• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Cześć,
Macie może jakiś sprawdzony sposób na walkę z sądzą w silnikach diesla?
Bo próbowałem juz plukanki długodystansowej,olej zmieniam co 5-8tys km, co wymianie wlatuje płukanka typu k2 i nadal po wlaniu świeżego oleju mam go od razu czarnego.
Z tym nie wygrasz....
Post automatically merged:

Ja tuż po ostatniej wymianie w Vito miałem olej przeźroczysty. Zrobione ok 400 km i może na chusteczce jest jeszcze w miarę, ale wypompowalem 300 ml, żeby w to miejsce wlać AR9200v2 i w butelce jest już czarny. Natomiast jakbym to zrobił bez płukanki, byłoby dużo gorzej.
 
Last edited:
Cześć,
Macie może jakiś sprawdzony sposób na walkę z sądzą w silnikach diesla?
Bo próbowałem juz plukanki długodystansowej,olej zmieniam co 5-8tys km, co wymianie wlatuje płukanka typu k2 i nadal po wlaniu świeżego oleju mam go od razu czarnego.
Może jednak jest , nie całkiem zlikwiduje ale jeśli o połowę zredukuje to już coś.
Wspominałem już tu na forum o tym, że użytkując Insignie 2,0cdti miałem apke OPlL DPF info , (dostępna na insignia.club) .
Monitoruje parametry DPF.
Temperaturę, procent zapełnienia filtra, kilometry od ostatniego wypalania i sam proces wypalania .
Przeważnie w trasie robiłem interwały między wypalaniem 1200km +/- 200 km .
Raz jesienią kupiłem Kleen Flo dodatek wielofunkcyjny...zalem przed trasą do Niemiec, no i długo tego wypalania nie było, interwał był wg apki 2400 km , była też dioda w lusterku która by mnie informowała .
Więc jest zmierzone, że sadzy mniej, bo filtr DPF wolniej się zapełniał, a skoro dokładniej się spala to i odzysk energii z paliwa większy .
Warto ten siuwaks stosować do jazdy miejskiej , Gdzie dużo zimnych startów.
Sam preparat stosuje się cały rok, jest tabelka dozowania w zależności 0d temperatury , na bak zimą 30-50 ml, a cena niska, okolo 15 zł, Preparat poprawia punkt zapłonu zimnego paliwa w zimnym silniku , zabezpiecza przed wytrącaniem parafiny i likwiduje korki wodne z układu paliwa .
Jeśli wtryski będą lały to sam preparat nie naprawi .
Oto on :
2507d662d795b08a27738c39ba35bff3.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex
Tylko że ja w tym aucie nie mam dpf ani innych dodatków, jest to zwykły TD, 1.4 hdi
 
@Michalos12 , to że nie masz , to nie oznacza , że siuwaks nie działa , bo jego działanie jest w komorze spalania , a nie w DPF.
Też mam w domu 1,4 HDi, bez DPF'a , bez intercoolera, z małą turbinka bez geometrii.
Siuwaks działa na proces spalania mieszanki w komorze spalania .
Możesz sprawdzić dając do analizy olej bez i zanim jaka wyjdzie zawartość sadzy.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex ,i tak chyba zrobię, przejade na świeżym oleju z 7-8 tys km i oddam go do analizy
 
@Michalos12 Najlepiej to zmień silnik na PB ;)
Z ropniakami to raczej walka z wiatrakami, w rodzinie jest kilka i rekordzistką jest mazda 6, gdzie po zmianie oleju i po przejechaniu 100km olej jest czarny jak smoła.
natomiast w 308 2.0HDI bez dpf jest lepiej, tak wygląda olej po ok 1500km
czysty bagnet
Resized_20210515_115708.jpeg
bagnet z olejem
Resized_20210515_115833.jpeg

Dodam że u siebie w Lancerze 1.6 PB po 2000km miałem problem aby dostrzec poziom oleju na bagnecie gdyż nadal był przeźroczysty.
 
w benzynie tak jest,ale wole diesla,bardziej ekonomiczne są.
 
@ Kuba

rekordzistką jest mazda 6, gdzie po zmianie oleju i po przejechaniu 100km olej jest czarny jak smoła.
.
Bo jej pierścienie przepuszczają spaliny w cylindrze od dawna i cały silnik zasyfiony oblepiony czarną mazią od środka .

Zrób porządne płukanie nawet podwójne w 2 etapach , może tylko pierścienie są zapieczone i nie sprężynuja prawidłowo.
Sprawdziłbym EGR , bo on dużo spalin puszcza do komory spalania .
Sprawdziłbym kolektor ssący , też może być zalepione przez ten EGR.
Zaślepienie i wyprogramowanie EGR przysporzy się do czystości kolektora ssącego i komory spalania .
Ekologia silnika dusi .
Mogą też wtryski lać i będzie dużo sadzy.
Nie ma skutku bez przyczyny.

Albo mechanik zmienia ci co trzecia zmianę i mówi ci że diesle tak mają .
Patrzysz mu na łapy ?
Niestety wśród dobrych mechaników są i tacy .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Wystarczy że spuści ostudzony i litr spokojnie starego zostanie a wtedy syf po odpaleniu się wymiesza
 
To nie moje auto, lecz już było płukane i zastosowany krótki interwał, EGR zaślepiony, DPF się skończył więc też nie syfu paliwem. Większość rzeczy przy samochodzie jest robione samodzielnie.
Generalnie auto jest w rodzinie od 5lat i olej zawsze się robił szybko czarny. Jak też widać na foto w 308 też szału nie ma, a co wymianę jest płukana od kilku lat.
 
Dlatego proponuję na dwa etapy .
Płukanka , zlać.
Tani olej z płukanka , zlać .
I wtedy zalać nowy .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Oczywiście pamiętając każdorazowo o nowym filtrze.
 
Chyba tak zrobię ,kupie lux 10 albo superol cc30 i będzie plukanie
 
Jest sens taki silnik, z którego skapuje olej z płukanką jeszcze wtedy przelać czystym olejem, np. resztką, która nam została z poprzedniej wymiany?
Zrobiłem tak rok temu, gdy przechodziłem z A5 na A3 z 0.5l oleju, który został. Zdziwiłem się jak czarny przeleciał po paru sekundach. Ale nie widzę sensu robić tak co wymianę.
 
Czy przed zalaniem płukanki uzupełnić olej do maksimum? Jest w tej chwili trochę ponad minimum, a różnica miedzy min i max to 1 litr.
 
Nie ma takiej potrzeby, dolej płukankę do tego co masz i wymieniaj olej :)
 
Chyba tak zrobię ,kupie lux 10 albo superol cc30 i będzie plukanie
Tylko nie superior , część oleju zostanie w magistrali , kup tani olej spełniający minimum specyfikacji dla tego modelu.
W ten sposób nie obniżysz parametrów nowego oleju po płukaniu.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Cześć.

To mój pierwszy post - witam wszystkich serdecznie.

Nigdy nie korzystałem z płukanek. Przebieg 164000km. Proszę o wskazanie która opcja jest lepsza:
1.
- dolanie do starego oleju Oilem ReleaseTech Power Flush, ~40 minut na biegu jałowym, od czasu do czasu przytrzymanie obrotów do 2500
- wymiana filtra oleju i zalanie tanim olejem np. Lotos Synthetic Plus 5W40 czy Qualitium Protec 5W-40, po godzinie pracy silnika na postoju opróżniamy układ
- nowy filtr i olej docelowy

2.
- dolanie do starego oleju Millers Engine Flush na 20 minut
- wymiana filtra oleju i zalanie Millers IT Flushing Oil na 3 minuty, obroty biegu jałowego
- nowy filtr i olej docelowy

3. Jestem otwarty na inne opcje.
 
Wybrał bym pierwszą opcje, sam tak robiłem w swoim aucie z podobnym przebiegiem i byłem zadowolony z efektu.
Ja na Oilem przejechałem spokojnie parę kilometrów około 50min płukania.
 
Do oleju tymczasowego dodałeś płukankę czy pracował solo? Jak długo?
 
Back
Top