• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Fakt, że coraz więcej analiz z dawką benzyny w oleju ponad 5% i owszem lepkość leci na łeb ale poziomy metali na ogół jakoś specjalnie w górę nie idą.
 
Jeśli nie robił kółek olimpijskich na ręcznym jadąc na podnośnik to nic się nie stało.
Był to normalny wjazd do 2 tys max obrotów :)
 
Lepiej następnym razem płukankę na której możesz jeździć i nie masz obaw jak coś
 
Lepiej następnym razem płukankę na której możesz jeździć i nie masz obaw jak coś
Tak, ale na takich płukankach wskazana jest jazda 100-200km a nie 100m wiec jakbym ją zalał to by nic nie dała przez taki krótki odcinek.
 
@Nerdox ale kosztowo masz to samo albo taniej
 
Na AR2820 albo Oilem ReleaseTech Power Flush można 30-60min bezpiecznie jechać a to nie są produkty LL
 
Na AR2820 albo Oilem ReleaseTech Power Flush można 30-60min bezpiecznie jechać a to nie są produkty LL
A drogą ekspresową również?
Czy raczej taka spokojna jazda wkoło "komina"
Post automatically merged:

Był to normalny wjazd do 2 tys max obrotów :)
TEC nawet w instrukcji mówi, że od czasu do czasu na biegu jałowym można podnieść obroty do około 1500, aby lepiej rozprowadzić płukankę w górne części silnika.
Moim zdaniem nic nie miało się prawa stać przy spokojnym przejechaniu 100-200 metrów.
 
Last edited:
Normalna jazda, nie trzeba 10kmh jechać. Ja od lat do ASO jeżdżę na płukance na ogół prawie godzina jazdy przez miasto. Staram się jechać na 1500-3000rpm i tyle
 
Mój podobnie zaczyna pić od stałych wyższych prędkości, schematy schematami, a spadki to co innego. Pamiętaj coś opisać po. Nie biorę tego jako przykład, ale mamy silniki tej samej marki.

Nie moja wina, że ktoś dopiero po ubytku wiadra widzi braki

Dziś zrobiłem dolewkę Motula. Po pierwszych czterech tysiącach ubyło mi 800ml o ile pamiętam. Dodałem Oilem LL. Dziś wychodzi na to, że ubyło 600ml, czyli 25% mniej. Teraz powoli będę organizował wymianę z plukanką Oilem power flush ale spróbuję ją zastosować jak łysy z M4K . Potem zostanie zalany Eurol pod mniejszy interwał + kolejny Oilem LL.
PS. Motul chyba mam oryginał, gdyż po otwarciu maski pachną fiołki .

Wysłane z mojego moto g pro przy użyciu Tapatalka
 
Ale z jakim manualem? Ja nikomu nafty nie polecałem, odnosiłem się do płukanek dostępnych w sklepach i wszyscy zrozumieli.
Manual=zalecany czas w opisie płukanki.
Tak to fakt naftę odradzasz od dawna, tylko co otrzymujemy w płukance za 8pln, czy aby nie naftę ?
Jeśli tu jest wyjaśnione od dawna, że 2820 nie zawierała/zawiera nafty wcale, to jakie są/masz dowody że za 8pln postojowa to nie praktycznie sama nafta ?
Tak niska cena na to wskazuje jednak dobitnie, nie ma się co czarować.
Po 1400km brak ubytku oleju. Przegieg trasa 70%.
No pogratulować.:)
Kiedyś mechanicy mówili ze LM to agresywna płukanka.
No dokładnie, mity płukankowe na tych LM powstawały. Przy tu wiedzy i opiniach o AR i Oilem te są lepsze jednak. Jeszcze trochę i jak widzę, to będzie powszechna oferta w ASO na której da się im coś ugrać dodatkowej kasy. Kto by tam czytał zalecenia, czy ich brak.

przejechał 100-150m za nim wjechał na podnośnik. Myślicie, że to mogło wpłynąć na kondycje silnika?
Poczytaj od początku, to sam zobaczysz ile osób, płuka kilka razy raz za razem, trzyma po 1h z postojową, czy lata delikatnie od 30min do 1h. Jeśli płukanka bezpieczna to tylko mechanik pomógł.
Tak, ale na takich płukankach wskazana jest jazda 100-200km a nie 100m wiec jakbym ją zalał to by nic nie dała przez taki krótki odcinek.
Mało jasno tu piszesz. Kolegom chodziło o to, że jeśli obawiasz się przejazdu z Tec2000, to możesz przejść i stosować AR2820 lub lepszą Oilem Flush, bo są bezpieczne w trzymaniu poza napisane 15min, a i jakiś odcinek drogi z nimi można przelecieć. Tak jak pisałem, poczytaj tu wcześniej, takich przykładów jest sporo. To są cały czas postojowe płukanki.

A taka płukanka na interwał to jest Oilem Release Tech Power Cleaner LL, najczęściej stosowana. Ta ma działać na dłuższym dystansie km.

@Pablo666 Dzięki za pamięć, czyli pobory spadły z 200ml na 150ml, jakaś + zmiana na początek jest, też bym tak chciał. Fiołki to może też być zapach płukanek, bo nawet 2820 obecnie ładnie pachnie.
 
Tak niska cena na to wskazuje jednak dobitnie, nie ma się co czarować.
Zostało to już gdzieś wyjaśnione. Chyba nawet nie jeden raz. Nie jest to w 100% nafta, czy benzyna.
 
Być może, ale jeśli zwykła nafta z budowlanego kosztuje 4-5pln, to pytanie co w takich za 8pln jest super. Oby to nie była tylko różnica opakowania szkło/puszka, lub sama reklama. Bo kto reklamuje zwykłą naftę.:) Pomiędzy droższymi jest bankowo różnica, czy to estrów, czy zabezpieczenia podczas działania, a zawartość nafty to jak 1:0 jest pewna.
Jak chodzi o płukanki postojowe, to z grubsza nie ma znaczenia, co zastosujesz. Istotne, abyś stosował.
Akurat takie stwierdzenie jednym umniejsza, a drugie propaguje. Do usuwania większej ilości oleju mogą być i te tanie na ich zapisany czas. Ale do specjalnych zadań ( jazda, lub poza czas z opisu) już nie. Dlatego nie zgadzam się z " nie ma znaczenia, co zastosujesz". Działanie poza usuwanie większej ilości oleju, przy tanich i droższych na pewno będzie inne. Warto by polecając zaznaczać różnice w tym temacie. Skoro w karty AR i Oilem załoga forum ma wgląd, nie widzi nic podejrzanego, a w dane tych tanich nie, to tym bardziej jest różnica. Już polecanie oleju z VOA tu, a bez aprobat, jest mniejszym błędem, bo przynajmniej skład ma dobre opinie. Osobiście jestem za droższymi płukankami i tymi które są bardziej tu opisane/stosowane nie tylko w zadanym czasie i warunkach, jeśli miałem/mam obawy, to takie różnice kosztów nie mają dla mnie znaczenia, to nie jest majątek.
 
Być może, ale jeśli zwykła nafta z budowlanego kosztuje 4-5pln, to pytanie co w takich za 8pln jest super. Oby to nie była tylko różnica opakowania szkło/puszka, lub sama reklama.
akurat w tej kwestii mam porównanie, bo robiłem płukanie naftą.

Do usuwania większej ilości oleju mogą być i te tanie na ich zapisany czas.

nie zagłębiając się w szczegóły, bo nie każdy musi mieć rozeznanie, albo chcieć bawić się w płukanki długodystansowe. Nie ma doświadczenia to niech na początek stosuje cokolwiek. Zobaczy z czasem, że to nic strasznego, to może będzie chciał dowiedzieć się więcej.
 
@Skiper Możesz wymienić osoby które za plecami innych forumowiczów otrzymują wgląd w karty. Chyba możesz powiedzieć kim jest jak to określiłeś "załoga forum" Bo ja pierwsze słysze o czymś takim.
 
A ja tak zapytam z drugiej strony. Czy płukanie silnika płukanka postojowa za 40-60zł ma sens skoro Olej gm 10w40 można kupić za ok 45zl za 4l do tego płukankę za 6zl. Stary olej zlewamy z plukanka, zmieniamy na gm, potrzymać go w silniku ok 1000 km i zalać z drugą plukanką i wlać docelowy olej?
 
Ma sens ale dla producentów tych drogich płukanek Co usunie w kilkanaście minut płukanka, czego nie może usunąć olej przez kilkaset godzin?
 
Co usunie w kilkanaście minut płukanka, czego nie może usunąć olej przez kilkaset godzin?
Pozostałości starego oleju z magistrali. Głównie to jest zadaniem płukanki postojowej.

Czy płukanie silnika płukanka postojowa za 40-60zł ma sens skoro Olej gm 10w40 można kupić za ok 45zl za 4l do tego płukankę za 6zl. Stary olej zlewamy z plukanka, zmieniamy na gm, potrzymać go w silniku ok 1000 km i zalać z drugą plukanką i wlać docelowy olej?
Podejście też ciekawe, tylko jak ktoś ma kanał, albo łatwo dostępne najazdy. Bo ja osobiście na takie zabawy nie mam czasu niestety.
 
Spróbuj i zdaj relacje. Ja stosuje zasadę ograniczonego zaufania i nie wierzę handlowcom. Kupuję sam, sprawdzam i mam wyrobioną własną opinie. Osobiście nie używam produktów firm, których handlowcy są na wszystkich forach samochodowych i wychwalają niemal w każdym temacie produktów z których mają korzyść.
 
Back
Top