• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Gdzieś spotkałem się z pomysłem na użycie do płukania oleju transformatorowego (non-PCB), podobno mają duże zdolności do rozpuszczania depozytów. Skuteczniejszy niż wrzecionowy? Zmieszany z silnikowym może ma to sens, pytanie czy jest to bezpieczne dla uszczelniaczy?
 
Mam pytanie, bo nie było mnie jakiś czas na forum i chyba mnie coś ominęło, a nie chce mi się szukać. Czy Oilem zmieniło nazwę na Oilsyn? Czy to są te same płukanki czy coś się zmieniło w składzie?
 
Jest taki zestaw do płukania:
1. Power Flush na początek na 20-30 min jazdy w starym oleju
2. Power Cleaner na 2000km+ do nowego oleju
3. Power Flush na koniec na 20-30 min jazdy do nr 2 aby domyć i lepiej spuścić brudy zwłaszcza w okresie jesień-wiosna

Power Cleaner nie degraduje oleju a nawet go ulepsza, może być w silniku cały rok
Power Cleaner zamiast AR9100/9200 czy można razem?
Jestem przed wymianą oleju, w tej chwili przejechane 5000 na AR2300 jeszcze 1tyś do wymiany dobiję
 
Power Cleaner najlepiej sam jeśli 5% dawka, jeśli miska większa to można ewentualnie domieszać AR9100
 
@Schmidtke
I jest to możliwe, ja doprowadziłem do takiego stanu swojego diesla.
20210916_173028.jpg
 
@Schmidtke jak najbardziej może być, tutaj mowa była o M54 - czyli o silniku benzynowym i doświadczeniach z nim związanych 😉
Ten drugi silnik który mam obecnie, jest bardzo czysty, przez korek wlewu oleju widać wałek ktory nie ma grama nagaru - to przepaść w stosunku do tego co miałem u siebie. Dodatkowo plukalem (ten drugi silnik) Oilem (Oilsyn) RTPF 5% - jazda około 35min w trasie, następnie dodałem Archoila 2820 - okazało się jednak ze był na estrach więc jeszcze lepiej, pochodził 15 min dodatkowo na wolnych obrotach i po zmianie oleju zrobiłem 400km i olej jest tylko lekko szary na bagnecie co jest dla mnie i tak sporym sukcesem, bo nigdy tak nie miałem w swoim starym silniku - olej po 50km na bagnecie był czarny
 
[pobór oleju, zapieczone pierścienie olejowe?]

Panowie Drodzy,

Bohater: Corolla E12 1.4VVTi, 4ZZ-FE, 187kkm nalotu, od przebiegu 123kkm założone LPG. Rocznik: 2002, znany z problemu zapiekających się pierścieni. Obecnie Valvoline 5W30 A3/B4, wymiany oleju co 8-10tys. km.

Pobór oleju: 0,4l/1000km (jeśli autostrada to i litr potrafi wciągnąć (trasa do Monachium, przez większość trasy ok. 4000 obrotów))

Chcę spróbować odblokować pierścienie chemią.

Po lekturze forum oraz ogólnie internetów rozważam następujące kroki:
1. Pomiar kompresji- punkt odniesieniowy
2. zalać cylindry na noc (/kilka nocy) specyfikiem: Olilem RTPF/Archoil AR2820/Xado Antykoks ???? - co będzie najlepsze? Z lektury forum wyczytałem że nie nafta, do której byłem początkowo przekonany.
3. odpalić silinik na nowym filtrze na jakieś 20 min żeby się olej nabrał trochę temperatury i możliwie się wypłukał (płukanka będzie zaaplikowana przez cylindry w kroku pierwszym). Potem zalanie nowym olejem (naturalnie z nowym filtrem oleju).
4. Drugi pomiar kompresji- kontrola skuteczności kroków 2 oraz 3.
5. Na nowym oleju zrobić jakieś 3-5kkm i wypłukać Olilem RTPF na wolnych obrotach na godzinkę.
6. Trzeci pomiar kompresji. Cały czas kontrolować pobór oleju.

7. Informowanie Forumowiczów o efektach i wnioskach, żeby ktoś z podobnym problemem wiedział czy warto oraz czy daje to jakieś efekty.

Co zmienilibyście w powyższym postępowaniu?
Czym zalać cylindry? Olilem RTPF lub Archoil AR2820 lub Xado Antykoks czy jeszcze coś innego?
Czy dobry pomysł żeby po ponad 24 godzinnym przelewaniu tłoków specyfikiem odpalić silinik na ok 20 minut? Nie chciałbym mu zaszkodzić.

Pozdrawiam
Mateusz
 
Na Oilsyn ReleaseTech Power Flush 250ml najlepiej pojeździć 20-30min z rpm do 3000 a potem dodać drugą puszkę 250ml na kolejne 20-30 min na wolnych rpm max do 1500 i po tym wymienić olej i filtr
 
@Mateusz93 Sam stosowałem najpierw AR6400 na bak paliwa później XADO cała puszka podzielona na 3 kolejne aplikacje po sobie(dużo brudu silnik "wydmuchał" a tłoki miejscami zaczęły się świecić) a na koniec płukanka po 100ml w cylinder na ciepły silnik. Tyle że z 2 garów mi odparowała przez uchylone zawory a nie miałem czasu już kolejny raz zalewać. Później reszta płukanki i to co odessałem w olej płukanie krótsze. Następnie wymiana na tani olej, nowy filtr, rozgrzanie, Oilem RTPF na bodajże 45min. W efekcie olej dużo dłużej pozostaje czysty a pobór spadł mniej więcej o połowę. Zobaczymy czy efekt się utrzyma czy za chwilę wróci do stanu sprzed płukania. Też mam taki 1.4VVTi "pod opieką" ale na szczęści oliwki nie pobiera w zasadzie nic. Tyle że LPG nie widział :D Ciekawe jaką masz instalacje, jak to chodzi i jak wygląda kwestia luzów zaworowych itd. Ogólnie wrażenia z jazdy na LPG bo właściciel "mojego" egzemplarza wacha się z montażem LPG.
 
Tak wygląda mój olej z Oilsyn LL po 4 tyś. km. Co możecie o nim powiedzieć?
 

Attachments

  • IMG_20210926_153807.jpg
    IMG_20210926_153807.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 155
Witam. Panowie, jaką płukankę do motocykla z mokrym sprzęgłem? Honda CBR 1000F. Nie chcę LM Motorbike, bo podpada mi to naftą z dodatkami. Czy AR2820 można zastosować?
 
@Arbi89 test jednokroplowy najlepiej robić na kartce A4 i foto godzinę i 24g. po pobraniu próbki 😉
 
Witam. Panowie, jaką płukankę do motocykla z mokrym sprzęgłem? Honda CBR 1000F. Nie chcę LM Motorbike, bo podpada mi to naftą z dodatkami. Czy AR2820 można zastosować?
AR2820 można, 10-15 min na ciepło na wolnych rpm a potem AR9100 do nowego oleju 25-35ml na 1L
 
A więc zrobię taki test według zaleceń i wrzucę do odpowiedniego tematu i zobaczymy co z tego wyjdzie
 
To która jest lepsza i mocniejsza AR2820 czy Oilem/Oilsyn Power Flusch i dlaczego? 38zł vs 59zł.
 
Power Flush jest lepsza, pakiet myjący ma 4x AR2820 a estry te same w obu.
 
Back
Top