• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dzięki teraz siedzę i się uczę jak to czytac i wyciągnąć z tego wiedze o pogodzie;)

Nokainy dostał z nowym samochodem w 2017 i przejechał autem około 40 tys km . Ja teraz zakładałem zimowe koła to dwie opony chyba przednie maja pęknięcia na gumie jak stare 10 letnie ......szok
Możesz mi przybliżyć temat dlaczego tak Nokiany się zachowują? Dotyczy tez letnich opon tej marki?
Bo są pewnie produkcji rosyjskiej. Zgadłem?
 
Na internecie masz całą górę wpisów dotyczących pękających nokianów. Sam jakies 5 lat temu kupiłme do swojego ówczesnego auta WRD3 i byłem mega zadowolony , na chwile obecną omijam szerokim łukiem
Jest wiele wpisów ale większość sygnalizuje problem z Nokianami reszta to bezsensowny szum bez żadnego wkładu w wyjaśnienie takiego stanu. Pytam czy ktoś zglebił temat i ma wartościowe informacje....
Post automatically merged:

Bo są pewnie produkcji rosyjskiej. Zgadłem?
Sprawdzę i się odezwę
 
Nie ma znaczenia czy produkcji Finladia czy Rosja. Jak taki producent może sobie pozwolić na taką "lipę". Każdy z moich znajomych który używał Nokianów przyznał że miał problem z pękaniem, żaden z nich nie kupił drugi raz opon tego producenta. Tu Z Line kolegi, nie wiem czy już tu nie wrzucałem zdjęć. Produkcja styczeń 17, pękały po niecałych dwóch latach, kolega dbał też o ciśnienie w oponach. Reklamacja oczywiście odrzucona.
 

Attachments

  • 94065399_519790785385632_5411179457429897216_n (1).jpg
    94065399_519790785385632_5411179457429897216_n (1).jpg
    336,9 KB · Odwiedzin: 254
  • 94221481_2723475644615084_6900136123784232960_n (1).jpg
    94221481_2723475644615084_6900136123784232960_n (1).jpg
    301 KB · Odwiedzin: 417
  • 94035043_226081625382664_6287171293380870144_n (1).jpg
    94035043_226081625382664_6287171293380870144_n (1).jpg
    384,9 KB · Odwiedzin: 274
  • 94144469_274508523584138_2881254088689844224_n (1).jpg
    94144469_274508523584138_2881254088689844224_n (1).jpg
    357,3 KB · Odwiedzin: 245
Last edited:
Oszczędności które po pewnym czasie wyjdą im bokiem
 
@Hubert1 Już im wychodzą bokiem ludzie czytają fora .

Widziałem dziś cwaniaków którzy na pierwszym śniegu mieli problem podjechać pod osiedlowe wzniesienie a oponki były letnie ,bo cwaniaki chcieli być mądrzejsi od innych a tu nic z tego;) i samochodziki za kilkadziesiąt tyś zł tańczące jak baletnice na śniegu :) a ja staruszkiem z wielosezonami nie miałem żadnych problemów z podjazdem.
 
Last edited:
Ja w tym roku tak jak i dwa wstecz non stop na letnich. Wieczorem 2 na minusie ale droga czarna i opona trzyma jak zła. 460nm przy ruszaniu mieli to fakt ale na zimowej mieliło jeszcze bardziej. Za to przy hamowaniu, nawet z bardzo nieprzepisowych prędkości jak po szynach. Guma pod palcem mięciutka. Oczywiście 2020 dot. Jeździ mi się pewniej niż żony autem na dobrych zimówkach. Obojętne jaki mróz. Jak tylko czarna droga to lepiej mi się jeździ na letniej oponie. W tamtym roku śnieg widziałem raz. Przed świętami wielkanocnymi. RAZ. Stopniał po 2h :)
 
Mam WR D4 4-5 letnie i moje wrażenia są zdecydowanie pozytywne , pęknięć do tej pory nie zauważyłem (dbam o ciśnienie i nie przeciągam zmiany sezonowej opon).
Przy tym modelu podobno minusem jest to, że nie lubią one wysokich temperatur, więc jeśli przeciągamy podmianę opon do maja-czerwca to może być to jakaś przyczyna takich niespodzianek 😉
Z drugiej strony takie akcje jak pękanie gumy nie powinno się zdarzać producentowi z segmentu premium
 
nokian tylko marketingowo jest premium. zaczeli ostrą kampanie od czasow wrd3 ktore buly gowniane w porownaniu z topem w tamtych latach jak choćby ts850 czy ug7+

teraz też w większości dostaja po dupie . większość i tak tego nie odczuje. ale nokian nigdy wygrac w na mokrym nie może [mieszanki lipne] ani na suchym bo bieznik wrd4 jest jak u traktora. jedynie czasem w czolowce jest na sniegu. ale do conti podejscia nigdy nie mieli, a trraz nawet do bsa jak ci zmienili mieszanki na deszczowe

teraz to hakook ich rozpierdziela.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Nie ma znaczenia czy produkcji Finladia czy Rosja. Jak taki producent może sobie pozwolić na taką "lipę". Każdy z moich znajomych który używał Nokianów przyznał że miał problem z pękaniem, żaden z nich nie kupił drugi raz opon tego producenta. Tu Z Line kolegi, nie wiem czy już tu nie wrzucałem zdjęć. Produkcja styczeń 17, pękały po niecałych dwóch latach, kolega dbał też o ciśnienie w oponach. Reklamacja oczywiście odrzucona.
mam na podwórku opony z 2003, które nie są tak popękane xD
 
Z Nokianami problem jest w miękkiej i 'wilgotnej' mieszance, dolewają tam rzepakowy i jakieś gówniane eko rozpuszczalniki, które po czasie wyparowują z gumy, pozostawiając po sobie pory, które prowadzą do pęknięć.
 

Attachments

  • IMG_20171003_192807.jpg
    IMG_20171003_192807.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 183
Nie dziwią mnie takie widoki, Michelin zapas z 99 roku wygląda identycznie.

Ale im więcej ekonomi tym lepiej, prawda ? Przecież nasza unia sie pochlasta jak auto tych 200 ml paliwa na 100 km więcej spali 😁 .
Nokian po 4 latach ma jakieś delikatnie mikro pęknięcia. Fulda całe barki opony w mikro pęknięciach do tego jakby guma twardniala z czasem, z roku na rok gorzej orzy hamowaniu na deszczu, Barum Polaris, najgorsza klasa oporów toczenia (G), nie ma żadnych objawów starzenia się gumy
 
Na Tyre Reviews pojawił się test opon wielosezonowych klasy UHP - https://www.tyrereviews.com/Article/2020-UHP-All-Season-Tire-Test.htm

W Polsce i chyba w Europie opony te są niedostępne. Są tylko w USA/Canada. Ale w przyszłości kto wie skoro opony wielosezonowe są coraz popularniejsze to myślę, że producenci poszerzą swoją ofertę i w Europie ;) Co myślicie?
 
To prawda. Można powiedzieć, że oferta już została poszerzona. Pierwsza taka opona wielosezonowa UHP to Dunlop Sport All Season.
 
Last edited:
teraz też w większości dostaja po dupie . większość i tak tego nie odczuje. ale nokian nigdy wygrac w na mokrym nie może [mieszanki lipne] ani na suchym bo bieznik wrd4 jest jak u traktora. jedynie czasem w czolowce jest na sniegu.

WR D4 i tak jest bardziej wyważoną zimówką (szeroki zakres działania nie tylko na śniegu ale też na suchym asfalcie) w porównaniu do typowo śniegowej snowproof. Conti TS nigdy nie miałem więc nie mam porównania. A do testów podchodzę raczej z przymrużeniem oka🙂
 
Conti TS miałem założone po kumho to byłem w szoku jak do klei na suchym.
 
WR D4 i tak jest bardziej wyważoną zimówką (szeroki zakres działania nie tylko na śniegu ale też na suchym asfalcie) w porównaniu do typowo śniegowej snowproof. Conti TS nigdy nie miałem więc nie mam porównania. A do testów podchodzę raczej z przymrużeniem oka
mialem ug7+, wrd3, ts860 w dwóch rozmiarach. nokian na mokrym nie ma podejscia
na suchym tez nie lepiej a ts na suchym to nie mistrzostwo swiata. śniegowek specjalnie juz nie kupuje ale pamietam jak dziw w 2011 wyciagalem na ug7+ pacjeta z rowu co lezal na drzwiach [w sniegu]
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
WR D4 i tak jest bardziej wyważoną zimówką (szeroki zakres działania nie tylko na śniegu ale też na suchym asfalcie) w porównaniu do typowo śniegowej snowproof. Conti TS nigdy nie miałem więc nie mam porównania. A do testów podchodzę raczej z przymrużeniem oka🙂
Testy są jedynym miarodajnym porównaniem . Te same warunki aparatura i ludzie wiedzący co robią . Dla mnie na opinie użytkowników jak dana opona im się spisuje trzeba patrzeć przez palce ......
Ja miałem Michała A5 tej samej szerokości i feldze różnica była o 5 w profilu . Jedne w Peugeocie 508 HDi automacie i u żony w qashqaiu 1.2 benzynie . Jeździliśmy jak jeszcze zimy były zimami i ja nigdy żadnych problemów a żona wiecznie problemy z wjechaniem wyjechaniem . Powód jej mały lekki silnik opona nie dociążona i jednym słowem na śniegu katastrofa . u mnie w Peugeocie rewelacyjna opona żadnych problemów
I teraz jako użytkownik mogę napisać dwie całkowicie skrajne opinie
Post automatically merged:

Z moich doświadczeń z oponami to w ciemno mogę brać Conti. Oni uniknęli na przestrzeni lat jakiś wpadek jakościowych lub ze opony są słabe w testach (oprócz ecocontact 5 dużo skrajnych opinii. Żona miała je w clioIV i niczym mnie nie ujęły ale w pamięci tez nie zostały wiec oceniam je ze było wszystko poprawnie
Nokian Wrd4 do tej pory jedyny zarzut ze szumią charakterystycznie ( etykieta 68 dB wiec jedne z najcichszych opon) ale po tych pęknięciach to porażka . Nie kupię ich więcej i nie będę polecał bo 3 letnia opona z przebiegiem ok 15 tys i takie cyrki z pękaniem to dyskwalifikacja
 
Last edited:
Back
Top