• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
To jest proces wieloetapowy, ja osiagnalem taki efekt dla przypomnienia tutaj.

Rowniez nalezy pamietac, ze trzeba osiagnac rownowage. Nie mozna zastosowac w plukankach roznego rodzaju rozpuszczalnikow itp. bez dodatkow smarnosciowych, AW/EP.
 
A ja mam pytanie o Oilem LL. Zalecana dawka to 250ml/3-10l oleju. Czy np. jeśli mam silnik gdzie wchodzi 6,5 l oleju, to czy zastosowanie 2 puszek da mi jakieś wymierne korzyści? Cały czas mieszczę się w zalecanym limicie 250ml/3l
 
Po co? wystarczy Ci jedna LL, a przy wymianie zrób jeszcze postojową.
 
Chodzi mi o to, że w silniku gdzie wchodzi 3l oleju będzie zupełnie inne stężenie niż w takim gdzie wchodzi 10. Tu się chyba zgadzamy, prawda? W jednym i drugim przypadku zastosowanie jest zgodne z instrukcją i moje pytanie brzmi, czy efekty będą takie same?

A jeszcze zapytam odwrotnie. Czy jeśli w silniku gdzie pojemność układu wynosi 3l mógłbym zastosować 1/3 puszki bez utraty skuteczności? Stężenie będzie takie samo jak cała puszka na 10l.

Proszę o konkrety, a nie odpowiedzi typu jak powyżej.
 
To są widełki min max. Zależy także od czasu i przebiegu stosowania jak i od stanu silnika.
2x 250ml na 6.5L oleju jest bezpieczne ale również można użyć jednej puszki jeśli nagaru nie jest bardzo grubo a jest więcej czasu do kolejnej wymiany oleju.
 
No i o to mi chodziło. Czyli efekt i czas w jaki go osiągniemy będzie różny, w zależności od dawki. Dzięki @wlyszkow
 
To ja powiem , jestem po wymianie chłodnicy oleju , około 5 razy była użyta płukanka , miało skończyć się na samej uszczelce ale w środku było widać płaty,farfocle nagaru ...
 
Opowiedz coś więcej. Silnik, olej, sposób użytkowania, historia itp.
 
Historia to już znana .
 
@wlyszkow jeżeli obecnie mam w silniku zalany Oilem LL (od 9 tys ) i w przyszłym tyg wymiana oleju . Czy mam zastosować jakaś płukankę postojowa czy dać sobie spokój . Silnik 109 tys olej wymieniany max 12 tys i zawsze płukanki były stosowane
 
Jeśli jesteś w stanie dopilnować wymiany oleju na gorąco to dodatkowa płukanka nie powinna być potrzebna.
 
zawsze płukanki były stosowane
No to masz silnik czysty jak łza. To już zamiast postojówki kup sobie litr oleju i przelej przez silnik, żeby zabrać ze sobą resztki płukacza jak już chcesz koniecznie kasę wydawać.
 
Przecież logiczne, że większe zanieczyszczenia zostaną zatrzymane w filtrze oleju.
To są zanieczyszczenia, które zgodnie z instrukcją powinny być rozpuszczone -stopniowo, ale przez 6kkm ciągłych tras nie stało się to. To były idealne warunki nawet dla AR2300.
Nic co nie jest w zawiesinie nie trafi nigdy do filtra oleju. Płukanie LL podziałało tylko zostało trochę zmarnowane na gruby nagar, który lepiej jest najpierw ruszyć szybką płukanką ale nie naftą, która nie zawiera dyspergatorów.
Polecam zestaw 2x ReleaseTech Power Flush.
Od razu została zastosowana płukanka długodystansowa, ponieważ nie chciałem czekać aż do kolejnej wymiany oleju, z uwagi na dużą ilość zanieczyszczeń w świeżym oleju po niskim przebiegu.

Nie chodzi mi o ruszenie większej ilości nagaru - wiadomo, że wszystkiego na raz nie wyczyści - a o rozpuszczenie tego nagaru, który był luźny, bo jak do tej pory, zostało to osiągnięte krótkimi interwałami olejowymi, bo nafta pewnie nic nie dała oprócz rozrzedzenia oleju.

Chyba najrozsądniej będzie stosować nadal krótkie interwały olejowe, bez żadnych dodatków.
 
Zastosuj dobra płukankę postojowa np Oilem lub AR 2820 nowa Estrowa . Lub płukankę Yacco . Później nowy olej i Oilem LL i zobaczysz czy sa efekty.
@jerseyAdmin bardzo pochlebnie wypowiadał się o płukankę Yacco. Poczytaj na ich stronie bo są dwa sposoby aplikacji tzw leczenie i prewencja
 
Nie chodzi mi o ruszenie większej ilości nagaru - wiadomo, że wszystkiego na raz nie wyczyści - a o rozpuszczenie tego nagaru, który był luźny, bo jak do tej pory, zostało to osiągnięte krótkimi interwałami olejowymi, bo nafta pewnie nic nie dała oprócz rozrzedzenia oleju.
Luźny nagar trafił do filtra, i tam został. W filtrze miało Ci to rozpuścić nagar?
 
Jestem tego samego zdania. Jeśli jest nagar nierozpuszczony w filtrze, to są również jego mniejsze cząsteczki pływające w całej objętości oleju.
 
A płukanki maja za zadanie zdematerializować nagra, lakier czy go oderwać od powierzchni silnika . Wszelkie zabrudzenia wyłapuje filtr który jest odpowiednio zaprojektowany
 
A płukanki maja za zadanie zdematerializować nagra, lakier czy go oderwać od powierzchni silnika . Wszelkie zabrudzenia wyłapuje filtr który jest odpowiednio zaprojektowany

A jak go "oderwać" od powierzchni jeśli nie działaniem na niego rozpuszczająco? Płukanka ma upłynnić nagar czyli rozpuścić i trzymać w płynnej formie bo jak inaczej?
 
Back
Top