• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
A widziałeś poza Xado informacje, że na płukance postojowej można jeździć

Xenum M-Flush - do kilkuset kilometrów
20210520_142236.jpg
 
Znam cenę olejów Xenum, nie chcę wiedzieć ile kosztuje ich płukanka :D
 
5 litrów Auruma 504/507 :D
 
Liqui Moly oil-schlamm spulung, można na niej przejechać do 200km.
 
Last edited by a moderator:
@PiotrG znajdź mi ją w Polsce w sprzedaży to pogadamy.
Nawet u kolegi z niemieckiej stolicy pokazuje się że jest niedostępna

EDIT: Dobra, już mają dostępną.
Jak patrzyłem ostatnio to nie było
 
Dobra.
Podpowiedzcie mi w jeszcze jednej kwestii.
Wiem, że kolega @CICHY robił taką płukankę, ale może rozwiejecie moje obawy.

Czy dolanie najpierw ma jakieś 300km płukanki XADO opartej na oleju,
a następnie do tego na 15 min przed wymianą jeszcze naftową, typu LM, TEC itd.
może jakoś zaszkodzić silniczkowi?
Nie podejrzewam, ale wolę się dopytać.
 
U mnie nie zaszkodziło, ale chyba przesadziłeś z tymi 300 km. Sam producent pisze, że do 200 km. Chyba, że chodziło Ci o płukankę Vitalflush (ta jest długodystansowa), ja użyłem Atomex Total Flush i o tej pisałem.
Po płukankach dla bezpieczeństwa daj jakiś tani olej i po jakimś krótkim dystansie albo okresie pracy silnika na postoju zlej całość z pozostałościami płukankowymi i dawaj właściwy olej.
Tak to widzę, chyba że eksperci mnie poprawią w tym zakresie.
 
Tak to widzę, chyba że eksperci mnie poprawią w tym zakresie.
Nie jestem żadnym ekspertem, ale mądre głowy twierdzą, że jakieś niewielkie pozostałości płukanki powinny odparować z czasem, także nie ma potrzeby dwa razy zmieniać oleju. Ja po 800km na Vitaflush od Xado miałem charakterystyczny zapaszek płukanki w oleju jeszcze chwilę po wymianie. Zrobiłem ledwie paręnaście km, ale jest go już znacznie mniej.
 
Chyba, że chodziło Ci o płukankę Vitalflush (ta jest długodystansowa)
Chodziło o Vitaflush. Producent podaje, że przy zabrudzeniu 200-300, ale nawet 1000 nie zaszkodzi silnikowi.
Jest oparta na oleju mineralnym, z dodatkiem detergentów.
Nie powinna wpłynąć na film olejowy, co najwyżej na jakość i szybkość degradacji, ale podczas ostatniego 1000 do wymiany nie ma to moim zdaniem większego znaczenia.
 
Chyba że silnik podatny na LSPI tj nie lubi nadmiaru wapnia longlife. Z DPF też nie warto zwłaszcza kiedy silnik spala olej.
 
Test płukanki a kompresja .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jak silnik miał ubytki kompresji z powodu mechanicznego zużycia a nie nagaru na pierścieniach to co niby miała płukanka dać?
Nie uzdrowi cudownie metalu.
 
Aktualizacja w temacie. Po 1400km brak ubytku oleju. Przegieg trasa 70%. Większość spokojna jazda. Raz 200km ekspresówka z prędkościami 160-180. Nie zalałem płukanki Long Life do obecnego oleju. Poza tym zgodnie z zaleceniami wlyszkow. Zobaczymy co dalej będzie się działo.

Kolejna aktualizacja. Przejechane 6000km od płukania Oilem. Ubytek do 5000km byl 500ml. Teraz po 6000km jest ubytek 700-800ml i olej mocno pociemnial. Zalany jest Shell Helix Ultra 5w40. Uważam ze ubytek do zaakceptowania ze względu na dużą ilość szybkich tras a sam motor ma przejechane 255tys km na oryginalnym turbo.
 
Witam Kolegów,

Chcę dobrze wymyć silnik i zalać w końcu porządnym, docelowym olejem. Sytuacja chyba niestandardowa, więc opiszę poniżej.

Po wymianie słupka, mechanik wlał jakiejś smoły chcąc naciągnąć na remont. Silnik chodził jakby miał wybuchnąć, cale szczęście nie ufałem złodziejowi i po spokojnych 1000km w ok. 2 miesiące wymieniłem smołę na Specol 0w30. Poprawa natychmiastowa, po 5 miesiacach i może 3-4 tys. km wlany został Shell Helix 5w30 + Archoil 2300. Teraz jest odpowiednio cicho, brzmi bardzo zdrowo.
Zrobiłem na takim zestawie ok 2 tys. km.

Teraz do rzeczy:

Zastanawiam się nad płukanką na 200-300 km, potem wlaniem jakiegoś specola ze zwykłą płukanką postojową na 15-20 min i zalaniem docelowego oleju.

Jakie produkty możecie polecić? Oilem ma chyba tylko ulepszone AR2300 i płukankę błyskawiczną. Co zamiast tego?

Dzięki za odpowiedzi.
 
@dlb, z nieco tańszych przeznaczonych do jazdy mogę polecić Xado Vita Flush. Po płukance można zastosować olej płuczący Xado Very Lube na 30 minut i powinno być znacznie czyściej. Z droższych rozwiązań pozostają specyfiki Archoil.
 
Jak już xado, to lepszą płukanką jest Atomex Total Flush
 
@CICHY, masz rację lepsza, ale dwa razy droższa. To już półka cenowa Archoil/Oilem.
 
Back
Top