• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
A zdejmowałeś czapki w tych samochodach? Może nie ma tragedii. Ja w Mitsubishi myślałem że pełno nagaru a po zdjęciu czapki okazało się że syf był tam gdzie nie było przepływu oleju i do tego cały schodził łatwo pod palcem, więc myślę że w kanałach olejowych jest czysto.
 
W pandzie zdejmowałem. Jest gdzieś nawet foto na forum w otwartych silnikach. Wygląda jak wygląda - złoto po prostu. Jak napisałem mało jeżdżę nawet jak by brała litr na tysiąc to też bym to przeżył ale nie bierze tyle. Może prawie wcale, rok do roku nie zauważam ubytku robię ok 2kkm. Praktycznie chciałbym sprawdzić działanie płukanek dla frajdy czy usuną złoto. Bo to, że po zalaniu świeżego oleju z płukanką po ok 40 minutach pracy spada niezły syf to już sprawdziłem.
 
Właśnie mam takie wrażenie, że w pandzie pod pokrywą właśnie też jakby mało tego oleju było co w obiegu i lakier dlatego złoty świeci.
 
@soszo widziałem tylko zdjęcie przez korek , myślę że lakier ciężko będzie usunąć.
 
Zdjęcie jest w "tylko fotografie" na stronie 6, post #109. Wiem , że będzie ciężko ale xado opisuje, że usunie w 200km w przeciwieństwie do płukanek postojowych. Czemu tego nie sprawdzić 🙂
 
Nie wygląda to źle, ciekawy jestem jak wypadnie xado na tle twojego silnika, ale nie spodziewał bym się fajerwerków, jak wypluczesz to zrób foto:cool:
 
Odnośnie kołomyi to kiedyś napisałem , że Motul ma oficjalne API w odróżnieniu od Lotosa czy Orlenu dostałem reprymendę, że API nas nie interesuje tylko ACEA ;)

Jakąś płukankę muszę czy raczej chcę wybrać. Tym razem wybiorę Xado.
 
Miałem xado na jakieś 260km i jakoś olej nie zleciał czarny, porównując do ar czy oilem.
Wiem że był już o tym temat czy na ar2820 można przejechać około 6 tys km czy lepiej coś dedykowanego kupić?
 
@soszo niestety do czystości to mu daleko heh tutaj filtr oleju po ar2300 pełny interwał a już wcześniej było płukane xado itp
W każdej przegródce jest nagar...
IMG_20220321_105205.jpg
 
Proszę o pomoc.
Posiadam Skoda Octavia 1Z, data produkcji 2012, silnik 1.4 TSI CAXA 90k, przebieg 112785 km.
Czy taka kolejność wymiany oleju jest właściwa:
- wlewam AR2820/Oilsyn Power Flush do rozgrzanego silnika (Ile czasu musi silnik pracować? Czy przed wlaniem płukanki trzeba odlać oleju?),
- auto chodzi na jałowym biegu ok. 30 min (czasami zwiększam obroty),
- jadę do mechanika na umówioną godzinę (mechanik jest w bliskiej odległości) i od razu wymieniają mi olej,
- w domu sobie nalewam Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife) i jeżdżę do następnej wymiany (10 tys. km lub po roku).
Gdzieś tu na forum czytałem, że trzeba mechanika poprosić, żeby nie zalewał całego oleju, żeby się płukanka zmieściła.
 
OK. Czytałem na forum, że mechanicy niechętni płukankom. A to moja pierwsza płukanka.
 
Witam
Nie dawno kupiłem auto (1.8t 310 tys km przebiegu) i chce zrobić płukanke. W szwajcarii olej zmieniany co okolo 15 tys km. Poprzedni właściciel co 10 tys max. Syfu trochę jest pod pokrywą zaworów. Myśle to zrobić tak. Do aktualnego oleju dolac płukanke na ktorej można jeździć. Pozniej zalać jakies 10w40, zrobić okolo 1000 km i zalać plukanke postojową.
Co polecacie użyć do takiego zabiegu ?
Nad postojową myslałem nad oilem power flush
 
OK. Czytałem na forum, że mechanicy niechętni płukankom. A to moja pierwsza płukanka.
Starej daty mechanicy są niechętni, jak bierze olej to zamiast płukanki 15w40 Ci zaleją ;) Mój tez nie był jakiś zachwycony, ale powiedziałem, że to na moją odpowiedzialność i tyle.
 
Co polecacie użyć do takiego zabiegu ?
Nie wiem, sam się zawiesiłem i stoję w rozkroku. Powiedzmy miałem podobny plan ale skuteczność tych płukanek na których można jeździć nie jest potwierdzona na forum.
Jeśli np taki Oilsyn RT Flush zrobi lepszą robotę na dystansie ok 30km niż inne "jeżdżące" przez 300km to trochę taka sztuka dla sztuki.

Ja co dzień to mam inne pomysły. Możesz do starego rozgrzanego oleju dodać Oilsyn RT Flush przejechać w miarę delikatnie ok 20-30km. Wymienić olej na taki jak producent przewiduje i dodać Oilsyn LL na cały interwał. Chyba nie ma sensu zmieniać oleju co chwilę choć jeszcze wczoraj miałem takiego pomysła :rolleyes:
 
Wydaje mi się że płukanie to nie wyścigi :) jak wam auto jeździ a chcecie użyć płukanki by oczyścić silnik to zrobicie postojową, zalejcie nowy olej, przejedźcie pół interwału i znowu postojowa. Zobaczycie jaki efekt :)
Po co na siłę oczyszczać silnik w krótkim czasie skoro jeździ (i zakładam że nie sprawia problemów)

Edit: ewentualnie pół dawki AR9100 na te pół interwału i znowu pół po wymianie. Skoro AR9100 potrafi coś umyć to może i na pół dawki pomoże ;)
 
Back
Top