• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
@Maro99 brzmi ciekawie, ale to już dość droga opcja

Aktualne propozycje:
1. Oilem Tech Power Flush
a) 30 min + 10 x 2.5 rpm -Skiper
b) j.w. tylko dawka 10% objętości oleju (czyli 400 ml) - moja propozycja
c) wlac na początek 5% objętości w stosunku do ilości oleju i przejechać się 30 min, a następnie dodać kolejne 5% i potrzymać na postoju 30 min - Rasil
2. K2 MOTOR FLUSH podwójna dawka - morfe1 (bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o cenę)
3. nowy olej + AR 2300 - Speedmaniac41
4. podwójne płukanie: - Maro99
- płukanka Xado Vita Flush i przejechać na niej 200-300 km, a potem
- olej płuczący Xado Very Lube Flush Oil na 30-40 minut
 
Oilem Engine Flush na godzinę jazdy do +/- 2k obrotów . Oczywiście cała puszka, bez bawienia sie w odmierzanie ilości na 4L .
 
Jak możesz zrobić głębsze testy i wydać ciut więcej kasy ;) to sprawdź Yacco Optimizer Vidange wg przepisu "naprawczego". Zmieniasz olej na coś najtańszego, do czystego, na nowym(!) filtrze wlewasz ten preparat, dajesz mu popracować na 2000 obrotów przez 15 minut i spuszczasz. Jeszcze raz zmieniasz filtr i zalewasz docelowy olej.

Ja go testowałem na wozi wujasa, zleciał niezły syf, ale do silnika nie zaglądaliśmy, ciekaw jestem czy by coś u ciebie wyszło :)
 
@Binas96 10% to więcej niż cała puszka
@jerseyAdmin to chyba nawet nie jest najdroższa opcja w tym momencie

Aktualne propozycje:
1. Oilem Tech Power Flush
a) 30 min + 10 x 2.5 rpm -Skiper
b) j.w. tylko dawka 10% objętości oleju (czyli 400 ml) - moja propozycja
c) wlac na początek 5% objętości w stosunku do ilości oleju i przejechać się 30 min, a następnie dodać kolejne 5% i potrzymać na postoju 30 min - Rasil
2. K2 MOTOR FLUSH podwójna dawka - morfe1 (bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o cenę)
3. nowy olej + AR 2300 - Speedmaniac41
4. podwójne płukanie: - Maro99
- płukanka Xado Vita Flush i przejechać na niej 200-300 km, a potem
- olej płuczący Xado Very Lube Flush Oil na 30-40 minut
5. Yacco Optimizer Vidange do nowego oleju i nowego filtra 2000 obrotów przez 15 minut - jerseyAdmin
6. LM Oil-Schlamm Spulung 300ml , wlać , przejechać 200km i spuścić syf z olejem.- PiotrG
7. Millers Oils IT Flushing Oil 5L. - morfe1
8. Oilem. 60 min, trochę jazdy, trochę postoju...... A później do docelowego oleju wlej Archoil 9100. -Jacek Cz
(Moim zdaniem 9100 bez sensu, bo auto nie potrzebuje dobrego oleju i jakbym miał te 9100 to bym wlał do drugiego, płukanka jest robiona głównie z powodu tego, że chce przetestować czy dana płukanka sobie poradzi z takim syfem i potem może kupić taką samą do auta o które dbam "bardziej") -
 
Last edited:
Oilem Tech Power Flush
odp. C 👍
 
LM Oil-Schlamm Spulung 300ml , wlać , przejechać 200km i spuścić syf z olejem.
 
A może na bogato...samym olejem typowo do płukania. Może to nie są duże sumy bo ok 90 zł.
Ciekawe mnie ile w tak krótkim czasie jest w stanie wypłukać taki olej.

Millers Oils IT Flushing Oil 5L.

 
Tak naprawdę to wszystkie opcje są ciekawe i myślę że fajnie bylo by je wszystkie przetestować.
Olej zmienia każdy, płukanka używa dużo osób tutaj na forum, może zrobić podobna listę, z tym że każdy podaje swoje rozwiązanie które chciałby przetestować i opisać na forum lub po prostu wybrać z listy która stworzymy i w ten sposób przetestujemy duża ilość środków? @Karopir jest chętny na testy, ja również jestem chętny oraz mogę przetestować zupełnie inny srodek/metodologię płukanka być może ktoś jeszcze byłby chętny? Myślę że to było by coś jak masowe testowanie przez wielu użytkowników. Na końcu zrobilibyśmy podsumowanie i wybralibyśmy najlepszy Środek/metodę 😉
 
Używałem kilkakrotnie i moim zdaniem spełnia swoje zadanie i ma w miarę przystępna cenę. Najważniejsze, że można na niej jeździć i to nawet do 1000 km. Miałem okazję wypróbować różne płukanki od najtańszych: K2 i Mannol do tych droższych Archoil 2820. Te tańsze do użytku bez jazdy autem, oparte są na nafcie, te droższe mają zapewne bardziej skomplikowany skład. Natomiast te przeznaczone do jazdy oparte są na bazie olejowej. Tak jak pisałem wcześniej najlepszy efekt był po użyciu płukanki przeznaczonej do jazdy, potem wymiana oleju na płuczący wraz z nowym filtrem i ponowna wymiana oleju na docelowy z filtrem. Po wylaniu olej płuczący był czarny. Natomiast nowo nalany olej docelowy był po tym zabiegu przez dłuższy okres przezroczysty, co w dieslu jest trudne do uzyskania.
 
Ja w aucie mamy, BMW E60 523i ( ostatnia wymiana była coś ponad 2 lata temu, kobieta przejechała ok 9000 km- tak wiem zaniedbałem) ostatnio zmieniony olej na Castrol 5w40 (bez płukanek). Zaglądałem przez korek i na korku syf, w środku ulepione takim jakby lakiem. Wlałem AR 9100 w dawce z butelki. I poleciałem tym autem w trasę 300 km w obie strony, w tym z 60 km autostrady. Oczywiście nie żałowałem motoru. Na Autostradzie i 230 było. Syfu i lakieru dużo mniej. Miejscami już widać błyszczący metal.

Także może zrób Oilem. 60 min, trochę jazdy, trochę postoju...... A później do docelowego oleju wlej Archoil 9100.

Ja widzac efekt w aucie mamy, wlałem AR9100 do silnika agregatu prądotwórczego o przebiegu 2450 h i na wiosnę przy 2900h jestem ciekaw efektu...
 
@Karopir mysle ze większość ma zapuszczony silnik, a jedynie "wybrani" trafili na czysty silnik. Nie ma co się oszukiwać, większość silników aż za dobrze zapoznało się z longlife... To jak, działamy? Kto się pisze? 😀
 
Moja obrana droga w GDI jest taka ,by z razu na raz podnosić poziom mocy specyfików . Czyli tak jak płukanki postojowe , tak i do jazdy , oraz te do paliwa co od góry mają pomagać . A przy tym skracanie interwałów wskazane . Oczywiście czasy postojowych też ulegają wydłużeniu . Nie ma co od razu koparki ładować , bo szufla się zapcha , ale co innego w aucie testowym ,a co innego w cywilnym ;).

Nie ma co się oszukiwać, większość silników aż za dobrze zapoznało się z longlife...
No tak ,ale tu jest lenistwo ,albo brak wiedzy czy przedmiotowe traktowanie . Można zawsze w trakcie ,kupić sobie w ASO filtr oleju i wymienić olej gdzie kto chce , na jaki chce .
 
Widzieliście płukankę Castrol Engine Shampoo??? Stosował ktoś??
 
ja uważam tak ze swojej perspektywy, płukanka tylko przy kupnie samochodu, nastepnie regularna wymiana oleju i w 3.0 oplowskim olej ledwo ciemny po przebiegu 10 tyś. A pieniądze z płukanek lepiej dołożyć do oleju shella/meguina/ innych tworów z ciekawym składem. A przy wymiane ofc. dobrze rozgrzany silnik. Wyjątkiem są silniki z bezpośrednim wtryskiem gdzie syfienie jest naturalnym "objawem"
 
@Bochcio mam zakupioną ale jeszcze nie próbowałem myślę że jak na takiego producenta to bezpieczne, pytanie jaki efekt
 
Czy chce ktoś jeszcze zgłosić jakąś propozycję płukanki? Jeśli nie to chyba możemy zacząć głosować.

//Edit @Michalos12, zaraz dopiszę. Jutro rano ostatnie wpisy na listę i zaczynamy głosować. Jak ktoś chce jeszcze coś zaproponować to do końca dzisiejszego dnia będę wpisywał
 
Last edited:
A pieniądze z płukanek lepiej dołożyć do oleju shella/meguina/ innych tworów z ciekawym składem.
Kwestia ile wydawałeś na oleje do tej pory . Zawsze są dwie strony medalu .Przykład ,ja zanim płukać zacząłem to kupowałem 5L za 360pln , to sam widzisz że teraz maks oszczędzam , olej teraz 70 , płukanka 40-60 , filtr 20 i warsztat 70 . Także mi nie szkoda , cały czas wychodzi mi na - ,ja nie narzekam . Wszystko od przypadku i jego bolączek zależy , tu jest ok , tu trzeba wyprostować ,a potem co 2 raz . Tylko ze swojego doświadczenia, jak płukanki zastosujesz ,to wnet po tym myśli mogą takie nachodzić . Kolejna wymiana bez płukanki , przecież nie zaszkodzi a coś tam poczyści , to tylko 15min , olej nowy dłużej czysty i takie ogólne poczucie straty .
 
Back
Top