• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja stosowałem na rozgrzanym silniku. Nie takim że osiągnął normalną temperaturę pracy świece out i od razu ale odczekałem już nie pamiętam z 15min czy pół godziny tak że rękę już się dało do bloku przyłożyć i nie było żadnego problemu. To też spray, który robi mżawkę i co tam napsikasz w ten cylinder? Kilkanaście mililitrów? Moment się rozgrzeje. Problem się robi jak na rozgrzany silnik przy wymianie oleju wlejesz od razu olej, który stał w garażu przy -20.
no dobra pisz jakie zalety i efekty były po tym xado? bo każdy się głowi czy pomoże na pierscienie to
 
no dobra pisz jakie zalety i efekty były po tym xado? bo każdy się głowi czy pomoże na pierscienie to
U mnie spalanie oleju spadło o połowę. Jestem 5tys km po operacji i wymianie oleju(oczywiście olej ciągle ten sam o tej samej lepkości).
Wydaje mi się, powtarzam WYDAJE ponieważ badań naukowych nie robiłem że w przypadku gdy winowajcą spalania oleju jest nagar na pierścieniach i otworach spływowych to XADO Anticarbon jak i płukanka na tłoki(powtarzać zabieg przy różnym położeniu wału aby przynajmniej na 2h mieć szczelny każdy cylinder z pływającą w nim płukanką inaczej z ciepłego silnika wyparuje ona przez uchylone zawory dolotowe - sam nie miałem czasu na kolejny zabieg a płukanka z 2 cylindrów mi odparowała czyli na dobrą sprawę wymoczyłem 2 cylindry. Więc do takiej operacji warto zarezerwować sobie cały dzień a zacząć wcześnie). Nwm co bardziej pomogło Xado czy Płukanka na tłoki ale widzialny efekt był po Xado. Po prostu syf z tłoka rozpuściło że tłok wręcz się świecił miejscami. Moim zdaniem warto. Puszka Xado i płukanka nie są aż tak drogie(zresztą płukankę odessaną ze szczelnych cylindrów można wlać do oleju i wykorzystać tradycyjnie więc około połowa zostaje). A przy stosowaniu oleju wyższej klasy już po 5tys km poniesiony koszt wrócił mi się w oszczędności na oleju ;)
Z Xado należy też uważać aby nie kapnąć na lakierowane powierzchnie ponieważ rozpuszcza lakier. Na ręce też trzeba uważać. To silnie żrący specyfik. A przede wszystkim na oczy podczas kręcenia rozrusznikiem z wyjętymi świecami.

EDIT
Jakie zalety i efekty?
Nie poznałem swojego auta podczas pierwszej przejażdżki.
Dużo żwawsze, płynniejsze przyspieszenie. Jakbym miał dodatkowe pół litra pojemności. Albo jakbym sam wypił pół litra ;)
Zamierzam powtórzyć zabieg przy następnym serwisie olejowym.
Zresztą co nieco na ten temat napisałem w wątku:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eksperyment-z-xado-antykoks-anticarbon-płukanki.2476/
 
Last edited:
kurde gdyby nie to głupie trudne dojście do świec w moim 1.6 mpi to bym to sam zrobił a żeby zaaplikowac do xado to bym musial caly kolektor rozbierać
 
1635254296809.png

Płukanka Mannol 9900
Czy ktoś mądrzejszy ode mnie mógłby się wypowiedzieć na temat składu?

Te dwa związki o mniejszej zawartości to z tego co udało mi się zrozumieć, to detergenty.
Ale co z bazą?
Te destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane ropą naftową.
Co to jest w tłumaczeniu dla prostego człowieka?
 
Ale co z bazą?
Patrząc po CAS, wygląda to na jakiś mineralny olej bazowy. Orlen pod tym samym CAS ma w ofercie coś takiego jak Olej bazowy N-150 o KV40 >28. I by się zgadzało, bo już kilka olei mineralnych znalazłem z tym wpisem w MSDS, np. Eurol Special 15W40 ma <50% zawartości.

Czyyyyli...wychodziło by, że to całkiem sensowny produkt, do zwykłego wygonienia starego oleju z układu, biorąc pod uwagę, że kosztuje +/- 8zł i nie jest oparty na nafcie ;).
 
Z tym że ta płukanka nie ma oleistej konsystencji.
Leje się jak woda, tak widać na filmach.

Z drugiej strony Oilsyn też jest na estrach, a wcale nie jest "gęsty" jak olej.
 
Jest KV40 <7 mm2/s czyli dość niska lepkość, identycznie jak LM 2640.
 
Ten Mannol w moim odczuciu jest lepszy od K2
Post automatically merged:

Stosowałem oba.
 
Mannol 9900
1635360660356.png

Czyli chyba @Triumphator miał rację.
Olej mineralny o niskiej lepkości plus jakieś tam detergenty.
Na pewno zdecydowanie lepszy wybór od naftowej K2.
 
no dobra pisz jakie zalety i efekty były po tym xado? bo każdy się głowi czy pomoże na pierscienie to

Jeżdżę koniec drugiego interwału z Oilem LL. Jak auto po daniu w palnik brało olej tak dalej bierze. Dam jeszcze jeden interwał z Oilem ale teraz przed wymianą spróbuję dać Xado antykoks.
 
Wiadomo, że @wlyszkow napisze, że Oilsyn, ale nawet gdyby myślał inaczej to nie może tego powiedzieć, bo jest przedstawicielem Archoil (Oilsyn). A swoją drogą bierz Oilsyn, jest lepszy.
 
One są inne, Oilsyn jest bezpopiołowy wiec bezpieczny dla DPF, GPF, nie podnosi ryzyka LSPI czego o Xado na sporej dawce wapnia nie da się powiedzieć.

Dla Oilsyn trzeba 10x więcej czasu i jazdy zakładać niż 200-300km Xado
 
Back
Top