• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Rozumiem ,że nie muszę stosować płukanki pod konkretny olej na którym jeżdżę w moim przypadku to AmsOil 5W30 (ASL) ?
Nie, nie musisz. Ogólnie rzecz ujmując, nafta, czy ropa, to nie jest dobra droga do płukania silnika. Dodatkowo, jak chodzi o 0W20 i jak to ująłeś "wodę", to nie ma to żadnego znaczenia, bo płukanka postojowa ma na celu rozrzedzić olej na tyle, aby jak najwięcej go spłynęło z układu. Stosowanie co drugi, trzeci, czy piąty raz płukanki ma taki sens, jak nie stosowanie jej wcale. Stosujemy płukankę postojową, bo chcemy, aby jak najwięcej starego oleju spłynęło z układu. Pozostałości starego oleju, degradują świeży olej.

Swoją uwagę chcę raczej skupić na pierścieniach tłokowych bo latem auto trochę ognia po bieszczadzkich wzgórzach dostaje
a to nie ma żadnego znaczenia, bo masz silnik chłodzony cieczą. Wałkowane na forum setki razy. Nie przeciągaj interwałów, stosuj płukankę za każdym razem i tyle. Mógłbyś mieć wątpliwości przy silnikach motocyklowych, chłodzonych powietrzem, ale tam też stosuje się zupełnie inne formulacje.
 
Bylem sceptycznie nastawiony do płukanek (no cóż stary już jestem) ale po zastosowaniu LM na bagnecie w pandzie nie bylo śladu , że kiedyś był tam olej. Czy w płukankach są jakieś dodatki antypolarne?
 
trzy pytania
1. Markowe mają zabezpieczenie mycia , nafta na pewno nie .
2. Nie ma reguły , stosują tu ludzie i w nowych i co interwał . Jak masz czysto to co 2 razy i OK . Ale taka postojowa może usunąć jakieś syfy z zakamarków ,a tam syfu się nie zobaczy .Jeśli olej odpowiedni i nie zmieniasz marek ,to co 2 raz i OK .
3. Płukanka to 5% jakieś całości ,na wolnych nic nie zrobi ,a podnoszenie obrotów do 2.5rpm i OK .

Więc muszę nim wyjechać
No koniecznie ,na wolnych tak się nie rozgrzeje wszystko , tym bardziej teraz . Po przelocie wlej płukankę i podnoś ,albo po przelocie nie gaś ,podnoś i dopiero wlej płukankę .Kwestia ile to podnoszenie trwa.

Są również tzw. płukanki długodystansowe, czyli przeznaczone do czyszczenia silnika podczas jazdy na dystansie od 50 do nawet 1000 km. Ale te nie są oparte na nafcie co widać po ich gęstości. Są gęstością zbliżone do oleju silnikowego, np. Xado Vita Flush.
Ar2300 jak syf to 5-6kkm , a jak nie ma mega syfu to i interwał .Ta gęstość ma jak miód lub lepik .

Rozumiem ,że nie muszę stosować płukanki pod konkretny olej na którym jeżdżę w moim przypadku to AmsOil 5W30 (ASL)
Płukanki nie dobiera się do oleju , lej Ar2820 co 2 raz i będziesz się lepiej czuł . Sam po sobie wiem , że miałem stosować teraz i koniec ,a stosuje już w obydwu autach , bo jakieś takie poczucie się rodzi po pierwszych stosowaniach . Nie zaszkodziło , to szkoda by nie zastosować , pomoże coś tam . Teraz mi się wydaje jak nie zastosuje ,to silnik coś straci , nawet na tyle co manual głosi .
 
Jak masz czysto to co 2 razy i OK . Ale taka postojowa może usunąć jakieś syfy z zakamarków ,a tam syfu się nie zobaczy .Jeśli olej odpowiedni i nie zmieniasz marek ,to co 2 raz i OK .
Stosowanie co drugi, trzeci, czy piąty raz płukanki ma taki sens, jak nie stosowanie jej wcale. Stosujemy płukankę postojową, bo chcemy, aby jak najwięcej starego oleju spłynęło z układu. Pozostałości starego oleju, degradują świeży olej.

a co ma do tego zmiana marki oleju?
 
FB_IMG_1607814955146.jpg
 
A to co za syf ?
Ktoś chyba przegiął z interesem czy zapomniał o wymianie oleju ?
 
Last edited:
Depozyty dla tej do jazdy ,a szlamy,złogi i inne nie stałe ,dla postojowej .
 
Czy chcielibyście, żebym zrobił test wybranej przez użytkowników płukanki do mojego silnika?
Lepsze zdjęcie ukazujące skutki braku wymiany oleju przez 38 tysięcy km. Po tych 38 tysiącach wymieniłem olej na mobil 2000 10w40. Przejechałem 1200 km od wymiany. Przez pierwsze 800 km jeździłem spokojnie i oleju nie ubyło nic. Później zaczęła się jazda mniej spokojna i dolałem już jakieś 0.5 mobila i potem ze 3 setki totala quart 9000 energy 5w40.

View attachment 5337
Jak widać jest co płukać. Doradźcie jaki środek warto by było przetestować i w jaki sposób go użyć. Za jakieś 2-3 tysiące km planuje zmienić olej i od razu bym przepłukał silnik, a potem podzielił się zdjęciem porównującym do tego co jest w cytacie po tym zabiegu.
 
Ma być wybrana , kolega nie pisze o kosztach . Może napisze ale nie teraz .
 
W ramach eksperymentu mogą być i droższe, do układu wchodzi 4 l oleju, więc może cenowo, aż tak mnie ta płukanka nie zrujnuje. No chyba, że kosztują więcej niż się spodziewam. Ogólnie na razie proponujcie, będę sprawdzał ceny, jak się okaże dla mnie za wysoka to dam znać :)

Aktualne propozycje:
1. Oilem Tech Power Flush
a) 30 min + 10 x 2.5 rpm -Skiper
b) j.w. tylko dawka 10% objętości oleju (czyli 400 ml) - moja propozycja
c) wlac na początek 5% objętości w stosunku do ilości oleju i przejechać się 30 min, a następnie dodać kolejne 5% i potrzymać na postoju 30 min - Rasil
2. K2 MOTOR FLUSH podwójna dawka - morfe1 (bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o cenę)
3. nowy olej + AR 2300 - Speedmaniac41

Czekam na dalsze pomysły :)
 
Last edited:
2 x K2.
Żeby było dobre stężenie....
 
Może od razu odpal go na samych płukankach... Moim zdaniem należy trzymać się stężeń zalecanych przez producenta. Moja propozycja:
- Oliem 30 minut od czasu do czasu przegazować do 2500RPM
- Nowy olej + AR 2300
- Nowy olej zmienić po 5000km, znowu z płukanką i zalać coś docelowego.
 
@Speedmaniac41 wszystko fajnie, ale te 2-3 tysiące km + 5 tysięcy km, które proponujesz to mogę tego auta już nie mieć xD
Co do stężenia oilem to jest to wartość dopuszczona przez producenta płukanki. K2 nie wiemy czy by nie zaszkodziło w podwójnym stężeniu, ale dopuszczam taki eksperyment. Auto służy głównie do upalania, więc nie wiem czy nowy olej + AR 2300 będzie bezpieczne przy takim traktowaniu, ale dopisuję do listy :D
 
@wlyszkow radził wlac na początek 5% objętości w stosunku do ilości oleju Oilem i przejechać się 30 min, a następnie dodać kolejne 5% i potrzymać na postoju 30 min - myślę że to spoko opcja na zapuszczony silnik.
Również będę plukal silnik za 3 tys. km a mam co plukac również. Więc albo zdam relacje z płukanka z zastosowaniem w/w metodologii lub zaleje Bg109 - to jeszcze kwestia zastanowienia się.
Post automatically merged:

Znalazłem dziś ten materiał o tym, jak płuczą silniki Amerykanie. Może powinniśmy wziąć z nich przykład i robić to raz a dobrze? Skuteczność spektakularna.

Myślę że te środki są wielokrotnie mocniejsze niż te które stosujemy, szczególnie że w instrukcji podają żeby mierzyć cały czas ciśnienie oleju, bo moze być problem z zatkaniem sitka pompy oleju. Z chęcią bym to wlal do siebie, ale z tego co widzę na szybko to ciężko to dostać, wygląda jakby byl dostępny dla warsztatów a nie klientów detalicznych
 
Last edited:
Zauważ jaka jest pojemność pojedynczej płukanki K2 i np. LM Pro Line (500 ml). Więc tutaj LM się pomyliło czy K2 jest w takich ilościach tak skuteczna.. Taka dygresja.
Ale wybór należy do ciebie, choć osobiście w jakieś duże koszty bym się nie pchał.
 
Ja bym spróbował zastosować podwójne płukanie:
- płukankę Xado Vita Flush i przejechać na niej 200-300 km, a potem
- olej płuczący Xado Very Lube Flush Oil na 30-40 minut
Po takim płukaniu silnika diesla w Renault Megane, nowy olej był przejrzysty do przebiegu 500 km.
 
Zauważ jaka jest pojemność pojedynczej płukanki K2 i np. LM Pro Line (500 ml). Więc tutaj LM się pomyliło czy K2 jest w takich ilościach tak skuteczna.. Taka dygresja.
Nie każda płukanka ma ten sam skład.
 
A jak ta plukanka Xado Vita Flush sie sprawdza? Godna polecenia? Czysci silnik?
 
Back
Top