• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@wlyszkow doradź mi proszę jedną rzecz. Olej ma przebieg 7000km, teraz dodałem płukankę LL. Do jakiego przebiegu ją trzymać?
 
Do kolejnej planowanej wymiany, ten produkt wydłuża żywotność oleju dzięki przeciwutleniaczom w składzie
 
Wymieniaj co 8 kkm, nawet z dodatkami - silnik Ci podziękuje
 
Ja wychodzę z założenia, że 8-10 tys. to interwał maksymalny i nie ma sensu bawić się w LL i przeciągać. Praktycznie, aby określić czy można wydłużać przebiegi należałoby zrobić analizę, bo jak inaczej sprawdzić czy olej nadal trzyma parametry wymagane przez silnik?
Warto się trzymać tych przysłowiowych max 200 motogodzin i nie wydziwiać, a w przypadku jazdy ekstremalnej zdecydowanie mniej.
 
10 kkm po mieście takim jak Kraków czy Warszawa, a 20kkm latając do Niemiec autostrady to mamy różne wartości motogodzin .
W pierwszym wariancie są krótkie odcinki silnik , a zwłaszcza olej zimny nie zdąży odparować benzyna , czy ON .
Wariant drugi to olej latem przygrzany , tudzież upalony zależy on nogi i nerwów kierowcy.
Oleje fullsyntetyczne mogą śmiało w wolnossącej jednostce utrzymać parametry do minimum 15 kkm.
Dla porównania obserwuje Hondy Civic z 1,5T i wszyscy piszą 10-12Kkm , bardzo nerwowi to 8kkm , algorytm komputera woła na wymianę , natomiast moja 1,5 wolnossący dojadę do 19kkm . Jednak z uwagi na benzynę w oleju wolę nie, i przy 11 kkm zapala mi się centralnie pod czerwona , żeby zmienić .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Bo to niby nie jest takie proste. Wiadomo nie tylko średnia prędkość się liczy. Jedno auto przez 300km ma 2 rozruchy na zimno a inne 50. Czy można zniwelować rozruchowe zużycie silnika poprzez częste wymiany oleju? Do pewnego stopnia pewnie tak, ale czy ma to na tyle duże znaczenie aby miało to sens ekonomiczny? Nie wiem.
 
Algorytm Hondy zlicza wiele czynników . Jak zdążyłem zauważyć , wracając z Niemiec , gdzie średnia prędkość jest 95-100km/h zaraz po zmianie oleju , komp wskazuje 180 dni do następnej inspekcji (powinno 365) tak prędkość i obciążenie wpływa na interwał i ojnodrazu oblicza po styku ostatniej trasy z 1-2 tys km .
Gdy wrócę do pracy 1200km zawsze ucieka 30 dni i mam 150, tam dojazdy do pracy 5-12km jazda spokojna , wręcz ecoi po miesiącu robi mi się nagle 280 dni .
I tak w koło .
1. Prędkości pojazdu
2. Obciążenie silnika
3. Ilość rozruchów
4. Temperatury
5. Długości odcinków.
6. Obroty silnika na odcinkach
7. Czas przejazdu Odcinkow.
8. Czas od ostatniej wymiany.

I pewnie jeszcze kilka , ale te są najważniejsze i brane pod uwagę na wyliczenie interwału wymiany.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Czy można zniwelować rozruchowe zużycie silnika poprzez częste wymiany oleju? Do pewnego stopnia pewnie tak, ale czy ma to na tyle duże znaczenie aby miało to sens ?
Różnie piszą, ale zdecydowanie największe zużycie silnika (70-80%) występuje podczas fazy rozruchu.
Dlatego jeżeli dodatki typu Archoil mają sens, to właśnie w tej fazie powinny mieć pole do wykazania się.
Same cyferki mówiące o zmniejszeniu współczynniku tarcia, to tak naprawdę marketing.

Druga sprawa - polarność oleju.
Jeżeli receptura przewiduje dodatki, które "kleją się" do metalowych części silnika (często jest to dodatek "estrów"), powinno to zapewnić mniejsze zużycie współpracujących części podczas rozruchu.
 
Panowie czy ktoś z Was stosował płukanki Shell'a? Coś na ich temat wiadomo? 😃
 
Witam :) czy ktoś stosował plukanke z archoil dobra i ile można na niej jezdzic ???
 
Kolego poświęć chwilkę i cofnij się kilka stron i będziesz wiedział 😉 nie powielaj po stokroć pytań innych osób 😉
 
Last edited by a moderator:
Do kolejnej planowanej wymiany, ten produkt wydłuża żywotność oleju dzięki przeciwutleniaczom w składzie
witam, autko (w spadku) 1,9 tdi '08, tylko 78 tys km - moze ktos chetny :) , ostatnia wymiana 3, 5 roku temu zrobione 10 tys km na edge 5w30 (wczesniej co 8-9 tys i co roku wym olej) chociaz wyszukiwarki podaja do niego 5w40 i taki chyba wleje , wchodzi 4,3 L niby - jak widac auto czesciej stoi niz jezdzi, uzytkuje sluzbowke glownie :)
Plan jest taki:
1. plukanka engine flush z ceramizera albo power flush czy 2820 Archoila albo Atomex Total Flush i ze 100-200 km zrobic?
2. jakis tani olej: znalazlem takie: Qualitium Protec, Specol Spec Gold, Cyclon Magma Syn tdi (Formuła TriboACT®), czy Eurol Fluence - ten ostatni chyba bardziej jako juz docelowy + power flush - no wlasnie na ile km 1000 - 2000 km czy wiecej? lepiej wlac polowe butelki skoro 4,3 l wchodzi oleju i powtorzyc zabieg z druga polowka czy wlac cala?
3. plukanka i swiezy olej + Ceratec lub/z Xado Verylube Turbo lub/z Archoil Racing MIx ( rozumiem ze to to samo co ma hd-customs ?)
jakby uzyl wszystkich czy one sie nie beda wzajemnie znosic, pierwszy na tarciu odbudowuje, a drugi i trzeci daje poslizg ?
Czy moge cos z powyzszych dodac z power flushem podczas drugiego etapu ?
Lepiej poz. 2 zrobic ten min przebieg i ja powtorzyc potem na normalny interwal, czy zrobic z nia dluzszy czyli roczny interwal?
Czy z power flushem lepiej laczyc rewitalizant czy reduktor, czy lepiej nic?
No walsnie czym sie rozni - poza nazwa :) i wyzsza cena :( ten Oilem od wczesniejszego 2300?
Od gory dam Spulung lub Archoila (mozna laczyc oba?) - lepiej butelka na dluzej (ale rozrzedzona), czyli do wiekszej ilosci paliwa , czy lepiej mniej rozrzedzone czyli do min ilosci paliwa? w jakies odkrecanie i zalewanie filtra paliwa czy z butelki prosto i pilnowani zeby sie nie zapowietrzyl - nie che mi sie bawic :(
 
Last edited:
Wiesz co, kup najtańszą płukankę (k2/Shell) i wlej do oleju przed wymianą.
Wlej olej docelowy, przejedź z 3 tys km i dodaj płukankę długodystansową.
Po 5 tys km wymień olej i po temacie.
Dodatki - jak tam chcesz. Ja nie doradzam, ani nie odradzam.
 
Back
Top