• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
ja uważam tak ze swojej perspektywy, płukanka tylko przy kupnie samochodu, nastepnie regularna wymiana oleju
a dlaczego tylko po kupnie samochodu? Dlaczego nie po trzeciej wymianie od zakupu? Przeczytaj z uwagą cały temat, to zrozumiesz, po co stosujemy płukanki i dlaczego jest to istotne.
 
Zapraszam do głosowania


1. Oilem Tech Power Flush
a) 30 min + 10 x 2.5 rpm -Skiper
b) j.w. tylko dawka 10% objętości oleju (czyli 400 ml) - moja propozycja
c) wlac na początek 5% objętości w stosunku do ilości oleju i przejechać się 30 min, a następnie dodać kolejne 5% i potrzymać na postoju 30 min - Rasil
2. K2 MOTOR FLUSH podwójna dawka - morfe1 (bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o cenę)
3. nowy olej + AR 2300 - Speedmaniac41
4. podwójne płukanie: - Maro99
- płukanka Xado Vita Flush i przejechać na niej 200-300 km, a potem
- olej płuczący Xado Very Lube Flush Oil na 30-40 minut
5. Yacco Optimizer Vidange do nowego oleju i nowego filtra 2000 obrotów przez 15 minut - jerseyAdmin
6. LM Oil-Schlamm Spulung 300ml , wlać , przejechać 200km i spuścić syf z olejem.- PiotrG
7. Millers Oils IT Flushing Oil 5L. - morfe1
8. Oilem. 60 min, trochę jazdy, trochę postoju...... A później do docelowego oleju wlej Archoil 9100. -Jacek Cz
(Moim zdaniem 9100 bez sensu, bo auto nie potrzebuje dobrego oleju i jakbym miał te 9100 to bym wlał do drugiego, płukanka jest robiona głównie z powodu tego, że chce przetestować czy dana płukanka sobie poradzi z takim syfem i potem może kupić taką samą do auta o które dbam "bardziej")
9. Moje auto Płukanka silnika. - Michalos12
 
Jestem za opcją nr 8 tyle że bez AR9100.
 
2. K2 MOTOR FLUSH podwójna dawka - morfe1 (bardzo ciekawa opcja jeżeli chodzi o cenę)
Lepiej cenowo wychodzi shell (~9zł/500ml)

Mnie zawsze kusiło przetestowanie tych olei płuczących, ale chciałem to zrobić trochę inaczej, tzn.
- zlać obecny olej, zalać coś najtańszego 15min i zlać (dla zebrania luźnego syfu)
- potem np. MITASU FLUSH FLUID lub wcześniej wspomniany millers, zlać do czystego pojemnika
- później najtańszy olej + AR2820 (lub inna mocna) i porównać które płukanie zebrało więcej syfu.
 
Nie lepiej najpierw olej pluczacy, a potem przelać jeszcze jakimś tanim olejem (np. na krótki interwal). Resztki które zostana z oleju pluczacego na pewno zdegraduja trochę kolejny zalany olej.
 
ja wlalem na łoko ze 2 liter diesla oleju w benzynoiku potem spuściłem i nalalem nowego oleju i śmigał

co kto robi ze swoim samochodem, to tylko i wyłącznie jego sprawa. Tutaj staramy się jednak nie polecać typowo chałupniczych metod.

Resztki które zostana z oleju pluczacego na pewno zdegraduja trochę kolejny zalany olej.

i właśnie z tego powodu, polecamy stosować płukanki.
 
Prosiłbym te osoby, które zgłaszały propozycję również o zagłosowanie, no chyba, że wszyscy głosują na swoją propozycję?
 
Mnie zawsze kusiło przetestowanie tych olei płuczących, ale chciałem to zrobić trochę inaczej, tzn.
- zlać obecny olej, zalać coś najtańszego 15min i zlać (dla zebrania luźnego syfu)
- potem np. MITASU FLUSH FLUID lub wcześniej wspomniany millers, zlać do czystego pojemnika
- później najtańszy olej + AR2820 (lub inna mocna) i porównać które płukanie zebrało więcej syfu.
No tak , tylko to tak jak stosowanie 3 czy 4 środków po sobie i potem stwierdzenie ,że ostatni tylko dał radę . Nie ma co zapominać ,że każdy poprzednik coś tam zabrał ze sobą .

@Karopir ja jestem za 1. bez względu na podpunkt , tylko wspomnę jedna puszka tego ma 250ml . Jeśli 400ml i z puszek to 100ml zostanie .
Dodał bym jeszcze do kolejnego oleju nowe 2300 od Oilem , które działać ma w granicach 1500-2000kkm . Taki komplecik na O by był , tylko drugiego specyfiku jeszcze nie ma , ale skoro masz jeszcze 2-3kkm to może już będzie .

Na wyniki nie trzeba by było długo czekać 🤔.
 
No tak , tylko to tak jak stosowanie 3 czy 4 środków po sobie i potem stwierdzenie ,że ostatni tylko dał radę . Nie ma co zapominać ,że każdy poprzednik coś tam zabrał ze sobą .
Dlatego najlepiej by było po każdym płukaniu zrzucić chociaż pokrywę zaworów żeby porównać różnicę przed i po.
 
@inspire no właśnie tak , bo w tym co wyleci z silnika tak po sobie ,to duży błąd będzie .
@Karopir ale te 100ml to będzie za mało raczej ,chyba że chcesz coś sprawdzić .
Nie czekaj na głosy , do tych 2-3kkm sam wybierz .
 
Zamiast bawić sie w 100ml zalej całą płukankę chociaż by K2.
 
Ja przychylam sie do teorii ze plukanka ktora ma w skladzie głównie naftę najlepiej działa z olejem jak najbardziej mineralnym. Czyli bez hydrokraku, zagęszczaczy i syntetycznych dodatków. 10w40 to max, 15w40, 20w50.. no ale mamy zimę.

Pozdrawiam,
 
Haha😂...dobre...No pewnie ze tak,tylko nie chce w teście czegoś przegapić...bo test potrwa 2 lata a ja tak dużo czasu nie mam😂
Zamierzam teraz zrobić ma 3-4 tys km i znów wymiana. Co do różnic w olejach przyznaje się bez bicia jestem laik co nie przynosi mi ujmy😎
 
Ja przychylam sie do teorii ze plukanka ktora ma w skladzie głównie naftę najlepiej działa z olejem jak najbardziej mineralnym
jakieś wyniki badań na poparcie tej teorii?

Czyli bez hydrokraku, zagęszczaczy i syntetycznych dodatków.

a co ma do tego baza...? Czym jest płukanka postojowa? Polecam zapoznać się z tematem płukanek na forum.

10w40 to max, 15w40, 20w50.. no ale mamy zimę.

Jaka jest temperatura krzepnięcia dla 10W40 i 15W40? Jaką mamy obecnie "zimę"? Kto tutaj polecał 15, czy 20W40...?

Zamierzam teraz zrobić ma 3-4 tys km i znów wymiana

Bardzo dobry scenariusz.

Co do różnic w olejach przyznaje się bez bicia jestem laik co nie przynosi mi ujmy

Czytaj tematy na forum i z pewnością z czasem wszystkiego się dowiesz.
 
Clio 3 2011r. 1,2 16V 75KM (55kW), przebieg 114 000km.
Auto kupiono pół roku temu, początkowo na starym oleju bardzo muliło na zimnym silniku i niskich obrotach, nawet zdarzyło się że falowały obroty po odpaleniu.
Po jakimś czasie wymieniłem olej na Total Quartz 9000 5W40 po czym poczułem sporą różnicę. Stąd pomysł żeby zrobić wszytko jak należy od początku.
Auto głównie do miasta, krótkie trasy.


Płukanka silnika PROTEC Engine Flush 375ml
Będzie ok?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top