• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
A ja tak zapytam z drugiej strony. Czy płukanie silnika płukanka postojowa za 40-60zł ma sens skoro Olej gm 10w40 można kupić za ok 45zl za 4l do tego płukankę za 6zl. Stary olej zlewamy z plukanka, zmieniamy na gm, potrzymać go w silniku ok 1000 km i zalać z drugą plukanką i wlać docelowy olej?


Nie ma sensu jeżeli silnik jest wolny od nagaru w ważnych miejscach i celem płukania nie jest jego rozpuszczenie i wypłynięcie z olejem.


W silniku nadal siedzi stary olej. Czy płukanka go eliminuje ? Nie.
Jak go wygonić z silnika? Tylko kolejnym olejem.

Co jest lepsze? Płukacz czy olej w cenie płukacza? Olej.
Tyle w temacie.


I nawet nie musisz go trzymać 1000km bo po co? Jak już stoisz na wymianę oleju to poprostu nalać, odpalić silnik, niech przemieli cały osad, wylać i docelowy olej.


Od lewej
- Olej po 10 000km + Oilem 20 minut przed zlaniem
- Nowy, świeży olej w ilości 1 litra, przelany przez silnik. Silnik nie był odpalany, poprostu wlałem pół litra do wlewu oleju i pół litra do obudowy fitlra oleju i w tym samym momencie zleciało to do miski pod samochodem.
- Świeży olej dla porównania.


Widać co lepiej wlać jeżeli silnik jest czysty i zdrowy

NESTE, EUROL, MILLERS 2021 2.jpg





A cały eksperyment płukania i cudowania z olejami i dodatkami i tak jest warty robienia tylko jak ktoś się nudzi i nie ma na co kasy wydawać, lub poprostu jara go dopieszczanie silnika w olejowych sprawach.
 
No właśnie się tak zastanawiałem nad tym co lepsze. Myślę że to nie jest głupi pomysł. Myślę że szłam zostanie lepiej wypłukany niż po drogiej plukance, ciekawe jak z nagarem?
 
Ja tak się zastanawiam co kombinujesz. Płukanki za 6zl nie są przeznaczone do tego żeby przebywały miesiąc w silniku. Jeśli nie spisujesz silnika na straty to nie warto tak eksperymentować.
 
Ani olej tani ani tania płukanka nie myją tylko rozrzedzają wypłukują co jest w zawiesinie.

Więcej wymian oleju ma sens jeśli mamy poziom żelaza w oleju np 200ppm po kimś kto nie dbał i trzeba to obniżyć 20x.
 
@soszo nie chce jeździć na plukance
1 płukanka do starego oleju i zlewamy. Zalewam gm robię np 1000km, dolewam płukankę i spuszczam olej, dopiero po takim zabiegu wlewam olej docelowy bez płukanki i jeżdżę rok.
@wlyszkow jak pisałem myślę że płukanie olejem i tanią płukanka usunie lepiej szlam niż np ar przez 30min bo i tak część z tego ar wypłucze zostanie w układzie. Nie wiem jak taki krótki interwał z tanią płukanka poradzi sobie np z nagarem
 
To źle zrozumiałem :oops: Myślałem, że chcesz 1000km z płukanką przejechać
 
@Kuba dla Archoil czy Oilem olej nie ma znaczenia, zrobią swoje i bez świeżego oleju bo dodatków mają więcej. Jeśli chcesz dodatkowo wypłukać brud, który zmyją z silnika to ewentualnie poprzez dodatkową wymianę oleju po użyciu ww. płukanek.
 
Ja mam dylemat odnośnie płukanki. Po 1 mam hybrydę i trochę lipa bo na postoju chodzi silnik elektryczny. A po 2 jak bym zalał to i tak w Aso pewnie samochód by stał z płukanką w silniku zanim by go spuścili a z tego co czytałem to po zastosowaniu płukanki zlać olej puki ciepły.
 
@wlyszkow a archoil też rozrzedza olej tak jak nafta? I ułatwia spłynięcie większej ilości oleju? Szczerze to bardziej chciałbym pozbyć się szlamu niż walczyć z nagarem bo z nagarem to na jednej plukance się nie skończy i chyba trochę walka z wiatrakami.
 
Wszystkie płukanki zrobią swoje. Takie głupie gadanie.
A jeżeli coś się ma stać to się stanie i nikt z tego forum nie weźmie odpowiedzialności za daną płukankę chociażby handlowcy i specjaliści z forum wam to obiecywali. Chociażby siedzieli dniami i nocami wychwalając swoje produkty. To co myślicie, że nagle jeden z drugim kupi wam nowy silnik?
Poczytajcie sobie fora. Jest nawet przypadek na racingforum jak silnik sam z siebie się rozleciał. Sprawa w sądzie ciągnie się lata, a biegli robią nawet analizy pękniętych śrub. Mówimy o używanym aucie za ok 100tyś. Końca nie widać.
A wy się spuszczacie nad płukanką żeby wam uszczelka nie poszła. Bo ta lepsza a ta gorsza.
Gdyby jaka kolwiek płukanka była szkodliwa już konkurencja by o to zadbała by ją wyelimiować z rynku. A tak się nie dzieje.
 
@wlyszkow a archoil też rozrzedza olej tak jak nafta? I ułatwia spłynięcie większej ilości oleju? Szczerze to bardziej chciałbym pozbyć się szlamu niż walczyć z nagarem bo z nagarem to na jednej plukance się nie skończy i chyba trochę walka z wiatrakami.
Tak. AR2820 myje/rozpuszcza, dysperguje zanieczyszczenia utrzymując je w zawiesinie nawet w starym oleju co pomaga usunąć je z układu i rozrzedza olej aby jak najwięcej spłynęło. Polarny ester tworzy także powłokę na metalu aby brud nie przylegał. W przypadku Oilem Power Cleaner ta powłoka zawiera dodatkowo magnezowy detergent silnie antykorozyjny.

Ja mam dylemat odnośnie płukanki. Po 1 mam hybrydę i trochę lipa bo na postoju chodzi silnik elektryczny. A po 2 jak bym zalał to i tak w Aso pewnie samochód by stał z płukanką w silniku zanim by go spuścili a z tego co czytałem to po zastosowaniu płukanki zlać olej puki ciepły.
Użyj płukanki z którą można bezpiecznie jeździć z 1h i zawiera dużo dyspergatorów a nie naftę itp.
Olej zawsze warto wymieniać na ciepło i ASO powinno o tym wiedzieć.
 
Po pierwsze czy auto jest na gwarancji. Bo jeżeli tak, to wlewać sobie możesz pod warunkiem, że ASO Ci pozwoli. Bo oni biorą odpowiedzialność za robotę. Dlatego wlewają to za co są w stanie odpowiadać. A nie za to co Ci ktoś poleci. Warto o tym wiedzieć.
 
Ja do ASO wjeżdżam z płukanką w silniku, na gwarancji. Zero problemów ani nawet pytań.
 
To następnym razem daj im tą swoją płukankę do ręki i niech sami wleją. Powiedz, że zapłacisz im za usługę. Przekonasz się czy zero problemu i pytań.
 
Dawałem nie raz, razem z własnym olejem chociaż miałem z cenie serwisu. Przyjazd z płukanką uważam za lepszą metodę płukania bo na ogół mechanicy nie mają czasu na płukanki i to rozumiem a ich czas szanuję.
 
Podaj numer tego ASO. Jutro sprawdzę czy bajek nie opowiadasz. Bo jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją, żeby ASO bez problemów i pytań lało klienta olej, a co dopiero płukankę klienta w aucie na gwarancji.
 
Co do płukanek nie wypowiem się.
Co do oleju klienta, to przynajmniej w przypadku skody nie było przeszkód.
Nawet na gwarancji.
Jeśli był w Erwinie 504/507 to zalewali bez robienia problemów żadnych.
 
Skoro olej ma oficjalną aprobatę ASO niema prawa odmówić wlania oleju klienta. Ale zawsze pyta się o powód dlaczego wolimy własny olej. Często robią adnotację w książce serwisowej, że klient zażyczył sobie własny olej XYZ z aprobatą xyz.
A z sytuacją że klient przynosi olej, oni biorą olej i o nic nie pytają, nie sprawdzają i leją. Ja się nie spotkałem nawet w Skodzie.
Z płukanką nie wierzę. Mówimy o aucie na gwarancji.
 
Jak ktoś zalał płukankę i z nią przyjechał to pewnie zleją taki olej, gorzej jak np znajdą duża ilość opiłków w oleju i nawet jeśli płukanka była temu naj mniej winna to i tak się do tego doczepia.
 
Back
Top