• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
ok widzę że jest... a Xado Anticarbon stosował ktoś? daje to jakis efekt na piersccienie?
U mnie coś tam dało (jakies 2 lata temu z okładem to było - letnią porą w każdym bądź razie) - najpierw nieźle się zadymiło (głównie z ostatniego cylindra, potem przez chwilę również z rury), a potem... było normalnie - oleju jak nie brał, tak nie bierze a spalanie poszło nieco w dół.
 
Ja stosowałem Anticarbon. 1 puszka na 4 tłokowy silnik. Podzielona na 3 aplikacje po sobie bodajże po 15 min. W dużej mierze zanagarowane tłoki zaczęły błyszczeć więc jest skuteczny na takie zabrudzenia. Czy pierścienie jakoś ruszył nwm. Później stosowałem jeszcze płukankę na tłoki i spadek zużycia oleju mam mniej więcej o połowę więc chyba działa.
 
Obecnie w silniku mam PMO Extreme 5W40 z płukanką LongLife od Oilsyn.
Przy wymianie lepiej przepłukać 2x AR2820(jeden podczas jazdy, drugi na postoju) czy 1x płukankę Oilsyn?
Do silnika wchodzi 6l oleju.
 
Last edited:
Witam wszystkich :) mam płukanke z archoil jest dobra ???? I jak to najlepiej ja zrobic uzyc zeby wszystko bylo dobrze ?
 
ja bym zaczął od przeczytania instrukcji obsługi na opakowaniu i do tego ewentualnie cały wątek na forum, myślę że to wiele wyjaśni.
 
Kupiłem serię 3 z dieslem N47 177km. Nalotu 290 tysięcy ostatnie 4 lata jeździł u Pana który dość pedantycznie dbał o samochód. Olej niby wymieniany na bieżąco co 10-12 tysięcy na Helix AM-L 5W30 ale po wytarciu bagnetu o ręcznik papierowy jest smoła. Od ostatniej wymiany zrobione 6 tysięcy kilometrów i powoli myślę już o kolejnej wymianie.
Co byście polecili żeby trochę wyczyścić bawarkę?
Dodam, że DPF na miejscu i ma się dobrze.
 
Pewnie, że wypłukać ! W sumie wszystkie czyściki działają (do tej pory mam w różnych sprzętach przetestowane płukanki: LM, Mannol, K2, Archoil AR2300, Archoil 2820, Oilem/Oilsyn Power Flush) i nie patrzę co zleciało z silnika, tylko jak szybko olej w dieslu robi się czarny/nieprzejrzysty). Najlepszy efekt jak do tej pory na Oilem i Archoil 2820 (mam wrażenie, że te środki są bardzo bardzo podobne).
 
Do Tourana 1.9TDI na PD wlałem kiedyś AR2300 i efekt utrzymuje się do dzisiaj. Nowy olej jest czysty jak w silniku benzynowym. Różnica tylko taka, że tamto auto miałem już kilka lat i olej wymieniałem dość często. Tutaj mam dopiero co kupiony samochód i nie chcę niczego schrzanić np. przez zastosowanie zbyt intensywnej płukanki. Wymiana oleju za 4 tysiące kilometrów według kartki pod maską.
 
Ostatnio uzyłem AR 2820 i jak najbardziej polecam.
 
Wrzuć Oilsyn długodystansowy na te 4000km i przy wymianie jakąś płukankę tradycyjną. Ja na tym Oilemie LL (Oilem=Oilsyn) jeżdżę już drugi interwał i przejadę trzeci w ramach prób walki ze zużyciem oleju.
 
Dobra dzięki za radę. Kupiłem kolejne opakowanie 6900D i tą nową Longlife od Oilem.

Wleję może pół puszki bo to szkoda na tyle kilometrów wlewać całość skoro wystarcza nawet na 10L oleju. W N47 wchodzi coś ponad 5L więc myślę, że nie będzie tragedii jak pójdzie tylko połowa dawki a do nowego wleję już resztę.
 
Wlałem poł na 4,5l oleju. Jako że nie widzę po 1000km żadnych efektów wlałem resztę xD

W ogóle myślę, że ta płukanka to bullshit i nie usunie żadnych przypieczonych nagarów. A to, że je zmiękczy mnie nie interesuje, bo jakbym chciał czyścić silnik mechanicznie to bym go rozebrał.
 
Last edited by a moderator:
ja bym wlał całość na raz, mniejsza ilość płukanki może nie poradzić sobie tak dobrze jak większa, nawet jeżeli będzie dwa razy dłużej w układzie (najpierw w starym a potem w nowym oleju), ewentualnie jak Ci szkoda jej wlewać do starego oleju na 4 tys. km to zmień olej teraz, użyj jakiejś taniej płukanki postojowej i do nowego oleju wlej całość Oilsyn LL. Ja bym tak chyba zrobił.
 
Zmieniłem olej, wlałem od razu pół Oilsyn LL, po jakimś 1000km dolałem resztę.
 
Dobra dzięki za radę. Kupiłem kolejne opakowanie 6900D i tą nową Longlife od Oilem.

Wleję może pół puszki bo to szkoda na tyle kilometrów wlewać całość skoro wystarcza nawet na 10L oleju. W N47 wchodzi coś ponad 5L więc myślę, że nie będzie tragedii jak pójdzie tylko połowa dawki a do nowego wleję już resztę.
5,2l
 
W ogóle myślę, że ta płukanka to bullshit i nie usunie żadnych przypieczonych nagarów.
No nie wiem, w moim TDI AR2300 zrobił porządek z nagarem w głowicy koło wtryskiwaczy. Sprawdzałem po czyszczeniu i jest duża różnica względem tego co było + nowy olej dłużej zostaje przezroczysty. Ale nie da się jej już praktycznie nigdzie kupić więc zostaje Oilem czy tam Oilsyn.
 
Wlałem poł na 4,5l oleju. Jako że nie widzę po 1000km żadnych efektów wlałem resztę xD

W ogóle myślę, że ta płukanka to bullshit i nie usunie żadnych przypieczonych nagarów. A to, że je zmiękczy mnie nie interesuje, bo jakbym chciał czyścić silnik mechanicznie to bym go rozebrał.
Po 1000 km bym się efektów nie spodziewał.... Oilem LL nie stosowałem, więc się nie wypowiadam. Ale Oilem Flush działa rewelacyjnie, AR2300 też działało bardzo dobrze, ale ja go miałem cały interwał 12 tysięcy km
 
Skoro piszecie, że połowa dawki mogłaby nie wystarczyć na poruszenie syfu wlałem całą puchę. Zrobię około 5 tysięcy kilometrów i podejrzewam, że za jednym razem nie uda się zbyt dużo zdziałać. Do nowego oleju od razu pójdzie również cała puszka i może wtedy będą pierwsze efekty.

 
Do oleju z dodatkiem AR9100 jest sens dolewać LL Cleanera na 5tys przed wymianą czy lepiej do świeżego oleju na cały interwał? Ogólnie można mieszać z AR9100?
 
Back
Top