• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Panowie o czym wy piszecie? O oponach? Gdy kupowałem opony do motocykla to miałem mniej dylematów, rozkmin. Poszukałem, poczytałem i kupiłem opony. A tu do samochodu, do jazdy cywilnej musi być opona wielosezonowa torowa. Dobra opona w motocyklu to czasami być albo nie być.. 99% ludzi kupując wielosezonowe opony szuka wygody użytkowania. By w zimę na śniegu zachowywały się poprawnie, w lecie dało się jechać. . Nikt o zdrowych zmysłach na tor nie jedzie na wielosezonówkach.. Chyba że to film sponsorowany. Na pewno do agresywnej jazdy mocnym samochodem potrzebne są 2 komplety opon. Jeżdżąc spokojnie, ekonomicznie można jeździć na wielosezonówkach bo w końcu te opony się czymś różnią. Docelowo są przeznaczone dla innych grup użytkowników drogi.
 
Niektórzy tutaj piszą takie farmazony, że oddechciewa się czytać.
E tam poprostu prowadzimy konwersacje, każda rozmowa wnosi jakieś nauki, można wyciągać wnioski na przyszłość .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Na tor można pojechać na każdych oponach. Po prostu nie wszystkie są konkurencyjne. Jak pokazane było w tym filmie istnieją warunki w których wielosezony się dobrze sprawdzają. Co do moich navigatorów 2 to spuściłem trochę powietrza i jest teraz trochę poniżej 2.0 z przodu i 2.4 z tyłu. Na suchym i przy delikatnej wilgoci przyczepność jest bardzo dobra, ale jak zaczyna porządnie padać niestety słabiutko.
 
Tak, każdymi można ale po co? Możesz biegać w gumiakach albo w trampkach... Wielosezonowe opony są uniwersalnymi i jako tako nie są do sportów ekstremalnych.
 
@wuwok większość opon nie jest do sportów ekstremalnych, głupi argument. Jak będę jechał na tor to wezmę opony takie jakie mam, bo będę jechał dobrze się bawić, a nie bić rekordy świata.
 
Akurat z torem były przykłady jak są zajebiste opony. Ty pojedziesz na tor z swoimi i co za zabawa jak zero przyczepności 😁 Dla mnie tu są dwa radykalne podejścia do opon. Że do niczego lub do sportów ekstremalnych 😂 A Ja kupiłem głupi opony dla wygody 😁
 
@wuwok niekoniecznie. Poza tym uważam, że warto wybrać się samochodem na tor z takimi oponami na jakich się normalnie jeździ, żeby właśnie na torze przekroczyć limit i wiedzieć jak auto się zachowuje.
 
Na tor nie nie pojedziesz na kazdych oponach. Raz, ze to zadna zabawa bo opona nie trzyma, a dwa ze po takim wypadzie bedziesz mogl wyrzucic opony do smieci. W moich gy asymetric 2 po dwoch wypadach na tor odkelil sie bieznik, w supersportach juz lepiej, ale i tak po 3 wypadach są wyząbkowane.
 
Ja jeżdżę na oponach bieznikowanych ,polecam gorąco każdemu, sporo pieniążków zostaje w portwelu
 
Nie, nic nie miłego. Po prostu dla mnie opona wielosezonowa to oszczędność czasu, kasy. Jestem świadomy jej ułomności w metrowych zaspach jak i temperaturach 40 stopni na plusie. Jest to świadomy wybór, kompromis. [oczywiście dla mnie warunek taki że to marka premium] A mówienie o poznawaniu ograniczeń sprzętowych, swoich...w aspekcie zwykłej jazdy.. To co najmniej przesada. Jestem za doskonaleniem jazdy ale na sprzęcie do tego przystosowanym. A cywilny samochód większości z nas do tego się nie nadaje. Nie to zawieszenie, hamulce.
 
@wuwok jak mam do wyboru jazdę na torze zwykłym autem i zostanie w domu to wolę jednak pojechać na tor. Po drugie moim zdaniem lepiej popsuć auto przy nauce jazdy torowej za 5 tysięcy, a nie za 40. Wolę nauczyć się wykorzystać w pełni potencjał 1.6 na wielosezonie, niż bać się wcisnąć gaz do połowy w 300 konnym aucie na slickach.
 
Dzisiaj napadało śniegu Miałem sprawdzić moje całoroczne Goodyear w warunkach zimowych.

Na błocie pośniegowym/lodzie ślizgają się jak wszystkie opony. Na śniegu całkiem przyzwoicie odpychają się, nie widzę znacznej różnicy między zimówkami, różne osiągi mają opony zimowe.

Jazda przebiegała na drodze publicznej w mieście w płaskim terenie, nie na torze

Podsumowując: opony dla mnie na zimę wystarczające, w warunkach zimowych ruch drogowy jest sporo wolniejszy ode mnie na oponach całorocznych
 
@luckyboy , a opony podczas testu zimne czy rozgrzane? :D
 
@Forest, stał 4 godziny na parkingu to jeszcze gorące ;)
 
Back
Top