• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Grubo się porobiło.
2 silnik rozłożyć , przeglądnąć , złożyć i będzie Bangla.
Bez zobaczenia co w środku , płukanka nie pomoże.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Stary silnik jak już pisałem został przeglądnięty częściowo, resztę zobaczę sam jak przywiozę silnik od mechanika i powoli będę go rozbierał. Drugi silnik który ożyl napewno już nie będzie rozbierany, ponieważ chodzi i to naprawdę niezle to po pierwsze a po drugie nie widzę w tym większego sensu - taka rozbiórka to była by prawie "generalka". Teraz muszę zadziałać możliwie najlepszymi/najbardziej skutecznymi środkami na pierścienie, zarówno olejowe/zgarniające ale również o ile to możliwie na kompresyjne, żeby tak jak wspomniałem możliwie najlepiej pomoc im przy rozprężeniu i dobrym uszczelnienia cylindra. Oilem RT P Flusz dla mnie to naprawdę skuteczny Środek, lecz chciałbym mu pomóc przy finiszu na płukaniu na wolnych obrotach czym równie mocnym - stąd pomysł na Bg109 - być może różne środki płuczące zawarte w tych produktach zadziałają w połączeniu kompleksowo i dadzą lepszy efekt od zastosowania tylko 1 produktu Oilem
 
Na pierscienie warto zadziałać także od góry 2x dawką AR6400 (P do benzyny albo D do diesela) czyli 400ml na 20L paliwa albo nawet 2x 400ml na cały bak jeśli jest bardzo brudno.
 
Ale po takim zastosowaniu w podwójnej dawce olej już do wymiany?
 
No warto taką operację wykonać jeszcze na starym oleju nawet przed użyciem płukanki
 
Przy użyciu 6400 lepiej wyjeździć w trasie paliwo czy można w mieście?
 
Last edited by a moderator:
Na pierścienie zdecydowanie lepiej trasa i wyższe rpm
 
Witam
Czy polaczenie Oilem Power Cleanera LL oraz rewitalizanta Xado Stage 1 ma sens? Czy czasami jedna wylkucza drugie?
Pozdrawiam
 
Dzięki @wlyszkow, archoil 6400-D zamówiony, Oilem RT P Flusch również. Jako finisz wykorzystam Archoila 2820 którego mam, zobaczymy jaki będzie efekt 😉
 
Witam
Czy polaczenie Oilem Power Cleanera LL oraz rewitalizanta Xado Stage 1 ma sens? Czy czasami jedna wylkucza drugie?
Pozdrawiam
Ja tak zrobiłem w Madzi (eksperyment na wanklu) - na razie zrobione tak trochę ponad 0,5 kkm, w tym połowa warunki miejskie i połowa trasa. Na początku efekt był taki, że na ciepłym silniku nie chciał odpalać od razu (na zimnym bez problemów), teraz już się ucywilizowało, przy czym porównanie spalania sprzed aplikacji z aktualnym - oba trasowe z prędkościami z zakresu 120-170 km/h - jest takie: było trochę ponad 18 l/100 km teraz wyszło 16 l/100 km (ale to wankel z pojemnością nominalną 1,3 l i pełną w różnych fazach pracy de facto razy 3 z redukcją obrotów rotorów w stosunku do wału 1/3 i z mocą nominalną 170kW).
Płukanka Oilema LL nie pogryzła się z tubkowym xado stage 1, zresztą oprócz niej był jeszcze wcześniej dodany do oleju także AR 9400 oraz miks racingowy AR9100-9200v2 oraz jako uzupełnienie oleju po zrobionym pierwszym kkm z okładem doszło ok. 0,3-0,4 l Eneosa 0w50 po którym kultura pracy i brzminie silnika - oba na plus.
Paliwo z kolei było potraktowane na początku AR6400, potem 2 razy AR6900p + hybrogen, potem był xado verylube oczyszczacz + xado do pomp paliwa ze strzykawy, potem znowu AR6900p + Hybrogen, a wczoraj wleciał Amsoil P.I. Performance do benzyny.
Silnik działa równo, nie krztusi sie, nie przerywa, na zimnym odpala "od strzała", na ciepłym z lekkim opóźnieniem po delikatnym podaniu paliwa pedałem gazu (a ptrzebieg tego silnika to 125 kkm bez rewizji głównej).
Ergo - mieszanka taka - płukanka Oilem LL + xado 1 stage - raczej silnikowi nie zaszkodzi, a czy te składniki sobie pomagają, czy trochę przeszkadzają (w sensie opóźniają/osłabiaja wzajemnie swoje działanie), to niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie. @wlyszkow ???
U mnie się nie pogryzło - tyle...
Pozdrav
 
PXL_20210710_083107315.jpg


Witam. Motor M54B30 Ostatnio wymieniałem uszczelke wraz z pokrywą zaworów. Jak widać silnik nieźle znagarowany... Mam 4k do wymiany oleju, wlałem Oilem Power Cleaner. Wymieniac olej po tej płukance czy może jeszcze dodatkowo na 20min wlać np Archoil aby jeszcze trochę pochodził na wolnych czy nie ma sensu jeśli już to wlałem?
 
Wlewaj, nic się nie stanie, wspomożesz i wzmożesz działanie płukanki LL
 
@matt_berninger Nie ma u Cb aż takiej tragedii z tym nagarem. To chyba jeden z tych "gorętszych" silników w sensie posiadający wyższą temperaturę płynu chłodniczego(elektroniczny termostat i zmienna temperatura, na niskich obciążeniach ponad 100*) i ogólnie pracy niż standardowe 90* a także początki wymysłów LL gdzie oleje nie chciały nadążać za wymysłami księgowych. Z moich eksperymentów wychodzi że najlepiej zrobić podwójną wymianę. Znaczy w Twoim przypadku dojeździć do wymiany z Cleaner LL, spuścić olej, zmienić filtr, zalać jakiś tani olej byle spełniał normę(tam chyba idzie LL-04 czyli taki Lotos AURUM 504/507 aż się prosi), rozgrzać silnik, dolać dobrą płukankę np. Oilem RTPF i dać jej popracować z godzinkę. Ponowna wymiana filtra i zalewamy olej docelowy. Po takim zabiegu spuścisz znacznie więcej syfu a świeży olej będzie miał mniej roboty ze starym nagarem, będzie dłużej czysty i dłużej będzie zdatny do pracy. Stary olej i tak co ma pochłonąć to pochłonie i zmagazynuje w sobie w czasie normalnej pracy i jazdy z płukanką długodystansową. Pozostałą robotę zrobi ten, który dolejesz na godzinkę zamiast nowy na pełen interwał. Jak już i tak wywaliłeś kasy niemało na płukankę długodystansową kolejny hajs na postojową to kupić 6l taniego oleju i filtr nie powinien aż tak mocno zwiększyć kosztów całej operacji. Chociaż powiem Ci że z tym złotym osadem nie zrobisz nic stosując takie płukanki. Sam u sb mam podobnie a nawet gorzej i chyba wszystkie znane marki już przelałem przez silnik a ten osad i tak jest i będzie ale nie jest szkodliwy. Ważne aby doczyścić te skoksowane złogi, które już też widać na Vanosach a niżej pewnie jest tego więcej.
 
Raven, dzięki za bardzo wyczerpujący post i poradę. Tak zrobię, stawiam Ci wirtualne piwko 🤜🤛
Jak wiadomo M54 niestety w większości piją olej, u mnie jest to około 1l/3000km. Myślisz że jest sens wlać jakiś Ceratec do nowego oleju?
 
@matt_berninger Sam stosowałem CERATEC w paru silnikach i efekty moim zdaniem pozytywne ale w żaden sposób nie zmierzone. Jedynie ucho i odczucia z jazdy. Tyle że te silniki były dosyć sprawne tyle że z dużym przebiegiem ale żaden nie miał większego problemu ze zużyciem oleju. Jak bierze olej w powiązaniu z serwisami long life to spróbuj płukanki na tłoki(po 50-100ml w cylindry na 2-3h, odessać, ustawić silnik w innym położeniu tak aby przy 2 próbach na każdym garze płukanka mogła z 2h podziałać a jak masz otwarte zawory na ciepłym silniku to szybko odparowuje). To co na koniec odessasz o ile nie będzie miało jakichś ciał stałych wlewasz w olej i płukanie tradycyjne ;) U mnie po takich zabiegach spalanie oliwy spadło o połowę a właśnie nie zadbałem o zawory i z 2 garów mi odparowała płukanka :D Tyle że przed płukanką stosowałem jeszcze XADO Anticarbon a jeszcze wcześniej AR6400/6900P/6200 oraz AMSOIL P.I. do paliwa.
 
@matt_berninger proponuje delikatnie zmodyfikować sposob podany przez @Raven - zmiast plukac na postoju Oilem proponuje zalac 5% Oilem w stosunku do objętości oleju i przejechać się do godziny lub 5%, 30 min jazdy i kolejne 5% i 30 min na postoju - spokojna jazda, kiedy silnik ma obroty rzedu 2-3k obr. sprawia że cisnienie oleju jest wielokrotnie wieksze niz na wolnych obrotach. Sprawia to ze te plukanie jest intensywniejsze. Ja równiez miałem M54 (M54B25) i spalanie oleju mialem na poziomie 200m/1200km. Plukalem plukankami LM, stosowalem olej Amsoil SS 0w40 i skracalem interwaly wymiany oleju do 6tys km ale u mnie pobor nigdy nie spadl ponizej w/w normy. Ten nalot to zapewne Castrol w trybie LL - mialem to samo u siebie lecz ja mialem lakier wpadajacy w kolor pomaranczowy. U Ciebie po tym zdjeciu ciezko ocenic poziom zanieczyszczenia silnika, bo lakier nie jest szkodliwy, bardziej ten osad z przypalonego oleju na pokrywie vanosów, ale co siedzi glebiej tego nie wiadomo.
P.S: Warto wspomniec ze M54 bierze olej poprzez szybko wycierajace sie pierscienie w polaczeniu z ich luznym spasowaniem w stosunku do M52 - byc moze plukanie nawet 10 krotne moze nie pomoc w zmieniejszeniu poboru oleju. Jest jednak szansa ze pierscienie czesciowo stoja, z uwagi wlasnie na serwisowanie w trybie LL, lecz kiedy ja czytalem o tym majac swoje E39 nie bylo na rynku srodka (oczywiscie przeznaczonego do plukania silnika) ktory by to ruszyl - teraz mamy Oilem RTPF, ktory wedlug mojej opinii jest naprawde skuteczny i byc moze gdyby u Ciebie scenariusz sie potwierdzil z zastanymi pierscieniami, moze Oilem da rade, lecz w mojej opinii tylko przy plukaniu podczas jazdy. Widze jeszcze ze masz gaz - ja rownie mialem i zauwazylem ze kiedy jechalem przez 800km na samej benzynie przez niemcy nie wzial ani kropli oleju. Warto miec to rowniez na uwadze, zeby nie zapetlic sie przy probie naprawy tego poprzez pluaknki, skrocone interwaly i olej, a tym czasem okazuje sie ze to poprostu przez LPG.
 
Last edited:
Cześć!
Mam problem z silnikiem, mianowicie bierze mi trochę oleju (ok. 150ml/1000km), ale tylko w trasie, po mieście nie zauważyłem ubytku.
Silnik to Hondowskie d17a8, po konsultacjach podejrzane są uszczelniacze zaworowe, ale wszyscy mówią, że pierścienie w hondach to bardzo wrażliwa część. Dodatkowo chcialbym przejść z 10w40 na 5w40 Shell Helix Ultra i tutaj pojawia się pytanie o płukanke, zalewać Oilema pojeździć 1h i zlać? Czy coś mniej agresywnego?

Silnik ma 180kkm przebiegu, przez korek widać, że jest dosyć czysty, ale nie wiem czy był płukany czy nie. Aktualnie jeździ na Motulu 10w40, ma przejechane na nim ok. 7kkm i olej wydaję się dosyć ciemny.
Cześć,
Piszę po paru miesiącach od tej wiadomości, wracam - zgodnie z zaleceniami wlałem puszkę AR6400-P do połowy baku i wyjeździłem. Potem wymiana oliwy - wlałem do rozgrzanego oleju Oilema i pojeździłem z godzinę po mieście i jeszcze z 15/30 minut auto postało bo akurat czekałem na miejsce na warsztacie, a nie chciałem żeby olej się wystudził tylko dobrze spłynął.

Po przepłukaniu wlałem Shella 5w40 Helix Ultra - negatywnych skutków, nie odczułem (możliwe, że jeszcze). Pozytywne - ciszej i lżej odpalał, na 10w40 rano było dużo gorzej.
Wcześniej pisałem, motor brał ok 150ml/1000km, po przepłukaniu pierwsze 2 tyś. km. ubytki znikome, sprawdzam olej dosyć często i nie zauważyłem, żeby coś uciekało. Niestety po tych 2 tyś. pobór znowu wrócił. Aktualnie mam przejechane łącznie 4 tyś. km. od wymiany, pobór aktualnie w okolicach 100-150ml.

Myślę nad kupnem Oilsynca LL i wlanie do oleju i przy wymianie Oilsynca RT + AR6400-P x2 do baku + może zalać jakiś tani olej i drugi Oilsync RT lub Xado Atomex i dopiero zalać Shella 5w40 z AR9100 lub Cerateciem. Olej wymieniam dosyć szybko, bo za jakieś 4kkm
(Jaki olej polecacie na ewentualne zalanie na płukankę?)

Zastanawia mnie powrót poboru, czy wynika z charakterystyki jazdy - mimo tego, że honda i czasami ją pokręcę, to jednak 95% jeżdżę po mieście przy obrotach ok. 1.6k-2k RPM. A może pobory były tylko nie zauważyłem, może starość silnika?
(Może wszystko po trochę? :D)

Olej przez ten czas do ok. 2tyś. km był dość czysty, kolor był bardzo jasny, aktualnie jest jak dla mnie dosyć ciemny - też zastanawia mnie czy to dobrze czy źle, bo teoretycznie oznacza to, że coś tam ten chyba olej czyści/zbiera.
 
Zastanawia mnie powrót poboru
Sporo ludzi raportuje nieco większy pobór na Shellu, zalej inny olej na następny interwał dla porównania.
 
Back
Top