• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Nafta nic nie wymyje oprócz oleju. Lepsze efekty są z użyciem rozpuszczalników np. toluen, ale to bardzo niebezpieczna metoda zdecydowanie nie polecam. Tylko płukanki estrowe mają sens i jednocześnie są względnie bezpieczne. Jak silnik ma zużycie w sekcji tłok-cylinder to płukanki nie przyniosą efektów w postaci mniejszej konsumpcji oleju. Zrobić płukankę, pojeździć trochę na świeżym oleju, zmierzyć kompresję i będzie wiadomo czy dalsze płukanie ma sens. Odma sprawna i w pełni drożna? 0,5 L na tys. to jeszcze mało ;)
 
Typowa usterka silników VEA.
Przy przebiegu ponad 150kkm, zwłaszcza przy jeździe autostradowej lubi sobie wypić oleju. Możesz spróbować płukać i przejść z 0W20 na 0W30/5W30 tak jak zalecają w USA, ale definitywnie rozwiąże problem tylko wymiana pierścieni.
 
NAFTA

Zaintrygowała mnie wiadomość od mojego kolegi który posiada takie same auto, to jest Lexus GS 450h silnik 3.5L gdzie wchodzi 6.5L oleju. On akurat leje Valvoline i zalał silnik 1.5L naftą,uruchomił silnik na 5min i zlał wszystko. Mówił że to co wyleciało to samo masło był bardzo zdziwiony. Poprosił abym zapytał czy za dwie wymiany może ponowić taką płukankę z tym że po zalaniu wszystkiego chce zalać silnik jakimś zwykłem olejem ta samą specyfikacja by po chwili to zlać tak by wszystkie pozostałości po nafcie usunąć?
Zastanawiam się czy taka naftą w tej ilości jest zdrowa dla silnika itp.


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Może wystarczy po płukaniu obniżyć temp oleju na autostradzie? Jest tam pomiar temp oleju?
 
Masło-zrozumiałem że bardziej gęsty zanieczyszczony olej, a auto nie posiada samo w sobie miernika temperatury oleju. Używa aplikacji Hybryd assistance która posiada wszelkie odczyty.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Witam, jestem przed zmianą oleju w 406 Coupe 2.0 136km 340kkm przebiegu. Auto kupione 3 dni temu, interwały olejowe około 15kkm - wlany jakiś Valvoline 10W40. Zmiana będzie na 9000 Energy 5W40.
Temperatura oleju przy 120 km/h wynosi około 110 stopni według wskaźnika.
Oczywiście zostanie zastosowana płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH 2662 500ml, a więc przy 4.25L oleju stężenie będzie około 10%.

Dodatkowo zakupiłem manometr, więc mam w planach zmierzyć kompresję przed, i po płukaniu.

Jak długo trzymać go na jałowych i czy wlewać całość?
 
Zakupiłem AR 2820 ,czy mogę wlać a nastepie jechać do mechanika 6km,?Czy lepiej na postoju?
 
Nafta nic nie wymyje oprócz oleju. Lepsze efekty są z użyciem rozpuszczalników np. toluen, ale to bardzo niebezpieczna metoda zdecydowanie nie polecam. Tylko płukanki estrowe mają sens i jednocześnie są względnie bezpieczne. Jak silnik ma zużycie w sekcji tłok-cylinder to płukanki nie przyniosą efektów w postaci mniejszej konsumpcji oleju. Zrobić płukankę, pojeździć trochę na świeżym oleju, zmierzyć kompresję i będzie wiadomo czy dalsze płukanie ma sens. Odma sprawna i w pełni drożna? 0,5 L na tys. to jeszcze mało ;)
Jakiego producenta polecasz ? Niestety jestem ciemny w tym temacie. Dopiero poproszę mechanika o sprawdzenie odmy w następnym tygodniu.Czy Jestem w stanie sam sprawdzić drożność odmy w zaciszu domowym bez narzędzi?
Typowa usterka silników VEA.
Przy przebiegu ponad 150kkm, zwłaszcza przy jeździe autostradowej lubi sobie wypić oleju. Możesz spróbować płukać i przejść z 0W20 na 0W30/5W30 tak jak zalecają w USA, ale definitywnie rozwiąże problem tylko wymiana pierścieni.
Samochód od 89k km. już brał olej. Aktualnie ma 114k km przebiegu. Niestety, szkoda że trafiłem na taki egzemplarz z Volvo Select. Wiesz gdzie mógłbym zrobić taką wymianę pierścieni? W Warszawie niestety żaden z serwisów specjalizujących się Volvo nie chce podjąć rękawicy. Może po prostu czas myśleć o sprzedaży?
 
Wiesz gdzie mógłbym zrobić taką wymianę pierścieni?
Niestety ja użytkuję zdecydowanie starszy model i nie mam tego problemu, natomiast na forach sporo użytkowników się skarży na tą przypadłość. Moim zdaniem najpierw spróbuj tych płukanek, a nóż coś pomogą.

Może niech mechanik obejrzy wylot oleju z turbiny (jeśli da się to w miarę łatwo zrobić), bo tam też może być problem.
Jeśli są zużyte uszczelnienia i turbo puszcza olej w dolot to też będzie on znikał.

Z membraną odmy były problemy w ciut starszych silnikach volvo 5-cyl (np XC60 I) i tam faktycznie wymiana likwidowała problem.
W VEA to chyba nie jest typowa przypadłość, jednak sprawdzić jej natomiast nie zaszkodzi.
 
Dzięki za odpowiedź. Mógłbyś mnie nakierować którego producenta kupić płukankę na początek?:) Z góry dziękuję. I gdzie mogę kupić zestaw filtrów i uszczelkę korka spustu bez długiego szukania? Jakiś sprawdzony sklep?
 
Last edited by a moderator:
@braders2, bez znaczenia, oby nie ON, czy nafta.
Dopiero przy płukaniu długodystansowym lub dłuższym (15 min +), producent może mieć znaczenie.
Tutaj na forum polecane (i poznane) są produkty Archoil, ale obowiązku nie ma.

Nie podajemy źródeł zakupu na forum.
 
@braders2 Cała gigantyczna gama płukanek w streszczeniu:

Płukanki Archoil 2820 i Oilem Flush oparte na technologii estrowej.
Płukanka TEC2000 oparta na toulenie z dodatkami zapachowymi i smarnymi.
Płukanki LM czy K2 czy też inne popularne są oparte na pochodnych nafty
Płukanka Keen-Flo którą tu opisywałem, to rozpuszczalniki chlorowane w jakimś oleju.
Starego klekota wyczyściła, ale do tak nowego auta bym jej nie zalał, (według mnie bardzo agresywna)
Płukanki Moje auto czy jeszcze jakieś inne oparte są z kolei na Oleju napędowym,
a np XADO Vitaflush na oleju mineralnym z dodatkami wapnia.
Castrol też ma jakąś płukankę opartą na oleju.

Ogólnie jest mnóstwo do wyboru, użytkownicy tutaj stosują wg mojej obserwacji:
Archoil/Oilem - jakość
LM - popularność, sprawdzony producent,
K2 - bardzo niska cena

Co do sklepu niestety nie podpowiem, ja kupuję w lokalnych hurtowniach moto.
 
TEC2000 nie polecam. Coś tam wymyje, ale zawiera rozpuszczalniki i mocno potrafi spaść ciśnienie oleju, do tego toksyczne opary. K2 - zwykła nafta. W internecie można znaleźć mnóstwo takich cudownych wynalazków, większość nawet nie ma kart charakterystyki na stronach producentów, a to przecież podstawa.
Oilem i Xado to najbezpieczniejszy wybór.

Albo Lotosem płukać, bo płukanki to przecież "plaster na d***" :cool:

@braders2
Odmy raczej sam nie wyczyścisz bez narzędzi i wiedzy jak się od tego dobrać. Nie wiem jak to jest w tym silniku skonstruowane (czy jest jakaś membrana czy tylko przegroda), ale zwykle jak nagar zmniejszy prześwit w odmie to olej pod ciśnieniem trafia w dolot i jest spalany zwłaszcza podczas dużego obciążenia silnika (Przerabiałem temat nie raz). Jeśli za pobór oleju odpowiadają pierścienie lub uszczelniacze to nawet na świecach widać, że spalany jest olej. Możesz mieć nawet jakiś mikro wyciek oleju o którym nie wiesz. Jak z wydechu nie chlapie i zasłony dymnej nie stawia to nie ma tragedii ;)
 
Witam, jestem przed zmianą oleju w 406 Coupe 2.0 136km 340kkm przebiegu. Auto kupione 3 dni temu, interwały olejowe około 15kkm - wlany jakiś Valvoline 10W40. Zmiana będzie na 9000 Energy 5W40.
Temperatura oleju przy 120 km/h wynosi około 110 stopni według wskaźnika.
Oczywiście zostanie zastosowana płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH 2662 500ml, a więc przy 4.25L oleju stężenie będzie około 10%.

Dodatkowo zakupiłem manometr, więc mam w planach zmierzyć kompresję przed, i po płukaniu.

Jak długo trzymać go na jałowych i czy wlewać całość?
Wlej tą LM po 100ml na każdy tłok(tylko ustaw silnik w takiej pozycji aby wszystkie zawory były zamknięte) potrzymaj z 2h odessij to co dasz radę, dodaj resztę z puszki i dopiero płukanie silnika przez wlew płukanki do oleju. A później zmiana filtra, jakiś tani olej i drugie płukanie np Oilemem bądź Archoilem. W taki sposób dużo wypłuczesz i rzeczywiście kompresja może skoczyć. Tylko potrzymaj płukankę z 45min. Pojedynczą płukanką ze średniej półki mało co zdziałasz jeśli wcześniej silnik rzeczywiście jeździł po 15tys na 10W40. Zmiękczysz tylko syf, który później szybko pochłonie nowy olej. Co i jak masz w temacie Płukanki na tłoki, Xado AntiCarbon
Sam się dużo bawiłem w te płukanki w kilku silnikach(w tym diesel w ciągniku rolniczym z 78r gdzie olej zmieniano co 2 lata) i dopiero takie podwójne płukanie plus wlew na tłoki dają konkretny efekt. Po pojedynczym płukaniu olej i tak robi się moment bardzo ciemny jeśli jest dobry a silnik mocno ubrudzony.
 
Nafta
Na prośbę kolegi poproszę was o podpowiedź z postu 2663 czyli 14 postów wcześniej czy wlanie 1.5L nafty do silnika 3.5L gdzie wchodzi 6.5L oleju pracy na niej 5min. nie przysporzy jakiś negatywnych skutków dla silnika.


Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Przy takiej dawce to już ruletka wg mnie i nie wiem po co bo nafta kiepsko myje tylko lepkość obniża
 
@scotti Gwarancji że nic się nie stanie nikt Ci nie da. Znajomy parę lat temu robił płukankę naftą w Chrysler Voyager i zatarł silnik ale nie wiem ile tej nafty wlał do silnika.
 
Nafta
Na prośbę kolegi poproszę was o podpowiedź z postu 2663 czyli 14 postów wcześniej czy wlanie 1.5L nafty do silnika 3.5L gdzie wchodzi 6.5L oleju pracy na niej 5min. nie przysporzy jakiś negatywnych skutków dla silnika.

Jakie to ma znaczenie skoro te 14 postów piszesz, że 'kolega' zdążył już wlać i zlać?
 
Back
Top