105'C to dobra temperatura i pokazuje że nie bez przyczyny lepkość podawana jest właśnie w tym zakresie temperatury. Różnica tych 10'C między zima a latem to nie wiele biorąc pod uwagę różnice w temperaturze zewnętrznej np 40'C
@a1410 jak widzisz nie taki diabeł straszny, a biorąc pod uwagę że im większa lepkość tym większa finalna temperatura robocza silnika ( sae 40 będzie wolniej oddawał ciepło niż np sae 30 lub sae 20) więc może się okazać że jadąc na oleju sae 40 będziesz miał temperaturę 110'C, a sae30 107'C i wtedy ich lepkości mogą być już na podobnym poziomie (choć już w 100'c są podobne), więc wykres z zaleceniami lepkości do temperatury zewnętrznej przy nowoczesnych olejach i układach chłodzenia jest z czapy wzięty.
Jaką temperaturę oleju ma twój silnik w trasie?
@a1410 jak widzisz nie taki diabeł straszny, a biorąc pod uwagę że im większa lepkość tym większa finalna temperatura robocza silnika ( sae 40 będzie wolniej oddawał ciepło niż np sae 30 lub sae 20) więc może się okazać że jadąc na oleju sae 40 będziesz miał temperaturę 110'C, a sae30 107'C i wtedy ich lepkości mogą być już na podobnym poziomie (choć już w 100'c są podobne), więc wykres z zaleceniami lepkości do temperatury zewnętrznej przy nowoczesnych olejach i układach chłodzenia jest z czapy wzięty.
Jaką temperaturę oleju ma twój silnik w trasie?