• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Jak
Wielosezonówki moim zdaniem dają radę ale tylko premium. Niższych bym nie polecił. Testuję przy ostatnich opadach śniegu i jestr dobrze. Na lód to i zimówki nic nie poradzą bez kolców.
A ja od dwóch lat w małym aucie testuje budżetowe Barum Quartaris 5 i też dają radę. I takie nasze gdybanie.
 
Az przykro sie to czyta. Jak chcecie to mozecie zamykac oczy i liczyc ze esp was uratuje. Zycze powodzenia, szcegolnie przy wiekszych predkosciach. Tylko nie piszcie takich bzdur na forum bo jeszcze ktos sobie to wezmie do serca i zawinie sie na drzewie.
 
Panowie, na płycie poślizgowej przy prędkości pow. 50 km/h praktycznie nie ma możliwości wyjścia z poślizgu w wyznaczonym torze jazdy.
Polecam raz na kilka lat się przejechać na ww. płytę.
 
@xpl1337 - nie rozumiesz. Nie chodzi o liczenie że ESP uratuje, tylko o nie przenoszenie nawyków z samochodów bez tych systemów (że już o grach nie wspomnę). Samochód z ESP się inaczej prowadzi, bo elektronika robi swoje i nie pozwala się kierowcy wtrącać. Dlatego powinno się co jakiś czas przetrenować poślizgi w samochodzie z takimi systemami żeby w sytuacji awaryjnej z nimi nie walczyć, tylko pomagać.
 
Mozna spokojnie przenosic nawyki. Poprostu esp nie pozwoli na założenie tak głebokiej kontry jak bez esp. A kontra musi być z wyczuciem i z odpowiednim wyprzedzeniem bez znaczenia czy jest esp czy nie ma.
 
To raczej ESP się wtrąca. Tylko żeby skutecznie wyhamował to opony muszą mieć jakąkolwiek przyczepność, a CC mają jej bardzo mało na zamarzniętej breji i w taki sposób wróciliśmy do tematu :)

Pozdrawiam,
 
Osobiście nie kupiłbym samochodu, w którym nie można wyłączyć ESP. Ogólnie chyba by mnie szlag trafił w nowych autach z tymi wszystkimi brzęczkami itd. U mnie śniegu niestety nie ma. Miałem zakładać Zeetexy, ale jak wyschło to navigator 2 daje radę, a ostatnio mało jeżdżę tym autem i tak.
 
Mozna spokojnie przenosic nawyki. Poprostu esp nie pozwoli na założenie tak głebokiej kontry jak bez esp. A kontra musi być z wyczuciem i z odpowiednim wyprzedzeniem bez znaczenia czy jest esp czy nie ma.
Życzę powodzenia jak podczas kontry z ESP odzyskasz przyczepność
 
pierwsze co to zakladam kontre odruchowo, a czasami zapominam wylaczyc esp i jakos nigdy nie mialem zadnych problemow z odzyskaniem przyczepnosci.
 
Bzdura, czujnik skrętu informuje ESP o kierunku, a koła tego nie potwierdzają, jest dohamowanie tylnego koła.
nie wiem jak w nowszych i drozszych autach (znaczy wiem poniekad bo najnowsze jakie mialem to octavia z 2017 . ) ale wiem ze sa rozne generacje ESP.
tą octavia jezdzilem sezon i sprzedalem i nie mialem jakiejs krytycznej sytuacji ze bylem postawiony bokiem jedynie to podsterownosc jak za szybko w zakret wszedlem

Ale do rzeczy

starsze esp sa dobre glownie na sniegu czy blocie posniegowym. wyratowalo mi dupe jak jechalem na wprost na skrzyzowaniu w kształcie "T" , koles przedemna poszedl w krzaki (bo miejscowe oblodzenie bylo)

natomiast w tym samym aucie tj z 2010 roku jak mialem semi slick i asfalt cieply to postawilo mnie bokiem na zakrecie poniewaz jak wlasnie piszesz przy podsterownosci tyl dohamowal ale przy mega duzej przyczepnosci opon system zadzialal za bardzo( ja to odwalilem na mega ostrym zakrecie przy 60 gdzie bezpiecznie tez zakret to max 40 wiec mnie postawiło bokiem do srodka zakretu i zatrzymalem auto). znam goscia co mial to samo tylko system najpierw postawilł go bokiem a potem wywalil w barkierki w druga strone(tylko on jechal duzo wiecej niz ja). (tez mial mocno zmotane auto) .

Tak jak pisalem ciekaw jestem np dzialania esp np w takim AMG A45 czy Hyundaiu i30N. gdzie sa to auta swieże , sportowe i przystosowane do dobrych opon. ciekaw jestem jak tam system dziala na granicy, podczas bardzo duzej przyczepnosci
 
Z moich doświadczeń ESP działa bardzo dobrze w Mercedesach, można jeździć jak po szynach.
 
@xtremesystems - pamiętaj że systemy ESP są kalibrowane względem homologowanych opon i nie sądzę, żeby ktokolwiek w Skodzie testował slicki :) Pewnie w i30N też nie, bo to samochody na drogę.

W Type-R na normalnych (fabrycznych) oponach ESP sprawia, że ciężko jest zgubić założony tor jazdy bez włączania trybów sportowych i ograniczenia/wyłączeniu wspomagania. Jak to jest na slickach nie wiem, nie miałem okazji poprowadzić.
 
215/60/r17 i max 400pln do wydania, potrzebuję zakupić całoroczne

Wybrałem sobie 3 typy :
1. Nexen NBlue 4 seasons
2. Kumho HA31 all seasons
3. Falken AS210

Co byście wybrali? A może coś innego?
 
@xtremesystems - pamiętaj że systemy ESP są kalibrowane względem homologowanych opon i nie sądzę, żeby ktokolwiek w Skodzie testował slicki :) Pewnie w i30N też nie, bo to samochody na drogę.

W Type-R na normalnych (fabrycznych) oponach ESP sprawia, że ciężko jest zgubić założony tor jazdy bez włączania trybów sportowych i ograniczenia/wyłączeniu wspomagania. Jak to jest na slickach nie wiem, nie miałem okazji poprowadzić.
jak mowilem systemy esp sa stale udoskonalane. cos jak haldex
W woli doprecyzowania w fabii z 2010 mialem r1r (semislick z homologacją drogowa) i w octavii z 2017 rowniez udalo mi sie dorwac r1r. w octavii nieco delikatniej esp dzialało (i auto raczej bylo podsterowne ) .fabia jest neutralna czasami nawet nadsterowna

w fabii mam bilstain b8 plus eibach pro kit, w octavii bylo fabryczne usportowione zawieszenie (oczywiscie badziewniejsze niz b8)
 
215/60/r17 i max 400pln do wydania, potrzebuję zakupić całoroczne

Wybrałem sobie 3 typy :
1. Nexen NBlue 4 seasons
2. Kumho HA31 all seasons
3. Falken AS210

Co byście wybrali? A może coś innego?
400pln za sztukę ?
 
W innych sklepach są lepsze ceny
Powiedzmy ze Kumho 333, nexen 330-350, Falken 370-380
 
Wystarczy odjąć gazu w zakręcie w fwd i auto poleci bokiem i żadne ESP tu nie pomoże, a bez kontry skończysz na drzewie. Mam focusa st z 2017r i z włączonym ESP nawet na rondzie można sprowokować poślizg nadsterowny. Co prawda nie duży bo ESP zaraz prostuje, ale przy większych prędkościach już sobie tak dobrze nie radzi.
 
Back
Top