• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
AR2300 kupowałem jakiś czas temu od @tomek evo odmierzony na 4L i nie było problemów. Na stronie była informacja, że odlewane z beczki.
 
Dzień dobry Panowie.
Posiadam Octavie 1 z silnikiem 1.6 BFQ 102KM. Auto wcina około pół literka oleju na 1000km. Jeździ obecnie na Motulu 10W40.
Od razu powiem że chciałbym płukankę a nie antykoxy i inne rzeczy żeby nie ściągać świec i walić spraya na tłoki. Chciałem zrobić jej porządne płukanie postojowe i graty już zamówiłem ale chciałem potwierdzić plan działania. Otóż tak:
1. Zalewam płukankę oilem postojową na 1h na rozgrzane auto (po przejechaniu około 20km - temperatura silnika około 100 st).
2. Zlewam wszystko i wymieniam filtr oleju i wlewam Valvoline 5W30
3. Teraz chciałem do oleju dodać cerateca od LM.
4. Razem z ceratekiem chciałem zapodać płukankę oilem LL i tu pytanie: czy zalać cerateca samego i poczekać z 7 tyś km i dodać potem LL na 3 tysiące czy zalać cerateca + oilem LL razem przy wymianie?

Dzięki za wasze podpowiedzi i opinie.
 
Last edited:
Ile robisz km miesięcznie? Jak dużo jeździsz to ja bym zrobił płukankę postojowa, potem wymiana oleju na jakiś tani typu specol i płukanka LL po zrobieniu ok 6000km płukanka postojowa, docelowy olej i ceratec.
 
Nie wiem czy chodzi o ten sam Valvoline ale XL-III C3 znikał w oczach w moim Polo 1.4 BBY. Silniki podobne konstrukcyjnie z tego samego okresu.
Tak jak wyżej wlej teraz szybką i potrzymaj kilkanaście minut a potem jakiś Specol czy Orlen 5W40 + Oilem LL na kilka tysięcy kilometrów.

No i przy takim poborze oleju nie wiem czy 5W30 to dobry kierunek. Przeszedłem na Gulfa ULE 5W40 i dolewam może 0,5L na 10 tysięcy.
 
Miesięcznie w tej chwili to coś około 1000 - 1200 km także niezbyt dużo. Dlatego właśnie chciałem cerateca wlać teraz żeby się tam "wyceramizowało" i ewentualnie później, jeżeli dalej oliwa będzie znikać w takich samych ilościach to dodać oilem LL.
 
Zawsze mnie zastanawiała 1 rzecz, po spuszczeniu oleju zostaje te <0,5l w misce razem z płukanką. Ma to jakiś negatywny wpływ na świeży olej?
 
Zależy jaką płukanka, jak na nafcie to pewnie ma, ale myślę że niewielki
 
Nie wiem czy chodzi o ten sam Valvoline ale XL-III C3 znikał w oczach w moim Polo 1.4 BBY. Silniki podobne konstrukcyjnie z tego samego okresu.
Tak jak wyżej wlej teraz szybką i potrzymaj kilkanaście minut a potem jakiś Specol czy Orlen 5W40 + Oilem LL na kilka tysięcy kilometrów.

No i przy takim poborze oleju nie wiem czy 5W30 to dobry kierunek. Przeszedłem na Gulfa ULE 5W40 i dolewam może 0,5L na 10 tysięcy.
No tak. Dokładnie ten olej kupiłem. Chce i tak go za 5k km zmienić więc może go dużo nie łyknie.
Cały czas myślę czy zalewać LL i ceratec czy samo LL a cerateca przy następnej wymianie :/
 
Widzę na stronie oilsyn że 5 nowych produktów ,,płukanek " wkrótce się pojawi 😉👍
 
Okey ja dopiero dziś pierwszy raz byłem na stronie oilsyn 😉
 
Last edited by a moderator:
Widzę na stronie oilsyn że 5 nowych produktów ,,płukanek " wkrótce się pojawi 😉👍

Gdzie te 5 płukanek? Ja widzę dodatki do ON i benzyny.
 
Back
Top