• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Trochę w odwrotnej kolejności. Ja to bym najpierw wyczyścił a potem stosował dodatki typu Ceratec czy AR9100
 
Jeśli planujesz w tym czasie jakieś dłuższe przejazdy tak żeby płukanka pochodziła dłużej w dobrze rozgrzanym oleju to jak najbardziej jest sens. Jeśli natomiast jazda będzie "w koło komina" to lepiej poczekać do nowego interwału.
 
Hosting obcina zdjęcie jak wybiorę mały rozmiar
 
Last edited by a moderator:
@Feberos, co jest "ważniejsze", płukanka, czy śmigło na pokrywie ? ;)
Jasne, że śmigło
Post automatically merged:

Do oleju z dodatkiem AR9100 jest sens dolewać LL Cleanera na 5tys przed wymianą czy lepiej do świeżego oleju na cały interwał? Ogólnie można mieszać z AR9100?
AR9100 sam w sobie ma dużą moc pluczącą (sprawdzałem sam osobiście). Więc dojeździj na nim do końca interwału, a do nowego oleju wlej LL cleanera
 
Płukanka comma ef400m. Stosował ktoś? Piszą że można wlać na tydzień przed wymianą oleju. Czemu podają akurat tydzień a nie przebieg? Nie wiem ale chyba się skuszę, zobaczymy.
 
Raczej nikt, Comma jest mało znana tutaj chyba. Sądząc po opisie to płukanka krótkodystansowa. Ten tydzień to pewnie ze średnich przebiegów - łącznie na jakieś 200-250 km. Chociaż jak można dolać i normalnie użytkować to jak ktoś przejedzie więcej to nic się nie powinno stać.
 
Niestety nie będzie testu. W IC nie mają tego pomimo że są dystrybutorem comma i na ich stronie jest .
 
Może następnym razem, już kupiona lm2662 ewentualnie w drugim aucie. Pomęcze przedstawiciela .
 
Zamówiłem. Jeżeli nic się nie wydarzy to powinna być do końca tygodnia. Zaleję to na tydzien i pojezdze do pracy. Myślę że to lepsze rozwiązanie niż te postojowe płukanki. Producent chyba wie co produkuje i mam nadzieję że silnik mi nie wybuchnie. Chociaż cena podejżanie niska.
 
A w bezpośrednim wtrysku w benzynie co jaki przebieg powinno się czyścić wtryskiwacze Archoil 6400 😉?wiadomo że lepiej zapobiegac ale też żeby nie przesadzić 😉? Pytanie też do @wlyszkow
 
2x w roku na ogół a jeśli regularnie jest AR6900p stosowane to 1x na początku wystarczy spokojnie
 
Bo roczny przebieg robię koło 10 tys km. Czyli jak się stosuje AR 6900 co każde tankowanie to tylko raz wystarczy AR 6400 wrzucić a potem już wogole nie trzeba lejąc ciągle AR 6900 ? Dobrze zrozumiałem @wlyszkow
 
Mam pytanie odnośnie VeryLube Anticarbon. Ten z rurką w sprayu. Czy nie jest niebezpieczne stosowanie go na ciepły silnik? Rozprężany preparat błyskawicznie schładza ściany cylindra co w skrajnych przypadkach może prowadzić do jego pęknięcia. Czy się mylę?
 
Pisze na opakowaniu, że silnik ma być ciepły a nie gorący. Ktoś już stosował na forum i optymalna temperatura to okolice 40stopni.
 
Last edited by a moderator:
Przecież napisałem, że ciepły, a nie gorący. Ja to wiem, tylko to jest mało precyzyjne i nie wiadomo gdzie jest ta granica bo producent nie informuje i pytanie czy to jest bezpieczne.
 
Ja stosowałem na rozgrzanym silniku. Nie takim że osiągnął normalną temperaturę pracy świece out i od razu ale odczekałem już nie pamiętam z 15min czy pół godziny tak że rękę już się dało do bloku przyłożyć i nie było żadnego problemu. To też spray, który robi mżawkę i co tam napsikasz w ten cylinder? Kilkanaście mililitrów? Moment się rozgrzeje. Problem się robi jak na rozgrzany silnik przy wymianie oleju wlejesz od razu olej, który stał w garażu przy -20.
 
Chciałbym się doradzić w kwestii ilości AR 2820 które powinienem dodać do oleju, jak dobrze pamiętam to ma być 40ml/1 litr oleju. natomiast patrząc na wskazania bagnetu poziom jest blisko min. Do 1.2 tsi cyva wchodzi 4l tzn, że w silniku jest blisko 3l a między poziomem MIN a Max to róznica 1 litr? wobec tego powinienem dodać ok 120-130 ml płukanki.
Samochód mam od niedawna, zbliża się wymiana i widać, że po 10kkm od poprzedniej wymiany delikatnie coś zassał.
 
Back
Top