• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@wlyszkow czy można płukać silnik motocyklowy w którym znajduje się mokre sprzęgło? Płukanka zwykła, czy musi być specjalna pod motocykl z takim rozwiązaniem?
 
AR2820 robione wielokrotnie tylko 10-15 minut na ciepło dawka 5% bez jazdy
 
Bez problemu można stosować płukanki do silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem. Tam nie wolno stosować olejów lub dodatków zmniejszających tarcie.
 
@wlyszkow, dzięki to warto wiedzieć. Na wiosnę nie omieszkam spróbować. Dodam po wymianie oleju.
 
Panowie, odnośnie takiego typu płukanki, którą dodaje się przed wymianą oleju, na ok. 10 min.
Należy taką płukankę wlać do ciepłego silnika i pracuje on jeszcze 10 min z nią, czy też wlewacie do zimnego silnika i pracuje 10 min z nią (te 10 min wystarcza uzyskać temp. oleju stosowną do spuszczenia)?
 
Płukankę dodajesz do rozgrzanego oleju i wtedy trzymasz jakiś czas na uruchomionym silniku


Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
Należy taką płukankę wlać do ciepłego silnika
Tak. Rozgrzewasz silnik jazdą, dodajesz płukankę, czekasz 10 minut na wolnych obrotach i zlewasz olej.
 
te 10 min wystarcza uzyskać temp. oleju stosowną do spuszczenia
@dragster Piszesz jakoś dziwnie .
Robisz przelot by doprowadzić olej do roboczej temperatury ( ja np. 13km obwodnica) , gasisz silnik , wlewasz do starego oleju tą postojową , chodzi silnik ile w manualu płukanki ,lub ile Ty czasu chcesz , w trakcie podnosisz kilka razy obroty na 2.5RPM ,po czasie gasisz i jak najszybciej spust . Warto też odczekać na kapanie resztek .

Nie wiem , jak chcesz ,ale mi osobiście przeczytanie tematu od 0 dało duży pogląd , tylko wtedy było 35 stron .
Czasy stosowań są różne , nieliczni jadą z taką w silniku do mechanika , więc jest różnie . Poczytaj , by potem nie żałować że za krótko trzymałeś i coś tam jeszcze . Może będzie szkoda płukanki i dalej nowy olej , finito .
 
Pytanie wynika z tego, że za wymianę oleju biorę się zwykle rano (czyli po nocy) a auto stoi w garażu. Więc muszę nim wyjechać, przygotować w garażu podnośnik (niska żaba 4 tonowa 💪), potem wjechać autem, podstawić pod jeden próg belkę podnieść, zabezpieczyć bloczkami betonowymi, potem tak samo drugi próg.
Procedurę opisałem tutaj: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/wymiana-oleju.193/post-27341
Ale dziękuję Panom za rozjaśnienie sprawy :)
 
Mam trzy pytania do użytkowników którzy stosowali płukanki do silnika.
1.Skoro nafta sprawdza się jako ,,płukanka" do silnika to czy jest sens stosowania specjalistycznych płukanek np Archoila, albo LM i przepłacać?
2.Po jakim przebiegu silnika należy zastosować płukankę czy mały przebieg silnika np. 12000km i fabrycznie nowym silniku ma to uzasadnienie?
3.A co z smarowaniem silnika w sytuacji gdy jest wlany olej 0W20 bo po wlaniu 0,5 l płukanki na bazie nafty ten olej to już raczej ,,woda''
 
1 Nafta nie ma ZDDP
2 . W zależności od wymian oleju, jeśli LL co 30 tyś to co wymiane . A tak co drugą wymiane w interwale 10-15 k bym robił :D . Interwał typowo po mieście analiza bądź 8 k km .
3 . Rzadko kiedy plukanki mają pół litra pojemności, ilość plukanki dobrałbym wtedy wg ilości oleju silnikowego

To tylko moja opinia, bez spiny
 
Last edited by a moderator:
Mam trzy pytania do użytkowników którzy stosowali płukanki do silnika.
1.Skoro nafta sprawdza się jako ,,płukanka" do silnika to czy jest sens stosowania specjalistycznych płukanek np Archoila, albo LM i przepłacać?
2.Po jakim przebiegu silnika należy zastosować płukankę czy mały przebieg silnika np. 12000km i fabrycznie nowym silniku ma to uzasadnienie?
3.A co z smarowaniem silnika w sytuacji gdy jest wlany olej 0W20 bo po wlaniu 0,5 l płukanki na bazie nafty ten olej to już raczej ,,woda''

1. Jak Binas napisał, plus nikt nigdy na forum z osób znających się na temacie nie przyznał, że nafta się sprawdza, bo tak nie jest. Dodatkowo niektóre płukanki jak Oilem podbijają fajnie Tbn na start dla nowego oleju, oraz ryzyko zatarcia czegokolwiek jest zerowe.
2. 12k km można zrobić fajne spustoszenie w silniku, są oleje, które mają tendencję do zostawiania po sobie lakieru, a 12k km np w mieście to już w ogóle sporo.
3. Bzdura
 
Znalazłem dziś ten materiał o tym, jak płuczą silniki Amerykanie. Może powinniśmy wziąć z nich przykład i robić to raz a dobrze? Skuteczność spektakularna.

 
@acer66, nafty używało się kilkanaście lat temu.
Ad 1. Można użyć jej i teraz, ale najtańsze płukanki są tylko nieco droższe niż płukanka, a ta ma również inne dodatki.
Ad 2. Można jej użyć i w nowym samochodzie. Poza efektem czyszczenia rozrzedza ona olej i ułatwia jego spływ.
Ad 3. Płukanki mają od 200 do 400 ml. A na silnik to przez 10-15 minut pracy nie zaszkodzą. Są również tzw. płukanki długodystansowe, czyli przeznaczone do czyszczenia silnika podczas jazdy na dystansie od 50 do nawet 1000 km. Ale te nie są oparte na nafcie co widać po ich gęstości. Są gęstością zbliżone do oleju silnikowego, np. Xado Vita Flush.
 
1. Jak Binas napisał, plus nikt nigdy na forum z osób znających się na temacie nie przyznał, że nafta się sprawdza, bo tak nie jest. Dodatkowo niektóre płukanki jak Oilem podbijają fajnie Tbn na start dla nowego oleju, oraz ryzyko zatarcia czegokolwiek jest zerowe.
2. 12k km można zrobić fajne spustoszenie w silniku, są oleje, które mają tendencję do zostawiania po sobie lakieru, a 12k km np w mieście to już w ogóle sporo.
3. Bzdura
12k km można zrobić fajne spustoszenie w silniku co masz na myśli ?
 
Szlam, lakier w przypadku gorszych olejów plus niektóre silniki ogólnie mają tendencję do szybszego degradowania oleju.
 
Chcę zachować silnik w czystości póki jest na to jeszcze czas i sposobność.
Jest więc okazja to zrealizować bo silnik nowy , mam za sobą dopiero 2-gą wymianę oleju
Rozumiem ,że nie muszę stosować płukanki pod konkretny olej na którym jeżdżę w moim przypadku to AmsOil 5W30 (ASL) ?
Swoją uwagę chcę raczej skupić na pierścieniach tłokowych bo latem auto trochę ognia po bieszczadzkich wzgórzach dostaje
 
Back
Top