D
Deleted member 6544987
Gość
No właśnie!
zmień olej = wyższa trwałość.
zmień olej = wyższa trwałość.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
cytrynowiec napisał:A co ma się stać w takim silniku na Lotosie 5w40 ?
Tutaj trochę o turbo i oleju....
https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=JmtetYUIs3g
https://www.youtube.com/watch?v=RPa97IjWWNw
Binas96 napisał:czy kręcić interwał na 8-10 k czy już zmienić go wcześniej
Ty tak na poważnie?@cytrus1989, nie ma olejów w30 ani w40.
wiem i czaje ale gdzie jest ta granica. sprawa rozbija się o okres letni. bo nawet jak spadnie ta lepkość w przypadku 5w30 o 1 punkt to załóżmy, że będzie 11,5 a np w specolu 5w30 lepkoścć kinematyczna jest 11,6 na start (miałem akurat go raz zalanego).Jest podany pewien zakres lepkości, jaki ma spełniać olej z oznaczeniem W30, oraz oznaczeniem W40. Czasami oleje W30 posiadają lekość wysokotemperaturową zbliżoną do parametru oleju W40, ale jest to raczej początkowa wartość, która ulega spadkowi wraz z eksploatacją oleju.
Ty tak na poważnie?
sądziłem, że jest to do wywnioskowania,że chodzi o w40 w przypadku 0/5/10w40 np. ;/takie pytanie
"40" może mieć 14,5 i 12,8 Lepkości kinematycznej. Zaś "30" z parametrem 12,5.
w40 kiedy a, może już w30?
(gdzie w40 raczej od 30^oC, a w30 do 30^oC)
Tak, na poważnie.Ty tak na poważnie?
SAE40, SAE30 itdA jak oznaczają/oznaczali oleje jedno sezonowe? Pyatam bo nie wiem i jeszce nie sprawdzałem an google?.
mój błąd w poście jak już był tylko tu gdzie napisałem w40 i w30 powinno być same 40 bądź 30.w40 kiedy a, może już w30?
i to chyba wyczerpuje temat ,bo producenci zamieszczając takie wykresy w instrukcjach, gdzie xW30 do 30 stopni temp otoczenia a xW40 do 40 stopni i też więcej.Temperatura otoczenia nie ma wpływu na lepkość wysokotemperaturową