• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Do docelowego tę typu LL, tak? A do tego którym przepłukiwałeś stary olej z płukanką postojową, dodałeś też postojową? Nie wiem jak to rozegrać aby było optymalnie.
 
Do oleju który masz obecnie zalany wlej Oilem postojowy do godziny lekka jazda, zlej olej wymień filtr oleju następnie zalej olej który masz na przepłukanie zrób na nim z 1tys km wylej zmień filtr i wlej olej docelowy lub jeśli masz fundusze zrób ponownie płukanie jak w pierwszym kroku i wtedy wlej olej docelowy.
Osobiście myślę że już po pierwszym płukaniu będzie efekt sam zaobserwuj jaki olej zleciał wtedy zadecyduj czy trzeba to powtórzyć.
 
Nie będzie mnie przy tym. Chciałbym to załatwić podczas robienia dużego serwisu bez konieczności wracania do mechanika za np. miesiąc.

Może w ten sposób:
- zalanie Archoil AR2820 do starego oleju na 20 minut (bieg jałowy), szybkie opróżnienie
- wymiana filtru oleju, wlanie Lotos Synthetic Plus 5W40 z Oilem ReleaseTech Power Flush na 40 minut
- dokładne zlanie oleju, wymiana filtra i zalanie docelowym olejem Millers EE Performance 5w40

Ewentualnie tak jak pisałem wcześniej płukanie starego oleju z Millers Engine Flush, a następnie Millers It Flushing oil 4 minuty i finalnie zalanie docelowym olejem? Co lepsze? Skuteczniejsze i bezpieczniejsze?
 
A bardzo brudny masz ten silnik? jaki interwał olejowy był?
Myślę że
- zalanie Archoil AR2820 do starego oleju na 20 minut (bieg jałowy), szybkie opróżnienie
- wymiana filtru oleju, wlanie Lotos Synthetic Plus 5W40 z Oilem ReleaseTech Power Flush na 40 minut
- dokładne zlanie oleju, wymiana filtra i zalanie docelowym olejem Millers EE Performance 5w40
będzie dobrą opcją jak silnik jest zasyfiony, jak interwał był trzymany ok 10000km to myślę że tylko oilem na 40min do starego oleju wystarczy.
 
Brudny. Po wymianie oleju przy pierwszym sprawdzeniu bagnetu olej czarny.

Auto kupiłem cztery lata temu i zrobiłem pełen serwis. Pojeździłem rok robiąc 4000km (trzecie auto). Kolejne trzy lata auto stało (dostałem fajną służbówkę), zrobione w tym okresie 500km, nie było serwisowane. Od lutego ponownie zacząłem je używać.
 
ja bym zrobił tak:
- do obecnego oleju zalać AR2820, pojeździć z godzinę, zlać
- nowy filtr, tani olej + Oilem power flush, pojezdzić z godzinę, zlać
- nowy filtr, docelowy olej + płukanka dlugodystansowa Oilem LL, zrobic normalnie interwał, ew. skrócony
- przy kolejnej wymianie Oilem power flush, pojeżdzić z godzinę, nowy filtr, docelowy olej + dowolny dodatek (AR 9100, 9200v2, 9400 itp.)
 
Mechanik raczej nie będzie jeździł przez godzinę autem klienta. Jedyne na co można liczyć to to że jak sobie nie zapomni (będzie robił naprawdę duży serwis) to parę razy przytrzyma obroty do 3k.

Nie jestem fanem wlewania czegokolwiek do bardzo dobrego oleju i robienia na takim miksie pełnego czy skróconego interwału.

Zastanawia mnie praktycznie zerowa popularność na forum oleju płuczącego marki Millers. Jak i ich postojowej płukanki. Dużo czytam i wszędzie postojowe AR2820, Oilem i LM...
 
Może jednak jest , nie całkiem zlikwiduje ale jeśli o połowę zredukuje to już coś.
Wspominałem już tu na forum o tym, że użytkując Insignie 2,0cdti miałem apke OPlL DPF info , (dostępna na insignia.club) .
Monitoruje parametry DPF.
Temperaturę, procent zapełnienia filtra, kilometry od ostatniego wypalania i sam proces wypalania .
Przeważnie w trasie robiłem interwały między wypalaniem 1200km +/- 200 km .
Raz jesienią kupiłem Kleen Flo dodatek wielofunkcyjny...zalem przed trasą do Niemiec, no i długo tego wypalania nie było, interwał był wg apki 2400 km , była też dioda w lusterku która by mnie informowała .
Więc jest zmierzone, że sadzy mniej, bo filtr DPF wolniej się zapełniał, a skoro dokładniej się spala to i odzysk energii z paliwa większy .
Warto ten siuwaks stosować do jazdy miejskiej , Gdzie dużo zimnych startów.
Sam preparat stosuje się cały rok, jest tabelka dozowania w zależności 0d temperatury , na bak zimą 30-50 ml, a cena niska, okolo 15 zł, Preparat poprawia punkt zapłonu zimnego paliwa w zimnym silniku , zabezpiecza przed wytrącaniem parafiny i likwiduje korki wodne z układu paliwa .
Jeśli wtryski będą lały to sam preparat nie naprawi .
Oto on :
2507d662d795b08a27738c39ba35bff3.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
@Bodex a w lato ile tego lejesz?
 
Koniec końców po wymianie wiadomości z wlyszkow (dzięki raz jeszcze) będzie dodany AR2820 do starego oleju, a RT Power Flush do przejściowego Specol Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W/30.
 
@ICTC - bo te marki są najpopularniejsze. Olejów płuczących się praktycznie w cywilnych wozach nie używa. Z płukanek postojowych ja często polecam Yacco czy Motula na przykład, ale ludki i tak wolą AR/Oilem albo Liqui Moly.
 
@Bodex a w lato ile tego lejesz?

Już nie pamiętam , jest z tyłu tabelka w zależności od temperatury.
Myślę że przedawkowanie na pierwszy raz nie jest szkodliwe , bo szybciej z absorbuje wodę z paliwa.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To jest mix izopropanolu i ksylenu. Po co to lać cały rok?
 
Jeśli poprawia spalanie na zimnym silniku , to mniej emituje sadzy , a to znaczy :
1. Większy odzysk energii z dawki.
2. Mniej zapchany DPF.
3. Mniej paliwa w oleju .
Efekt będzie się nasilał podczas użytkowania w mieście na krótkich odcinkach .
Tak to kombinuję.
Na lato dawka jest mocno zmniejszona.
Produkty Kleen Flo sprzedawałem jeszcze w moim sklepie 20 lat temu , były i są bardzo dobre...wypróbujcie piankę do szyb... Jak kryształ bez mazaków.
Izopropanol:
Ze względu na mieszalność z wodą stosowany jest jako dodatek do paliw w celu zwiększenia rozpuszczalności w nich wody i zapobiegania powstawaniu korków lodowych w przewodach paliwowych.
Można dodać
4. Woda w paliwie , może też znaleźć się w pompie paliwa CR. Pozostawienie na dobę lub więcej może uszkodzić delikatną powierzchnię pompy paliwa .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Nie chodzi mi o markę tylko o skład, szczególnie latem.
 
No, a latem nie mamy wody w baku ?
W maju , lub końcem sierpnia , bywają dni że nad ranem blisko zera,
Ułatwia zapłon.
Tam nie pisze , że należy, a można.
Raczej nie zaszkodzi.
Myślę , że diesle już wyeksploatowane , gdzie kompresja słabsza, lub wtryski nie domagają , preparat może tymczasowo wspomóc .
Izopropanol - temp zapłonu 12⁰C
ON - temperatura zapłonu.51-85⁰C.

Zapewne czytałeś że interwał wypalania DPF wzrósł dwukrotnie.
To był wrzesień jakoś tak , czyli mowy nie było o mrozach.
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Panowie czy płukanka z Kleen- Flo coś jest warta poza rozrzedzeniem oleju?
 
Weź XADO Atomex Total Flush i zrób rundkę kilkadziesiąt do max 200 km, potem zwykła płukanka postojowa, zlej olejowopłukankowosyfową breję, popraw innym taniakiem, a najlepiej płuczącym, np. XADO Verylube Flushing Oil, niech chwilę popracuje, zlej to wszystko i daj olej docelowy, o filtrze nie zapomnij :) - ja byłem zadowolony z efektu, a autko zdecydowanie ożyło po takiej operacji.
 
Nie muszę, a bynajmniej tak mi się zdaje, wykonywać aż tak dogłębnego płukania, gdyż autka mam od nowości, płuczę za każdym razem i dostają tylko dobre oleje i mają skrócone interwały... Chodzi po prostu o jakąkolwiek skuteczność płukanki Kleen-Flo, bo cena śmieszna... Ale istotna, ponieważ moje autka jeżdżą sporo i mam ich 4, gdzie do samego Mastera muszę na wymianę wlać dwie - prawie 10 L oleju w misce...
 
Back
Top