• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Optymalna lepkosc w stosunku do temperatury otoczenia oraz oleju

No właśnie!

zmień olej = wyższa trwałość.
 
Generalnie nic odkrywczego....ale imho to początek dyskusji, bo niby jakiś tam olej może powinien wystarczyć, ale na jakie warunki, na jaki interwał....i zaczyna się dyskusja o bazach i dodatkach...
 
Temat rzeka sie zaczyna :D
Wszystko zalezy od silnika, jakości tankowanych paliw, czy olej jest rozrzedzany przez paliwo w nowszych konstrukcjach. To ile gaz miał siarki :D
Ogólnie jestem tego zdania ze jakby oleje dzieliły sie na ujowe które potrafią zatrzeć silnik i na oleje premium gdzie silnik czuje sie jak pączek w maśle . Póki co po 1000km V6 nie zatarlo mi sie na Lotosie więc chyba tragedii nie ma i do tego ładnie myje
 
Ja tam nie zamierzam klepać w klawiaturę "prawdy oczywiste" po raz któryś.
Mi osobiście brakuje wiedzy praktycznej, o której pisałem wcześniej.
Chciałbym widzieć testy turbin, czy wspomnianych wariatorów.
Chciałbym rzeczywiście móc sprawdzić, jak na zużycie podzespołu wpływa np lepkość oleju i czy w ogóle wpływa.
Co z HTHS? - jak ten parametr się ma trwałości podzespołu itd, itd.
Jednym słowem te kilka zdań, które usłyszałem od ludzi, którzy przy tym pracują mnie zupełnie nie zadowala.
 
A co ma się stać w takim silniku na Lotosie 5w40 ?
Tutaj trochę o turbo i oleju....
https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=JmtetYUIs3g
https://www.youtube.com/watch?v=RPa97IjWWNw
 
fajnie objaśnione w tych linkach. Naprawdę mega filmiki.
Dzięki forum człowiek się uczy :)
 
cytrynowiec napisał:
A co ma się stać w takim silniku na Lotosie 5w40 ?
Tutaj trochę o turbo i oleju....
https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=JmtetYUIs3g
https://www.youtube.com/watch?v=RPa97IjWWNw

Osobiście zastanawia mnie czy jego lepkość podola w tym silniku w temp roboczej . Oraz stosunkowo mniejszy ZDDP niż SXR chociaż widzę że nowa analiza sxr też ma te praktycznie 800 p.p.m fosforu bodajże przez normę SN
Lecz więcej cynku . Więc się zastanawiam czy kręcić interwał na 8-10 k czy już zmienić go wcześniej .
 
Binas96 napisał:
czy kręcić interwał na 8-10 k czy już zmienić go wcześniej

Jeśli go nie katujesz, to spoko, jeśli go lubisz pocisnąć to ja bym skrócił do 8 tysięcy.
 
Tyle to już wiem sam, głównie chodzi mi o jego lepkość :D
 
Nie bał bym się o lepkość, nic się złego nie stanie moim zdaniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
takie pytanie
"40" może mieć 14,5 i 12,8 Lepkości kinematycznej. Zaś "30" z parametrem 12,5.
w40 kiedy a, może już w30?
(gdzie w40 raczej od 30^oC, a w30 do 30^oC)
 
Jest podany pewien zakres lepkości, jaki ma spełniać olej z oznaczeniem W30, oraz oznaczeniem W40. Czasami oleje W30 posiadają lekość wysokotemperaturową zbliżoną do parametru oleju W40, ale jest to raczej początkowa wartość, która ulega spadkowi wraz z eksploatacją oleju.
 
@cytrus1989, nie ma olejów w30 ani w40.
Ty tak na poważnie?

Jest podany pewien zakres lepkości, jaki ma spełniać olej z oznaczeniem W30, oraz oznaczeniem W40. Czasami oleje W30 posiadają lekość wysokotemperaturową zbliżoną do parametru oleju W40, ale jest to raczej początkowa wartość, która ulega spadkowi wraz z eksploatacją oleju.
wiem i czaje ale gdzie jest ta granica. sprawa rozbija się o okres letni. bo nawet jak spadnie ta lepkość w przypadku 5w30 o 1 punkt to załóżmy, że będzie 11,5 a np w specolu 5w30 lepkoścć kinematyczna jest 11,6 na start (miałem akurat go raz zalanego).
gdzie jest złoty środek?
Np taki shell 5w40 ultra ma prawie 13 LK no i jak utrzyma to przez 5-6k tys to będzie w40, a jak by się zalało 5w30 12,5 LK to zaś odezwą się głosy, że instrukcja podaje 5w40 i okres letni wiec temp prawie 40......
 
A jak oznaczają/oznaczali oleje jedno sezonowe? Pyatam bo nie wiem i jeszce nie sprawdzałem an google?

pisząc ten post
takie pytanie
"40" może mieć 14,5 i 12,8 Lepkości kinematycznej. Zaś "30" z parametrem 12,5.
w40 kiedy a, może już w30?
(gdzie w40 raczej od 30^oC, a w30 do 30^oC)
sądziłem, że jest to do wywnioskowania,że chodzi o w40 w przypadku 0/5/10w40 np. ;/
 
a SAE 5w40 bedzie żle czy dobrze co??
w40 kiedy a, może już w30?
mój błąd w poście jak już był tylko tu gdzie napisałem w40 i w30 powinno być same 40 bądź 30.
według mnie się spinacie jak guma w majtkach post napisany w dziale o olejach silnikowych w temacie Optymalna lepkość w stosunku do temp. otoczenia.
Zamiast napisać coś ciekawego czy swoje spostrzeżenia na zadane pytanie to jakieś głupie przepychanki ;/
 
A o co Ci chodziło? Czy latem lać xW-30 czy xW-40? Temperatura otoczenia nie ma wpływu na lepkość wysokotemperaturową. Drugi parametr określa lepkość w temperaturze pracy silnika (100 stopni Celsiusza), a nie zachowanie oleju na zimno. Ta lepkość zawiera się w widełkach normy i SAE 30 z SAE 40 się nigdy nie spotkają. Mogą najwyżej mocno się do siebie zbliżyć.
 
Temperatura otoczenia nie ma wpływu na lepkość wysokotemperaturową
i to chyba wyczerpuje temat ,bo producenci zamieszczając takie wykresy w instrukcjach, gdzie xW30 do 30 stopni temp otoczenia a xW40 do 40 stopni i też więcej.
wyciągam wniosek że te wykresy to tak trochę poglądowo. (brałem pod uwagę starsze auta-wiem że teraż 0w20 leja ;p)
bo
na tej podstawie tych wykresów rozkminiam. wlewamy xW30- taki gruby np 12,3 zamiast xW40 i też powinno być dobrze. Robimy taki naciąg względem xw40 gdzie ma 12,8.
w tym pierwszym poście mogłem dopisać bo przyjąłem myśl mechanika typowego warsztatu panie 5w40 do tego auta leje (uj że shell helix ultra który ma te 12,8) a klient chce xw30 co ma tą 30 blisko górnej granicy. kłócą się, a różnica fizyczna jest 0,5 jednostki Lepkości kinematycznej.
 
Back
Top