzona w rożnych warunkach i zawsze bede ją dobrze wspominał . Teraz mam GY Asymetric 5 i dupy nie urywa względem Primacy
 
205/55/16. Dlatego chcę jakieś dobre gumy, w sezonie letnim z 20k stuknie zazwyczaj przebiegu.
A jak z budżetem ? bo w sumie pisze Ci o drogich oponach a jest wiele tańszych opon z których powinieneś być zadowolony
 

Te goodyeary idzie kupić do 260/sztuka i myślę, że budżet to tak maksymalnie 300 sztuka
 
Last edited by a moderator:
Pojechałeś z tym opony premium-Nexen. Nexen wybudował fabryke na Slowacji lub Czechach a w tych krajach popiera sie lokalne firmy więc dlatego Skoda je montuje . Nexen duzo inwestuje w rozwój i zdobycie nowych rynków stąd zaczyna być częściej widoczny
Zobacz na Hankooka tyle lat juz robi dobre opony , auta BMW i Audi wyjeżdżają z fabryki na tych oponach a nadal pozycjonowana jest jako klasa średnia
Marcin a Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Gdzie napisałem że "Nexen- opony Premium"?? Napisałem że aspiruje tak jak kiedyś Hankook.

Po drugie skąd wiesz że Hankook jest pozycjonowany jako producent średniej klasy opon? Kto wd. Ciebie pozycjonuje który producent to średnia klasa, a która premium?

Nexen ostatnią fabrykę którą postawił, zlokalizował w Czechach, jedna z najnowocześniejszych fabryk w Europie.
 
Marcin a Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Gdzie napisałem że "Nexen- opony Premium"?? Napisałem że aspiruje tak jak kiedyś Hankook.

Po drugie skąd wiesz że Hankook jest pozycjonowany jako producent średniej klasy opon? Kto wd. Ciebie pozycjonuje który producent to średnia klasa, a która premium?

Nexen ostatnią fabrykę którą postawił, zlokalizował w Czechach, jedna z najnowocześniejszych fabryk w Europie.
Serwis Oponeo polecam tam jest pozycjonowanie klas opon. i przy Hankook wyraźnie klasa średnia ;)
Chyba z największym sprzedawcą opon w Polsce nie będę dyskutował ;)
Dla mnie premium to takie marki
Conti, Michelin , Bridgestone, GoodYear , Pirelli firmy te maja opony od super sportowych do typowo miejskich . W ramach grupy(włąsciciela) jest kilka marek produkujących opony dla różnych grup odbiorców lub rynków
 
Last edited:
Aha xD

A na sklepopon.com Hankook jest pozycjonowany jako marka Premium, więc teraz wszyscy powinniśmy uznawać go jako Premium, tak? :)

Czy oponeo>sklepopon.com?

Dla mnie producent premium to taki który zajmuje czołowe miejsca w testach opon od dłuższego czasu, który ma pozytywne opinie, którego produkty producenci aut premium nie boją się zakładać do swoich pojazdów, a przede wszystkim który ma własne laboratoria i przeznacza masę pieniędzy na rozwój i badania, a nie tylko kopiowanie patentów innych producentów.
 
Last edited:
Do Hankooka absoltnie nic nie mam , uważam ze ciężka pracą zasłużyli aby ich uznawać za premium . Dlaczego nie kupiłem Evo 2 a kupiłem Asymetric 5 ze trwałość(przebieg) opony Hankooka była o 20 tys km niższa niz GY wg chyba AutoBilda
 
Last edited by a moderator:
a co do nexenów to założyłem do w123 nówki hd blue plus takie same jak fotkę wysyłałem w tym temacie wcześniej, tylko, że jak standardowo do niej szły 175/80/14 to ja założyłem 185/70/14 i ostatnio byłem w szoku jak wszedłem w zakret 60 km/h przy temperaturze 4 stopnie celsjusza na dworze na 3 barach w oponach (producent zaleca 2.0 z przodu i 2.2 z tyłu) i miałem wrażenie, że bez problemu dałbym radę i 80 taki zakręt przejechać, a z taką prędkością to przejeżdżam go touringiem na usportowionym zawiasie. Te opony wyszły jakoś bardzo tanio. Jak macie w dobrej cenie nexeny do kupienia to zdecydowanie polecam
 
a co do nexenów to założyłem do w123 nówki hd blue plus takie same jak fotkę wysyłałem w tym temacie wcześniej, tylko, że jak standardowo do niej szły 175/80/14 to ja założyłem 185/70/14 i ostatnio byłem w szoku jak wszedłem w zakret 60 km/h przy temperaturze 4 stopnie celsjusza na dworze na 3 barach w oponach (producent zaleca 2.0 z przodu i 2.2 z tyłu) i miałem wrażenie, że bez problemu dałbym radę i 80 taki zakręt przejechać, a z taką prędkością to przejeżdżam go touringiem na usportowionym zawiasie. Te opony wyszły jakoś bardzo tanio. Jak macie w dobrej cenie nexeny do kupienia to zdecydowanie polecam
Dlaczego masz takie wysokie ciśnienie ? Nie stosujesz się do zaleceń producenta
 
@MarcinM-Lbn

1606934527590.png


A tak na poważnie to auto stoi więcej niż jeździ i dlatego ma 3 bary, żeby opony się nie zrobiły "jajowate". Poza tym praktycznie w każdym aucie, które mam nabijam większe ciśnienie. W w123 z wyżej wymienionego powodu, w compakcie dlatego, że on służy do utraty trakcji, a w touringu dlatego, że auto jest zawsze dodatkowo dociążone no i 170 koni to za mało. Gdyby było 250 to pewnie miałbym mniejsze ciśnienie, a tak to fura ledwo się toczy na niskim ciśnieniu. Moim zdaniem, jeżeli nie ma problemu z trakcją to ciśnienia nie jest za dużo. Tylko w jednym aucie bałem się jeździć, bo było za grubo. Isuzu Trooper 3.0 dti 159 koni. Zamiast 245/70/16 było założone 215/70/16 i ciśnienie zamiast 2.0 było 2.5 ponabijane. Ten samochód z muła stał się rumakiem. Ale strach było tym jeździć. Na suchym mielił asfalt na takim setupie. No i opony miały z 10 lat, ale to tylko ten jeden wyjątek. Znając życie jakbym miał fwd to by ciśnienie z przodu było normalne, a z tyłu dorzucony jakiś gratis. Ale taki już jestem
 
Last edited:
cholera, zimówki to jednak zimówki... roczne, letnie Dunlop Sport Maxx RT2 miały już mega problemy na suchym, zmrożonym asfalcie. Zamontowane Nokian WR D4 (4 letnie, jeszcze 6mm bieżnika) i jest po prostu przepaść :) także nikt mi nie wmówi "bo kiedyś to kurła nie było i ludzie jeździli" :D
 
@lukaszewski , kiedyś się zdziwiłem jak w nocy do domu wracałem i mi koła zblokowało. Było około 5 stopni. Opony wtedy były roczne letnie i zawsze idealna przyczepność, wtedy już po prostu było dla nich za zimno.
 
Oczywiście, wychodzę z takiego samego założenia. Po coś te opony wymyślili i jednak znacznie różnią się od letnich i letnie nie mają prawa działać zimą, a zimowe latem. Też mam WR D4 od 2 lat (od nowości samochodu) i dopiero dzisiaj przejdą pierwszy test na śniegu :)
 
cholera, zimówki to jednak zimówki... roczne, letnie Dunlop Sport Maxx RT2 miały już mega problemy na suchym, zmrożonym asfalcie. Zamontowane Nokian WR D4 (4 letnie, jeszcze 6mm bieżnika) i jest po prostu przepaść :) także nikt mi nie wmówi "bo kiedyś to kurła nie było i ludzie jeździli" :D
No nie było i jeździli, nawet tylnym napędem bez elektronicznych wspomagaczy, chociaż ciężko uznać 1500 w PF125p za jakieś szaleństwo mocy ;) Ba, zdarzało mi się na letnich jeździć zimą i to taką prawdziwą, gdzie śnieg po pas i lód na asfalcie. Kurde, do dzisiaj pamiętam jak mi Bravę ściągało do całkiem stromej przepaści a ta cholera ani na gaz ani na kierownicę nie reagowała. Ale jak się ma drug w łapie i więcej szczęścia niż rozumu (nie wiem czego więcej) to się da :p
 
Jak czytam jak to było kiedyś to nachodzi mnie refleksja jak oni dali radę jeździć na kiepskich oponach . Nie było opon sezonowych...a śnieg był taki ze tunele robiło się aby odśnieżyć chodniki
wszystkie samochody po za wartburgiem miały napęd tył i wszędzie dojeżdżało się....
Telefonów kom też nie było a wszyscy byli w kontakcie i nie spóźniali sie ..
Ja pamiętam jak ojciec pierwszy raz kupił zimowe opony Debica Frigo (taka kostka kwadratowa bieżnik) i nie mógł wyjść z podziwu jak ona sie prowadzi i trzyma śniegu
A teraz marudzi ze WRD4 (oczywiście marki nie zna , wie ze zimowe ) coś nie najlepsze są ...ech...... ze poprzednie Conti TS 850 były lepsze
Teraz spadnie śniegu jak pudru na cieście i kataklizm , wypadki , miasto stoi w korkach....... no dramat
Post automatically merged:

Na Tyre reviews jest porównanie jak zachowują sie opony w takich samych warunkach drogowo/pogodowych. Letnia, zimowa i 4 season
i wniosek taki ze letnia latem jest THE BEST i długo nic zaś zimą im niższa temp to jej skuteczność leci w dół jak w przepaści !!!!!
Zimowe zaczynają pokazywać co potrafią jak temp jest poniżej 0 a im niższa to radzi sobie coraz lepiej , na śniegu wiadomo która króluje.
4 Season są najlepsze pod względem hamowania i prowadzenia w warunkach przejściowych do temp -5 i do około +15 powyżej ich skuteczność spada bez drastycznych skoków ale jednak
Patrząc na pogodę długo terminowa (45 dni) to tutaj gdzie mieszkam to chyba już zimę w tym roku przeżyłem temp -5 i pół cm śniegu o poranku ;)
 
Last edited:
@MarcinM-Lbn zacznijmy od tego, że prognozy długoterminowe są o kant.... potłuc ;) jedyne, wiarygodne źródło danych to tak zw. meteogramy, warto się nauczyć je czytać, przewidywalność prognozy na poziomie rzędu 90-95%

proszę Cię bardzo :

Post automatically merged:

co do opon, na śniegu tzw. kopnym oraz mokrym Nokian WR D4 nie mają konkurencji, tzw. jodełka robi swoje, do tego fantastyczna mieszanka (niestety szybko odparowuje i po 4 latach opony wyglądają już źle, wrzucałem zdjęcia w tym temacie)

Conti miałem i 240-250km/h nie było im straszne ;)
 
Dzięki teraz siedzę i się uczę jak to czytac i wyciągnąć z tego wiedze o pogodzie;)

Nokainy dostał z nowym samochodem w 2017 i przejechał autem około 40 tys km . Ja teraz zakładałem zimowe koła to dwie opony chyba przednie maja pęknięcia na gumie jak stare 10 letnie ......szok
Możesz mi przybliżyć temat dlaczego tak Nokiany się zachowują? Dotyczy tez letnich opon tej marki?
 
Na internecie masz całą górę wpisów dotyczących pękających nokianów. Sam jakies 5 lat temu kupiłme do swojego ówczesnego auta WRD3 i byłem mega zadowolony , na chwile obecną omijam szerokim łukiem
 
Back
Top