• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Nie ma sensu jeżeli silnik jest wolny od nagaru w ważnych miejscach i celem płukania nie jest jego rozpuszczenie i wypłynięcie z olejem.


W silniku nadal siedzi stary olej. Czy płukanka go eliminuje ? Nie.
Jak go wygonić z silnika? Tylko kolejnym olejem.

Co jest lepsze? Płukacz czy olej w cenie płukacza? Olej.
Tyle w temacie.
Gdyby każdy wiedział co ma w środku, to nie jeden by inaczej postępował/postąpił.
Stary olej olejem, to nie jeden raz i pełną ilością, płukanka raz. Olej/olej to zawsze więcej starego zostaje, tego nikt nie podważy. Olej nie myje, tylko zapobiega. Dobra płukanka myje. Wszyscy na tym forum mogą być posądzani o fanaberie olejowe. Zależy od sytuacji i problemu, jeśli nie chce się grzebać w silniku, lub jeśli sprawdza się tańsze wstępne opcje, to jakaś planowa kolejność w tym jest.
bo i tak część z tego ar wypłucze zostanie w układzie.
Było wyjaśniane, że resztki odparowują, tym bardziej jak tego jest 5% w oleju.
mam hybrydę i trochę lipa bo na postoju chodzi silnik elektryczny.
Była w tym wskazówka w postaci filmu, jak zrobić by spalinowy chodził. Zawsze możesz poza ASO wymienić częściej olej, chyba nie poznają się.

z nagarem to na jednej plukance się nie skończy i chyba trochę walka z wiatrakami.
No to tym bardziej te tanie nic nie zmienią i będą obawy by z nimi coś przelecieć, czy trzymać poza ich czas.

@Kuba a w którym ASO oglądają olej, nie mówiąc o istotniejszych elementach. W 1 na 1000 może ktoś na coś takiego spojrzy z 3 sek.
 
Last edited by a moderator:
Było wyjaśniane, że resztki odparowują, tym bardziej jak tego jest 5% w oleju.
to wiem, chodziło mi o syf który wcześniej płukanka ruszyła i zostanie w misce bo nie zleci cały, dlatego ponowne płukanie olejem chyba ma sens.
a w którym ASO oglądają olej, nie mówiąc o istotniejszych elementach. W 1 na 1000 może ktoś na coś takiego spojrzy z 3 sek.
ale jak będzie brokat w oleju to i 3sek wystarczą, tu chodziło bardziej o to że jak sie coś stanie to płukanka bedzie punktem zaczepienia ze to przez nią sie coś zadziało z silnikiem.

Co do tanich płukanek to zostało już chyba wyjaśnione że to nafta i może jakies dodatki, wątpię aby 250ml nafty zrobiło coś silnikowi na biegu jałowym.

No to tym bardziej te tanie nic nie zmienią i będą obawy by z nimi coś przelecieć, czy trzymać poza ich czas.
myślę że płukanki na nafcie też rozpuszczą szlam w kanałach silnika i misce, na usunięcie nagaru z pod pokrywy zaworów nie liczę. Ja nie mam problemów z poborem oleju, z pierścieniami i nagarem na tłokach, dlatego myślę że tania płukanka bedzie ok.
 
Jakie masz argumenty poza placebo, aby wyjaśnić że 3pln różnicy pomiędzy naftą a postojową za 8pln, to nie jest tylko koszt opakowania i reklamy ?
Organoleptyczne. Smród po otwarciu korka wlewu oleju i rozrzedzony, świeży olej po 2000km od zastosowania nafty.

Nie zgadzam się z "cokolwiek" bo tym bliżej do nafty, a jeśli nowy ma obawy, to powinien wiedzieć jakie są różnice. Brak wiedzy o tanich, powinna skłaniać do informowania o oczywistych różnicach, tak by wiedza przy wyborze drogi i środka była pełniejsza.
Zapomniałeś o wielkich literach.
Ty natomiast nagminnie zapominasz o nauce czytania ze zrozumieniem. Uważam, że moje sporadyczne "małe litery" nie są tak groźne, jak tłumaczenie oczywistości osobie będącej na forum od ponad roku i wciąż się awanturującej.
Post automatically merged:

chodziło mi o syf który wcześniej płukanka ruszyła i zostanie w misce bo nie zleci cały
Zostanie w filtrze. Zresztą też było w tym temacie wyjaśniane, że płukanka nie ma na celu odrywać całych płatów nagaru.

jak sie coś stanie to płukanka bedzie punktem zaczepienia
To akurat prawda. ASO jak będzie chciało, to ze wszystkiego może zrobić problem.

wątpię aby 250ml nafty zrobiło coś silnikowi na biegu jałowym.
Masz wyjaśnienie wyżej, co nafta może zrobić, czego płukanki dostępne w sklepie nie robią. Trzeba pamiętać o tym, że nafta nie jest projektowana pod zastosowanie do płukania silnika.

dlatego myślę że tania płukanka bedzie ok.
Będzie OK. Taka płukanka ma główne zadanie wypędzić z układu jak najwięcej starego oleju.
 
Last edited:
Czy płukanka LM 2640 ta w białej puszce jest na nafcie?

No dobra. Nie było pytania.
Praktycznie odpowiedź jest w pierwszym poście tego watku 😁
 
Last edited:
A co znajduje się w płukance FORTE. Pytam bo używam zamiennie LM2640 lub ( tej większej 2662)oraz FORTE. Jestem zadowolony z wszystkich.
 
To popularny rozpuszczalnik stosowany do obniżania lepkości
 
Tak jest popularny dlatego pytam. Ale żeby tam nic nie było poza tym co widać w karcie? Dla mnie to trochę dziwne, ale ja nie jestem chemikiem aby to zbadać.
Dzięki @soszo i @wlyszkow
 
Co jest to widać. Głównie rozpuszczalniki i alkohole.
 
Witam,
Mam pacjenta pod opieką v60 d4 vea no i lubuje się drań w oleju(0.5l na 1.5kkm przy jezdzid autostradowej).
Chcę mu zrobić operacje z antykoksem na tłoki i potem zrobić płukanie i zmienić olej.
Bardzo kusi mnie Mitasu flushing oil ,bo na logikę to chyba najlepsza forma płukania,tylko czy bezpieczna.
Płukanka jest w opakowaniu 4l układ ma 5l,więc dolałbym 1l świeżego oleju z cyklu 5w30,dla bezpieczeństwa. Przed wymianą oleju auto miało wlane ar2300,ale niestety tylko 800km zrobił z nią.
Dobry czy zły pomysł?
Pozdrawiam
 
Dobry,i do tego bym dodal plukanke długodystansową do świeżego oleju.
 
Ten silniki to konstrukcyjna kupa. Żadne płukanki nic nie pomogą. Volvo odstawiło kabaret. U mnie zakończyła się przygoda z Volvo na tym właśnie silniku. A jeździłem łosiami przez ponad 15 lat.
 
czy jak zaleje tą płukanke to moge zrobic trase 300km ? wiem ze to postojowa ale silnik stary 1.9 asv i zasyfiony mega
w instrukcji niby 10minut

VALVOLINE ENGINE OIL SYSTEM CLEANER​

 
Nie radzę.
 
Ten silniki to konstrukcyjna kupa. Żadne płukanki nic nie pomogą. Volvo odstawiło kabaret. U mnie zakończyła się przygoda z Volvo na tym właśnie silniku. A jeździłem łosiami przez ponad 15 lat.
VEA to jest ten nowy 4-Cyl diesel volvo o poj 2.0, następca HDI?
 
Ja nie rozumię pomysłów jeżdznia na płukankach. Wlewasz, odpalasz internet w telefonie i czekasz jak nie masz co robić. Nim coś ciekawego przeczytasz płukanka zrobi swoje. Zlewasz i po kłopocie.
Silnik sobie chodzi bez nagłych zmian obrotów chyba, że sam podbijesz od czasu do czasu.
 
Oprócz oilem to Xado Vital Flush nadaje się do jazdy. Są jeszcze inne ale drogie np Xenum.
 
Nie śmiejemy się wielkokrotnej płukanki tylko z "konstrukcji" postu. Nikt tu nie snuje teorii. że płukanką wyremontuje się silnik. Ale nie zaszkodzi spróbować usprawnić silnik, co z reszta robiłeś.
 
Last edited:
Ten silniki to konstrukcyjna kupa. Żadne płukanki nic nie pomogą. Volvo odstawiło kabaret. U mnie zakończyła się przygoda z Volvo na tym właśnie silniku. A jeździłem łosiami przez ponad 15 lat.
Do 150kkm nie było problemu ,obecnie 170kkm stąd pomysł, że może tylko przypiekło pierścienie na castrolu 0w20.
Spróbować nie zaszkodzi...chyba :eek:
 
Back
Top