• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
A czy są jakieś niezależne badania skuteczności płukanek?
Jezeli tak, wszyscy powinni kupic taķą ktora wygrała i zamykamy dyskusje na ten temat.
Im więcej skladników oleju tym większa szansa ze dodatek nie zadziała. Bo jest jeden, a oleje mocno się roznia bazami i pakietami. Wiec lepiej zarzucic proste 10w40 na krotki dystans pod płuczywo :)

Pozdrawiam,
 
@Karopir nic tak ładnie nie płucze jak płukanka długodystansowa AR2300(na stronie Archoila pojawił się nowy produkt Oilem ReleaseTech Power Cleaner więc może warto zaczekać i spróbować) a później zmiana filtra i nowy olej na chwilę(paręset km aby przepłukać pozostałości które nie zleciały z olejem i płukanką) i standardowa płukanka jak AR2820 czy Oilem Power Flush ewentualnie olej płuczący jak Miller's IT. Najpierw warto długodystansowo zmiękczać osady i stopniowo płukać a później przepłukać to co nie zleciało przy spuszczaniu oleju. A później nowy olej i dodatki jakie tam już kto w zależności od silnika lubi stosować.
 
Im więcej skladników oleju tym większa szansa ze dodatek nie zadziała. Bo jest jeden, a oleje mocno się roznia bazami i pakietami. Wiec lepiej zarzucic proste 10w40 na krotki dystans pod płuczywo
Piszemy cały czas o płukance postojowej. Jeśli masz jakieś dowody na poparcie swojej tezy, to się nimi podziel, bo póki co, to lecisz jakimiś domysłami, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Przy płukance długodystansowej, było napisane już kilkukrotnie, że dobrze się sprawdzają bazy mineralne. Ale w tym wypadku, nie ma taka płukanka większego sensu.
 
Dla nowej wersji Oilem LL z tego co wiem nie będzie miało znaczenia czy olej to mieszanina grupy I czy IV. Jest tam silny składnik o bardzo wysokim KBV.
 
AR2300 nie powinno negatywnie wpłynąć na właściwości oleju, nie rozrzedza go a dodatkowo według producenta obniża wręcz temperaturę oleju więc przy ciężkiej nodze też nie powinno być problemu. Tyle że jeśli stosuje się płukankę na świeży olej dłużej niż 5tys km to musowo zmienić filtr po tych 5tys i kolejne 5tys z nowym filtrem. Tak samo jak się chce wlać np. 5tys przed planowaną wymianą oleju. Też warto wtedy założyć nowy filtr. Płukanka dużo rozpuszcza i znacznie szybciej zatyka filtr więc trzeba to mieć na uwadze aby płucząc nie zrobić sobie więcej szkody. A w brudnych silnikach i bez płukanki filtr potrafi zapchać się po kilku tysiącach km. No i wiadomo jakość filtra też ważna.
 
Nie chodzi o ciężką nogę, a częstą pracę przy maksymalnym obciążeniu jakie ten silnik jest w stanie ogarnąć. Czyli np. praca przez kilka minut z gazem w podłodze, 6000 obrotów i nie wkręca się wyżej, bo nie ma tyle mocy.
 
Myślę że z dobrym olejem + AR2300 nie będzie żadnego problemu. Zawsze takie katowanie jest szkodliwe ale bez przesady. 200ml gęstej estrowej płukanki w 6l dobrego oleju nie zrobi krzywdy. Tyle że przy takiej jeździe powinieneś często wymieniać olej i silnik w ogóle nie powinien się zabrudzić.
 
Pany, w skrócie:
Pacjent Superb 1,6tdi z 2011r o przebiegu 220k. Zakładamy, że nie wiem co obecnie ma w silniku. Płukanka zalecana? Serwis Skody stanowczo odradza (zapytałem o to przy okazji wizyty). Jeśli mimo wszystko robić to powiedzcie proszę którą zastosować i według jakiego przepisu (zobaczyłem tu tyle metod stosowania podobnych środków, że głowa mała). Wolałbym coś mało mało wymagającego bez precyzyjnego dozowania i kombinacji. Przypominam, samochód jest nowy (w moim rękach) więc w zasadzie nie wiem czego się spodziewać, ale chcę o niego zadbać.

Dzięki za okazaną pomoc👍
 
Myślę że z dobrym olejem + AR2300 nie będzie żadnego problemu. Zawsze takie katowanie jest szkodliwe ale bez przesady. 200ml gęstej estrowej płukanki w 6l dobrego oleju nie zrobi krzywdy. Tyle że przy takiej jeździe powinieneś często wymieniać olej i silnik w ogóle nie powinien się zabrudzić.
Na zimę ta nowa opcja może być lepsza... ;-)

Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife)
 
Last edited by a moderator:
@wlyszkow napisz coś więcej o ile masz jakąś wiedzę ponad opis na stronie jak to stosować. Czy bez obaw na 10tys km czy lepiej skrócić? To w ogóle jest bardziej zbliżony środek do AR2300 konsystencją czy do Oilem Power Flush?
 
Wlać do oleju i wymieszać czyli 15min na wolnych obrotach albo pojeździć. 1000km to min w silniku albo do kolejnej wymiany oleju i tyle.
To jest lepszy następca 2300.
Post automatically merged:

Oto etykieta PL w pdf
Konsystencja jest olejowa (estry, bez żadnych olejów mineralnych itp) a nie typu szybkiej płukanki.

Główny ester płynie od -69*C więc problemów zimowych jak z 2300 nie ma. ;-)
 

Attachments

  • ReleaseTech Power Cleaner_250ml_POL.pdf
    3,3 MB · Odwiedzin: 299
Last edited:
Myślę że z dobrym olejem + AR2300 nie będzie żadnego problemu. Zawsze takie katowanie jest szkodliwe ale bez przesady. 200ml gęstej estrowej płukanki w 6l dobrego oleju nie zrobi krzywdy. Tyle że przy takiej jeździe powinieneś często wymieniać olej i silnik w ogóle nie powinien się zabrudzić.
tam są 4 litry, olej średni, bo mobil 2000 10w40 wymieszany z totalem extreme 9000 energy 5w40. Kupiłem auto z brudnym silnikiem i od razu wymieniłem olej, od wymiany nie przejechałem nawet 1500 km

@wlyszkow czyli nawet przy ostrym katowaniu silnika z tym nowym środkiem nic się nie stanie? Chodzi o silnik m43, bardzo brudny w środku, dodałem zdjęcie w dziale z otwartymi silnikami
 
Dodatki myjące nie są na tor... ale, po testach w laboratorium, testy drogowe trwały dość długo w wielu krajach EU, w bardzo różnych silnikach i przekładniach i nie było żadnej najmniejszej awarii, nawet w najwyższych dawkach.

Na tor stosujemy AR9100 albo AR9200V2.
 
tam są 4 litry, olej średni, bo mobil 2000 10w40 wymieszany z totalem extreme 9000 energy 5w40
To najpierw włóż pieniądze w dobry olej a dopiero następny krok to płukanki itd.
Co Ci z płukania silnika jak na takich olejach i tak ponownie go zaszlamisz?
 
@Raven ... Dolałem totala, bo skończył się mobil na dolewki. Auto to gruz za 3000 zł, który będzie miał wymianę przed 4 tysiącami kilometrów... Poza tym jaki olej jest dobry według Ciebie i w czym te co podałem są od niego gorsze? Już pomijając mieszanie.
 
Najpierw warto długodystansowo zmiękczać osady i stopniowo płukać a później przepłukać to co nie zleciało przy spuszczaniu oleju. A później nowy olej i dodatki jakie tam już kto w zależności od silnika lubi stosować.
No dokładnie , tylko ja widzę taki sens nie zaczynać od najlepszych postojowych i do jazdy . Aby się nie rozczarować ,warto to stopniowo podnosić w obydwu przypadkach i wedle uznania za kolejne poziomy mocy . Oczywiście od przypadku zależy ,ale co by nie było w przypadku silnika dziewicy , to 1-2 x postojowa i 5kkm do jazdy ,to może być mało . Kwestia jeszcze przez ile km było LL lub zaniedbania , tylko w skali np. 100km zaniedbań do 5kkm z do jazy, to z pokorą można uznać że efektu mega od razu może nie być . W takich wypadkach nie ma co negatywnie oceniać specyfików . Dokładniej by wyszło po operacji zwalać dekiel i porównywać .

Osobiście widzę dwa stopnie :
1. 2 x AR (2820 i 2300) .
2. 2 x Oilem (Flusz i Cliner) .

Do tego warto skrócić interwały i tak jak u mnie , przed końcem 5kkm z 2300 trzeba było wymienić w połowie filtr ,a przy 5kkm ten olej był już brudny , mimo że przez wlew oleju na początku nie było widać żadnego syfu . Częstsze zmiany oleju , z razu na raz powodują że w silniku czyściej i olej kolejny też czystszy . A oko się cieszy .

częstą pracę przy maksymalnym obciążeniu jakie ten silnik jest w stanie ogarnąć. Czyli np. praca przez kilka minut z gazem w podłodze, 6000 obrotów i nie wkręca się wyżej, bo nie ma tyle mocy.
Wedle porad kolegów ,nie ma to znaczenia dla 2300 (nawet lepiej - temp. oleju ) ,a i nowego pewnie też .

Dla nowej wersji Oilem LL z tego co wiem nie będzie miało znaczenia czy olej to mieszanina grupy I czy IV.
To już będzie trzecia różnica na + ,w porównaniu do 2300.

Tyle że jeśli stosuje się płukankę na świeży olej dłużej niż 5tys km to musowo zmienić filtr po tych 5tys i kolejne 5tys z nowym filtrem
W przypadku silnika @Karopir ,5kkm to maks (ilość syfu). No ale kolega ma łatwo i prosto zajrzeć do filtra jak było widać . W moim przypadku po 3kkm coś filtr był syfiasty i w oleju coś było , dlatego mus był wymienić filtr . Wielkość filtra też ma znaczenie , tak myślę .

To w ogóle jest bardziej zbliżony środek do AR2300 konsystencją czy do Oilem Power Flush
No porównując etykiety różni się Flush/Cliner i opisem stosowania , obrazki efektów identyczne mają . Aż czasem myślę ,bym kiedyś się nie pomylił .:eek:
Post automatically merged:

To najpierw włóż pieniądze w dobry olej a dopiero następny krok to płukanki itd.
Co Ci z płukania silnika jak na takich olejach i tak ponownie go zaszlamisz?
Nie ma co kupować drogiego do płukanek , czy częstych wymian . Taki potwierdzony budżetowy ,a najlepiej nasz krajowy .Wtedy cena oleju i płukanek wyjdzie jak jakiś lepszy olej i będzie OK . Ja stosuje Specola i przy okazji go zbadać zamierzam .No z tego rozwiązania to jestem mega zadowolony .
 
Last edited by a moderator:
Back
Top