Zielony34
Użytkownik
- Samochód
- Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Nie, nie musisz. Ogólnie rzecz ujmując, nafta, czy ropa, to nie jest dobra droga do płukania silnika. Dodatkowo, jak chodzi o 0W20 i jak to ująłeś "wodę", to nie ma to żadnego znaczenia, bo płukanka postojowa ma na celu rozrzedzić olej na tyle, aby jak najwięcej go spłynęło z układu. Stosowanie co drugi, trzeci, czy piąty raz płukanki ma taki sens, jak nie stosowanie jej wcale. Stosujemy płukankę postojową, bo chcemy, aby jak najwięcej starego oleju spłynęło z układu. Pozostałości starego oleju, degradują świeży olej.Rozumiem ,że nie muszę stosować płukanki pod konkretny olej na którym jeżdżę w moim przypadku to AmsOil 5W30 (ASL) ?
a to nie ma żadnego znaczenia, bo masz silnik chłodzony cieczą. Wałkowane na forum setki razy. Nie przeciągaj interwałów, stosuj płukankę za każdym razem i tyle. Mógłbyś mieć wątpliwości przy silnikach motocyklowych, chłodzonych powietrzem, ale tam też stosuje się zupełnie inne formulacje.Swoją uwagę chcę raczej skupić na pierścieniach tłokowych bo latem auto trochę ognia po bieszczadzkich wzgórzach dostaje