• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Dokładniej coobcio pisze przez pryzmat zetek gdzie faktycznie oleje o niskich lepkosciach nie dają rady przy upalaniu ale nie przekladajmy tego na całą motoryzację. Z resztą cioobcio chwali Elfa 5w50, a odradzał Millersa CFS :)
 
Może nie tyle odradzał co mówił co jest przystępniejsze cenowo bo za cene millersa masz dwie bańki elfa
 
Odradzał odradzał i wrzucał fotki silnika z Zetki co wyglądał jak by go ktoś w środku czarną farbą wymalował :) Odnośnie porównania to w cenie BMW masz dwie Skody ;)
 
No ale nadal dwie skody RS mimo, ze razem generują 480KM to nie będą szybsze niż jedno M340i mające "tylko" 374KM. Wszystko zależy czego oczekujemy od auta tudzież w tym przypadku od oleju.
 
Panowie dzisiaj u brata w Passacie B5 1.9 TDI pierwszy raz odsysałem olej pompką elektryczną, pożyczoną od kolegi, zakupioną w markecie (chyba Lidl). Napiszę krótko, tragedia! Wężyk, który wprowadzany był do otworu na bagnet, był za miękki, wyginał się, w misce na bank się okręcał. Jestem rozczarowany, na dodatek dolalismy płukanki, nie wiadomo ile zostało starego oleju... a idź pan w h#j z takim marketowym sprzętem... może wasze urządzenia są lepsze. Głównym problemem wg mnie są zakrzywienia w rurce do bagnetu, powinno być prosto i rurka odsysająca powinna być sztywna, tak by dochodziła do dna bez zawijania się.
 
Zbyszko, kalan - wężyk kupisz w sklepie z częściami do ciężarówek . Odpowiednio sztywny, rozmiar możesz dobrać nawet biorąc pod uwagę grubość ścianki. Np kalan 6x1 to 6mm średnicy zewnętrznej x1 to grubość ścianki czyli w środku średnica 4mm.
 
Ze względu na gwarancje ja wymieniam w ASO, całość da się obejrzeć na ekranie z daleka, wymiana grawitacyjna. Niestety nie mogę ich zmusić aby wlewali tyle ile chcę, zawsze wychodzi 0,3 - 0,5l za dużo. Wyciągam nadmiar przez bagnet po powrocie od razu. .Mają w kwicie że należy wlać x,x i tyle na pałę wlewają (lub kontrola jest zbyt szybko zanim ściekanie wszystko) I tak się zastanawiam pewnie większość aut jeździ z takim poziomem ponad max gdzie klient ufa i nie kontroluje (lub nie szybko)
 
Coobcio to w ogole raczej nie ma pojecia o olejach. Te auta jezdza w stanach na 5w30 po torach i nie ma żadnych problemow. Wymyslil sobie jakas teorie, a stado baranów to powtarza i uwarza go za guru. Sam mialem kiedys 350z i jezdzilem na olejach 10w60,5w50 i 5w40. Na 10w60 bral nawet 400ml/1000km, na 5w50 200-300 a na 5w40 przestal brac w ogole
 
Ja ściągam olej pompą z lidla. Tylko ten przewód który wkłada się w bagnet wymieniłem na sztywny. W rolniczym za 5 zł. Śr wew 6 mm i bardzo ładnie schodzi.
Filtr oleju mam "u góry" więc szybko i prosto.
 
I ja dziś wymieniłem olej na Total Hks g-310. Tradycyjnie spuszczony przez korek. Na ucho poprawy względem shell af nie stwierdzam. Ale nie przejechałem ani kilometra może poprawa przyjdzie z czasem. Jeśli nie to gonitwa za olejem z molibdenem bezcelowa. Póki co :(
 
W teorii, choć i tego nie jestem pewien, poprawa powinna być "na ucho". Ja w praktyce stosując przeróżne oleje, te wysokomolibdenowe także, nigdy nie usłyszałem poprawy pracy.
 
To i ja dodam swoje 0,03 PLN.
Olej zmieniam sam, zgodnie z filozofią: https://www.oil-club.ru/zamena-masla :cool:
Auto podnoszę najpierw z jednej strony podnośnikiem, żabą 4T i na całej długości profilu podkładam belką (taką jakich używa się do budowy dachów), a pod belkę po 2 lub 3 (zależy ile wysokości potrzebuję) bloczki betonowe przy każdym końcu belki (takie z jakich buduje się fundamenty). I oczywiście tak samo z drugiej strony. Poza 4 takimi słupami z bloczków, dodatkowo mnie i auto zabezpieczają wymieniony wcześniej duży podnośnik i jeszcze jeden mały podnośnik.
Po odkręceniu korka i spuszczeniu prawie całej oliwy, przechylam podnośnikiem o 2-3 cm w górę jedną stronę auta (którą, zależy od kształtu miski olejowej) i powoduje to, że wyleci jeszcze ok. 50 - 100 ml. Po tym wlewam od góry, ok 100 ml świeżego oleju (wiem, marnotrawstwo), żeby wszystko elegancko spłynęło.
Następnie z powrotem stabilizuję całe auto (opuszczam z powrotem podniesioną wcześniej o 2-3 cm stronę auto na belkę podpartą bloczkami), smaruję oliwą filtr i zalewam go i zakręcam.
Przy okazji, jak auto jest podniesieniowe, to zmiana kół z zimowych na letnie lub odwrotnie, mała konserwacja podwozia, podstawowe malowanie układu wydechowego, ewentualna robota z hamulcami i zabawa zakończona.
Jako amatorowi zajmuje mi to prawie całą sobotę, bo trzeba jeszcze posprzątać po wszystkim, ale frajda jest 🍻
 
Ja tam zmienialelm prawie bez kombinacji. W Hyundai dno miski jest pod skosem. Filtr jest przykrecany od spodu pionowo więc zalałem go olejem przed przykreceniem żeby skrócić czas pracy silnika bez ciśnienia oleju.
 
W Suzuki również zalewam filtr bo jest zakręcany od spodu super dostęp do wszystkiego. Do wymiany oleju i filtrów potrzeba tylko klucza do korka spustowego i klucza do filtrów bo kabinówka i powietrza spinki dosłownie 5 minut roboty. Natomiast w A4 to porażka. Filtr pod kątem dostęp utrudniony nie ma jak go wygodnie chwycić a filtr powietrza to same k i ch lecą. Na obudowie filtra kostki od czujników wszystko przeszkadza.
 
To w Subaru Forester wlew oleju i filtr są tuż obok siebie, na samej górze.. 🙂 Dojście tak komfortowe i wygodne że jak pierwszy raz otworzyłem maskę to dwa razy sprawdzałem czy to na pewno to..😉
 
Witam panowie jakaś mała aktualizacja tematu?

Mam zamiar wymienić dolej w moim samochodzie jednak nie mam dostępu do kanału, ostatnimi dniami przychodzi mi do głowy wymiana oleju przez odsysanie macie jakieś sprawdzone sposoby urządzenia które mógłbym w prosty i skuteczny sposób zastosować ?
 
pisali tutaj chłopaki o pompce. Można trafić czasem na tę z Lidla za dobre pieniądze, tylko przewód pasuje wymienić na bardziej sztywny. Możesz też poszukać po portalach aukcyjnych podobnego sprzętu.
 
Jest też sprawdzona ręczna pompka Marolex .
 
Back
Top