• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Wiesz co, kup najtańszą płukankę (k2/Shell) i wlej do oleju przed wymianą.
Wlej olej docelowy, przejedź z 3 tys km i dodaj płukankę długodystansową.
Po 5 tys km wymień olej i po temacie.
Dodatki - jak tam chcesz. Ja nie doradzam, ani nie odradzam.
ok, ale widzisz jakie robie przebiegi tym autkiem , a glownie to corka, ale teraz wyjechana na study, zima za pasem wiec rower na hak tez nie bedzie potrzebny - jakies 2500km rocznie mi wyszlo od ostatniej wymianki :)
Wytlumacz o co chodzi zeby LL lac dopiero po 3 tys km - jakas nowa teoria ?
Dzieki ze dodatki jakie chce to moge :) ale pyt bylo bardziej szczegolowe i odp oczekuje precyzyjnych , czyli czy sie pogryza czy nie, czy jedna oslabi druga itp.?
 
Ja bym dał porządną, drogą płukankę na pół godziny do godziny - np. ostatnio w modzie Oilem RPF, potem porządny tani olej, np. Specol Gold, Lotos Synthetic Plus, Total 9000 i jeździł.
 
podejrzewam ze silnik nie widzial czegos takiego jak plukanka od nowosci czyli jakies 10 inspekcji + na ostatnim castrolu edge zrobli 10 tys przez 3,5 roku bez wymiany- wiec mysle zeby go pozadnie ...
 
Last edited by a moderator:
ja mieszkałem różne wynalazki z olejem i i paliwem w wolnossakau tłokowym i w wanklu - realnie do oleju polecam z doświadczenia Archoila 9400 i miks 9100z 9200v2 ( verylube turbo olej ciepłym moczem, nie działa), z płukanek najlepsze Oilem/Oilsyn na estrach, xado atomex total Flush ewentualnie na 200 km może być, ale nie piłuj wtedy silnika, bo zobaczysz w oleju produkty zużycia panewek i korbowodów,

do paliwa dawaj Ar6900 i Hybrogen, poprzedź to użyciem Ar6400 oraz/lub Amsoilem PI. Performance, ewentualnie bishops original jeszcze daje radę
 
jakies 2500km rocznie mi wyszlo od ostatniej wymianki :)
Więc jak chcesz przepłukać silnik?
Samo wlanie płukanki, niczego nie zdziała.
W takim przypadku trzeba z "Krakowa do Poznania na kawę się przejechać" (lub w drugą stronę), żeby silnik mógł popracować, jak należy.

Wytlumacz o co chodzi zeby LL lac dopiero po 3 tys km - jakas nowa teoria ?
Żadna nowa teoria. Propozycja skrócenia interwału wymiany oleju.
Skuteczny interwał nowej płukanki LL od Archoil (do niedawna Oilem), to 2-3 tys km.
Skoro robisz 2.5 kkm/rok, to szczerze wątpię w sens płukania silnika.
Jeszcze nie ta dawno temu Ar2300 był zalecany w miesiącach letnich ze względu na statystycznie wyższe temperatury panujące w silniku.

Dzieki ze dodatki jakie chce to moge :) ale pyt bylo bardziej szczegolowe i odp oczekuje precyzyjnych ,
I jeszcze zażądaj gwarancji za poradę ...

Cóż za roszczeniowe podejście do forum ?!
Wszyscy tutaj jesteśmy amatorami, pasjonatami!
czyli czy sie pogryza czy nie, czy jedna oslabi druga itp.?
Odsyłam do instrukcji obsługi swojego samochodu.
Jest tam zapewne klauzula, że producent nie zaleca stosowania jakiegokolwiek dodatku do oleju ze względu na nieokreślone skutki ich działania mogące doprowadzić do obniżenia wydajności, a w skrajnym przypadku uszkodzenia silnika, którego nie obejmuje gwarancja.
Typowy "4-litero chron".
Skoro koncern motoryzacyjny (dowolny) nie sprawdził wpływu dodatków na długoterminowe działanie silnika, to czego oczekujesz od amatorów pasjonatów?

Od siebie mogę wskazać na produkty Archoil ze względu na aktywny udział w forum importera - @wlyszkow.
Jest on na tyle wiarygodny, że można polecać Ar9100 i Ar9200 bez ryzyka uszkodzenia silnika.
Żaden inny importer póki co nie bierze czynnego udziału w życiu forum, żeby ryzykować dobre imię marki.
Dlatego wszelkiego rodzaju "vital flush'e", "ceramikery", czy inne "wynalazki" są dla mnie anonimowe.
Ja sam nie stosuję dodatków, bo po prostu nie jestem do nich przekonany, ale też nikomu nie zabraniam ich stosowania.
 
Ad. płukanki...

ze sprawdzonych - stosowałem i mogę się wypowiedzieć o:
Oilem w wydaniu LL - pozytywnie (w RX8 sobie aktualnie działa, wlana razem z AR9400 oraz miksem racingowym AR9100 z 9200v2 oraz pastą "ceramiczną" Xado Maxium 1 Stage - choć to ostatnie już ponad 1,5 kkm temu było, więc pewnie się już w większości "wbudowało" w powierzchnie trąco-robocze),
Xado Atomex Total Flush - w sumie pozytywnie, ale nie należy piłować silnika (sprawdzone na tłokowcu w Almerze w bardzo intensywnym dawaniu "po garach" i w Peżociku 307 "na spokojnie"),
Olej płuczący postojowy Verylube coś tam - neutralnie (czyści, ale zostawia "trochę" wapnia w resztkach, które zostają po płukaniu - sprawdzone jak wyżej w obu pojazdach),
zwykła naftowa Motul Engine coś tam - no jakoś tam działa, tak samo jak wszystkie inne tego typu (głównie rozrzedza oleum - sprawdzone jak wyżej jako zamknięcie zabawy z Total Flushem w obu ww. przypadkach),
TEC 2000 - dosyć podobnie jak powyżej (sprawdzone jako samodzielny czyściciel syfu w Almerze gdzieś tam kiedyś - ze dwie wymiany oleju temu), choć po zmianie z Motula xClean 5w40 (i płukaniu tym TEC-iem) na Eneosa Sustinę 0w50 syn stwierdził, że autko jakoś tak bardziej miękko-płynnie i "aksamitnie" pracuje, a ja mogę jedynie jego spostrzeżenia potwierdzić, bo to fakt był organoleptycznie namacalny (przy okazja mała dygresja - podobnie w miarę miękko i płynnie było przy dawaniu po garach w Almerze na Total Flushu, ale późniejsza analiza oleju po zmianie wykazała trochę zużyciówki postpanewkowej i korbowodowej w składzie).

W kolejce do sprawdzenia czekają jeszcze na półce:
- Oilem "postojowa" - zobaczymy, jak przepłucze Almerę po mieszańcach grafenowych na bazie p52 panter i G-Lay, "neutralizowanych" potem Archoilem 9400,
- Archoil postojowa (bo - zdaniem Kolegi @wlyszkow - jest bezpopiołowa w odróżnieniu od Oilema/Oilsyna postojowego ) - zobaczymy jak przepłucze wankla w RX8 jako zamknięcie procesu po Oilemie LL z pozostałymi dodatkami


O innych się nie wypowiem, bo... nie wiem...
 
Last edited:
Więc jak chcesz przepłukać silnik?
Samo wlanie płukanki, niczego nie zdziała.
W takim przypadku trzeba z "Krakowa do Poznania na kawę się przejechać" (lub w drugą stronę), żeby silnik mógł popracować, jak należy.


Żadna nowa teoria. Propozycja skrócenia interwału wymiany oleju.
Skuteczny interwał nowej płukanki LL od Archoil (do niedawna Oilem), to 2-3 tys km.
Skoro robisz 2.5 kkm/rok, to szczerze wątpię w sens płukania silnika.
Jeszcze nie ta dawno temu Ar2300 był zalecany w miesiącach letnich ze względu na statystycznie wyższe temperatury panujące w silniku.


I jeszcze zażądaj gwarancji za poradę ...

Cóż za roszczeniowe podejście do forum ?!
Wszyscy tutaj jesteśmy amatorami, pasjonatami!

Odsyłam do instrukcji obsługi swojego samochodu.
Jest tam zapewne klauzula, że producent nie zaleca stosowania jakiegokolwiek dodatku do oleju ze względu na nieokreślone skutki ich działania mogące doprowadzić do obniżenia wydajności, a w skrajnym przypadku uszkodzenia silnika, którego nie obejmuje gwarancja.
Typowy "4-litero chron".
Skoro koncern motoryzacyjny (dowolny) nie sprawdził wpływu dodatków na długoterminowe działanie silnika, to czego oczekujesz od amatorów pasjonatów?

Od siebie mogę wskazać na produkty Archoil ze względu na aktywny udział w forum importera - @wlyszkow.
Jest on na tyle wiarygodny, że można polecać Ar9100 i Ar9200 bez ryzyka uszkodzenia silnika.
Żaden inny importer póki co nie bierze czynnego udziału w życiu forum, żeby ryzykować dobre imię marki.
Dlatego wszelkiego rodzaju "vital flush'e", "ceramikery", czy inne "wynalazki" są dla mnie anonimowe.
Ja sam nie stosuję dodatków, bo po prostu nie jestem do nich przekonany, ale też nikomu nie zabraniam ich stosowania.
Pytanie brzmialo czemu mam wlac po 3 tys dopiero i po 5 wymienic olej :)
Z tego co sie orientuje interwal LL nie jest 2-3 tys km, tylko na caly okres wymiany (czyli np. 10 tys km) a na min 1-2 tys km zebyc cos zdazyl wyczyscic, wiec nie widze logiki jezdzenia 3 tys km bez niczego w oleju i wlanie LL na ostatnie 2 tys km jak sugerujesz :(

Idac dalej , skoro chce go przeczyscic i zlac raz albo nawet dwa razy olej z tym LL + plukanki postojowe to logiczne skoro LL ma min 1000-2000 km ze auto nie bedzie z tym stalo tylko jakies traski mu dorzuce dla samego czyszczenia :)

Kolejne nie na temat: pytam czy produkty gdzie np.: jeden potrzebuje tarcia zeby rewitalizowac powierzchnie a drugi modyfikuje tarcie a trzeci ma cos tam czyscic - czy nie wyklucza/oslabia swoich dzialan - a nie czy producent auta cos tam zaleca lub nie? Magnetyzery przeplywowe tez mogliby montowac seryjnie do aut a tez tego nie robia bo wola sprzedac kolejny model z wieksza turbina, nowy filtr dpf bo od eko paliwa czy eko oleju zajechany zostal itp. powody :(
 
pytam czy produkty gdzie np.: jeden potrzebuje tarcia zeby rewitalizowac powierzchnie a drugi modyfikuje tarcie a trzeci ma cos tam czyscic - czy nie wyklucza/oslabia swoich dzialan

Z własnych doświadczeń z wankla - jak zadbasz w trasie przez min. kilkadziesiąt km o wysokie obroty (i kilka takich tras plus łącznie pełne ok. 1,5 kkm przebiegu z tym "ceramizującym" czymś), to mimo dodatków zmniejszających tarcie frakcja "ceramizująca" chyba coś tam jednak zadziała i się "wbuduje" w powierzchnię roboczą. Tak to sobie interpretuję w kontekście uzyskanych po takiej operacji efektów w postaci zmniejszonego brania oleju, niższego spalania i lepszej pracy na niższych obrotach, niż było wcześniej (na wysokich jest jak było, czyli bdb).

Magnetyzery przeplywowe tez mogliby montowac seryjnie do aut a tez tego nie robia bo wola sprzedac kolejny model z wieksza turbina, nowy filtr dpf bo od eko paliwa czy eko oleju zajechany zostal itp. powody :(
Akurat manetyzery to może i miały jakiś tam sens w starych rozwiązaniach opartych o gaźniki (były jakieś kiedyś badania na ten temat), ale od czasu wprowadzenia wtrysku i elektronicznego sterowania to już tylko placebo jest, a wręcz nawet może silnikowi zaszkodzić, ergo - olej to magnetyczne goovno, to już prehistoria jest i w obecnych rozwiązaniach jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto
 
Last edited:
Więc jak chcesz przepłukać silnik?
Samo wlanie płukanki, niczego nie zdziała.
W takim przypadku trzeba z "Krakowa do Poznania na kawę się przejechać" (lub w drugą stronę), żeby silnik mógł popracować, jak należy.


Żadna nowa teoria. Propozycja skrócenia interwału wymiany oleju.
Skuteczny interwał nowej płukanki LL od Archoil (do niedawna Oilem), to 2-3 tys km.
Skoro robisz 2.5 kkm/rok, to szczerze wątpię w sens płukania silnika.
Jeszcze nie ta dawno temu Ar2300 był zalecany w miesiącach letnich ze względu na statystycznie wyższe temperatury panujące w silniku.


I jeszcze zażądaj gwarancji za poradę ...

Cóż za roszczeniowe podejście do forum ?!
Wszyscy tutaj jesteśmy amatorami, pasjonatami!

Odsyłam do instrukcji obsługi swojego samochodu.
Jest tam zapewne klauzula, że producent nie zaleca stosowania jakiegokolwiek dodatku do oleju ze względu na nieokreślone skutki ich działania mogące doprowadzić do obniżenia wydajności, a w skrajnym przypadku uszkodzenia silnika, którego nie obejmuje gwarancja.
Typowy "4-litero chron".
Skoro koncern motoryzacyjny (dowolny) nie sprawdził wpływu dodatków na długoterminowe działanie silnika, to czego oczekujesz od amatorów pasjonatów?

Od siebie mogę wskazać na produkty Archoil ze względu na aktywny udział w forum importera - @wlyszkow.
Jest on na tyle wiarygodny, że można polecać Ar9100 i Ar9200 bez ryzyka uszkodzenia silnika.
Żaden inny importer póki co nie bierze czynnego udziału w życiu forum, żeby ryzykować dobre imię marki.
Dlatego wszelkiego rodzaju "vital flush'e", "ceramikery", czy inne "wynalazki" są dla mnie anonimowe.
Ja sam nie stosuję dodatków, bo po prostu nie jestem do nich przekonany, ale też nikomu nie zabraniam ich stosowania.
Wskazac produkty Archoil za aktywny udział w forum?
Rozumiem komercja i reklama pełną parą bo importer jest aktywny na forum. Brawo 👍
Szkoda że taki Tomek był często jechany a też uważam że ma udział w rozwój forum. Ale widać powoli jak to działa....
 
Cześć, szybkie pytanie wymagające w miarę szybkiej odpowiedzi.
Od 14 tysięcy zalany Millers XF eco 5w30 + AR9100. Jutro wymiana na texaco energy 5w30 + została mi jeszcze jedna dawka, więc chyba wleję AR9100. W bagażniku mam płukaneczkę postojową shella i nie wiem czy wlewać czy nie :D Olej wymieniany co 12-15 tysięcy, przy moich przebiegach zajmuje to ok. 3 miesiące, a na taki interwał pobór to 0,6-0,8l, więc raczej minimalny. Lać czy nie? :)
Dzięki! :)
PS przed poprzednią wymianą (w lipcu) był grany AR2820.
 
Jak już masz to lej. Teoretycznie mniej zanieczyszczeń zostanie w silniku.
Ja polecam Oilem Release ogólnie. Opisywałem swoje doświadczenia już w tym temacie.
 
Jak masz płukankę to zalewaj.
 
@Mateusz93 Sam stosowałem najpierw AR6400 na bak paliwa później XADO cała puszka podzielona na 3 kolejne aplikacje po sobie(dużo brudu silnik "wydmuchał" a tłoki miejscami zaczęły się świecić) a na koniec płukanka po 100ml w cylinder na ciepły silnik. Tyle że z 2 garów mi odparowała przez uchylone zawory a nie miałem czasu już kolejny raz zalewać. Później reszta płukanki i to co odessałem w olej płukanie krótsze. Następnie wymiana na tani olej, nowy filtr, rozgrzanie, Oilem RTPF na bodajże 45min. W efekcie olej dużo dłużej pozostaje czysty a pobór spadł mniej więcej o połowę. Zobaczymy czy efekt się utrzyma czy za chwilę wróci do stanu sprzed płukania. Też mam taki 1.4VVTi "pod opieką" ale na szczęści oliwki nie pobiera w zasadzie nic. Tyle że LPG nie widział :D Ciekawe jaką masz instalacje, jak to chodzi i jak wygląda kwestia luzów zaworowych itd. Ogólnie wrażenia z jazdy na LPG bo właściciel "mojego" egzemplarza wacha się z montażem LPG.
Ravenie drogi,

Zapoznałem się z Twoim wątkiem :) to on mnie po części zainspirował i kazał uważać na zamknięte zawory.
Masz jakieś obserwacje po większym przebiegu? Konsumpcja oleju wzrosła?

1.4 VVTi na gazie?
Polecam szczerze. Dobry gaziarz i nie ma większych problemów z zaworami. Trzeba kontrolować co 30kkm, fakt, upierdliwe, ale ja przy prawie 70kkm tylko 2 szklanki zmieniłem. Kolega ma taką Toyotę w kombi, kupiona po krakowskim taksiarzu, nie robione nic, nikt nie zaglądał do zaworów, i samochód śmiga aż miło. Przy odpowiedniej trosce/uważności myślę że nie ma się czego obawiać. Jeśli masz więcej pytań, zapraszam na priv, na ile będę potrafił chętnie pomogę.
 
Ok, moje pytanie wynikło z tego, że widziałem kilka postów typu „jak miałeś ar9100 to szkoda płukać”, albo „przy regularnym stosowaniu ar9100 nie ma potrzeby stosowania plukanek” ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Witam chciał bym zastosować porządną płukankę do mojego 1.6 MPI dorazną i odgórną mianowicie najpierw zastosować płukanke typu dystansowa i tu mam problem jaką wybrac Xado ta na 200km z rewitalantem czy z Oilem? i płukankę dorazną czyli ta na 15-30 min i tu chcę wybrać właśnie albo tec 2000 albo Oilem bo zbiera dobre opinie.... co do odgórnego czyszczenia chodzi mi o te dodatki do paliwa Archoil 6400 i 6900? niech mnie ktoś poprawi co byście wybrali ? Myślałem jeszcze o Xado Decarbonized popsikać na tłoki ale niewiem czy to ma sens... głównie chodzi o pierscienie auto nie kopci nie pluje olejem z rury wydechowej ale olej co jakiś czas znika.... mimo braku wycieków stąd chodzi mi po glówie taka totalna płukanka od każdej możliwej strony chemicznie
 
Bierz oba Oilsyny - to estry i jedna firma, więc chyba najlepiej się dograją ze sobą...
 
Kup , sprawdź bo chyba nie ma recenzji na forum na ten temat.
Ja przymierzalem się do zakupu castrol ale jednak kupiłem LM.
 
Bierz oba Oilsyny
W sklepie Archoil była fajna promka na Oilsyn Release Tech Power Cleaner + 2x Oilsyn Power Flush. Sam się skusiłem 😉
 
ok widzę że jest... a Xado Anticarbon stosował ktoś? daje to jakis efekt na piersccienie?
 
Back
Top