• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Co myślicie o uszczelniaczach do chłodnic, ktoś miał styczność? Druciarstwo i ryzyko problemów, czy ma to szansę działać? Mam u siebie wyciek płynu, którego mechanik nie jest w stanie zlokalizować. Moczy się tylko pod większym obciążeniem i bardzo niewiele. Dolewam może setkę na 1500 kilometrów lub mniej. Leci na pewno na zewnątrz, bo czasem czuję lekki zapach płynu przy masce po trasie, z resztą widziałem krople na osłonie silnika. Obawiam się takich siuwaksów, ale o dziwo opinie są bardzo pozytywne, przynajmniej o produktach większych producentów jak LM czy Prestone.
 
Last edited:
Sprawdz okolice gdzie są śruby do odpowietrzania chłodnicy.
 

Attachments

  • G12_G12+.jpg
    G12_G12+.jpg
    419,6 KB · Odwiedzin: 71
Last edited:
Te opisy płynów na netach są jakieś takie z dupy, że do dziś nie wiem czy dobrze zrobiłem, że wlałem G13 do gruza 😂
EDIT: w sumie to już wiem bo będzie 5 lat jak go mam i kolor nadal jak nowy, nagrzewnica dalej daje jak pierkanik, więc nic tam się nie odkłada, a układ się nie rozciekł.
 
Last edited:
Dzięki, dokładny opis znalazłem dopiero na jakiejś ruskiej stronie: https://lukimotors.ru/komplekty-to-dlya-avtomobily/zhidkost-okhlazhdayuschaya-/

Natomiast Prestone spełnia niby wszystkie normy, czyli G12++ też (z krzemianami), a ja potrzebuję płyn bez krzemianów:
  • G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l
  • G12/G12+, nie zawiera krzemianów
  • G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg/l
Na stronie Preston tez jest napisane że jest bez krzemianów.
 
Co myślicie o uszczelniaczach do chłodnic, ktoś miał styczność? Druciarstwo i ryzyko problemów, czy ma to szansę działać? Mam u siebie wyciek płynu, którego mechanik nie jest w stanie zlokalizować. Moczy się tylko pod większym obciążeniem i bardzo niewiele. Dolewam może setkę na 1500 kilometrów lub mniej. Leci na pewno na zewnątrz, bo czasem czuję lekki zapach płynu przy masce po trasie, z resztą widziałem krople na osłonie silnika. Obawiam się takich siuwaksów, ale o dziwo opinie są bardzo pozytywne, przynajmniej o produktach większych producentów jak LM czy Prestone.
Dawno dawno temu za czasów Golfa 3 miałem delikatny wyciek w narożniku chłodnicy. Zalałem jakiś uszczelniacz zakupiony na Orlenie i zadziałało. Jeździłem tak 2 lata i nic nie leciało.
 
Stosowalem uszczelniacz prestone w clio II. Miałem wyciek z nagrzewnicy. Niestety nie zadziałał, musiałem wymienić.

Ale u mnie to nic z dodatków nie działa więc może warto spróbować 😉
 
Ja używałem uszczelniacz prestone'a - miałem jakiś mikry wyciek, nawet nie wiem skąd. 3 lata i wciąż działa
 
Co działa wyciek? ,czy prestone.
 
wybierz sobie co chcesz
 
Co myślicie o uszczelniaczach do chłodnic, ktoś miał styczność? Druciarstwo i ryzyko problemów, czy ma to szansę działać? Mam u siebie wyciek płynu, którego mechanik nie jest w stanie zlokalizować. Moczy się tylko pod większym obciążeniem i bardzo niewiele. Dolewam może setkę na 1500 kilometrów lub mniej. Leci na pewno na zewnątrz, bo czasem czuję lekki zapach płynu przy masce po trasie, z resztą widziałem krople na osłonie silnika. Obawiam się takich siuwaksów, ale o dziwo opinie są bardzo pozytywne, przynajmniej o produktach większych producentów jak LM czy Prestone.
Ja miałem chyba Preston w Alfie 166. Puściła chłodnica i wyciek cały płyn. Wlałem płyn, uszczelniacz i pomogło. Żyła do sprzedaży (i tak, poinformowałem kupującego co robiłem).
 
A co polecacie panowie do Hondy Magny rc21 vf700 z roku 83.
Chłodnica miedziana a obecnie mam niebieski płyn pewnie borygo start.
 
Zapewne jakiś z korzeniami bez kwasów organicznych, VW G11. Chłodnica była wymieniana czy oryginał?
 
A ja wiem mam go parę lat ale co było wcześniej moto ma 39 lat.
Prawdopodobnie przywieziony z USA licznik w milach i migacze odłączone od świateł by ciągle nie świeciły.
No i vf 700 występował tylko na amerykańskim rynku.
 
Last edited:
Do Megane III kupiłem w końcu OEM Glaceol koncentrat i zrobiłem go na 1:1 na -37C.
Macie jakis zamiennik FL22, musi być na bazie P-HOAT (musi mieć fosforany). Jest coś takiego wogóle na polskim rynku poza Revanolem i OEM FL22?
 
G13 jest straszny, jeszcze do tego zbiorniczek w VAG na MQB z dopiskiem "mit silkat". Pierwsze co zrobiłem po zakupie, to kupiłem zbiorniczek płynu chłodzącego z ASO z najnowszym nr katalogowym, który już tego woreczka "herbaty" (silkatu) nie ma. Te torebki pękają zazwyczaj w przedziale 3- 5 lat i granulat krąży z płynem chłodzącym zatykając nagrzewnice. Zaczyna się niewinnie- słabe ogrzewanie po stronie pasażera, później utrata grzania całkowicie. Czasami da się jeszcze uratować płukając układ, ale zazwyczaj kończy się to wymianą nagrzewnicy. U mnie po 3 latach całe szczęście woreczek jeszcze był cały, ale zamieniłem zbiornik i płyn na G12 EVO. G13 ma inny problem- wytrąca osad z bloku silnika powodując szybkie problemy z pompą wody- wyciekami przez otwór drenażowy (przez osad uszkadzający uszczelnienie pompy), albo przycinaniem się osłony wirnika pomp w Vagach. Dzieje się to po około 80 000km. U mnie pompa wytrzymała 82 000 do momentu problemów z tą przesłoną :) Pierwsza wymiana rozrządu w raz z pompą przewidziana jest w moim silniku po 210 000 km :) Brak słów, trzeba na prawdę interesować się teraz motoryzacją aby nie narobić sobie kosztów. Przycinająca się osłona- to przegrzanie silnika, nie ma obiegu płynu. Dobrze że wyłapałem to od razu po pierwszym przekroczeniu 90 stopni na wskaźniku, bo pewnie żona nie zwróciłaby nawet uwagi. Oczywiście po zdemontowaniu pompy, osłona nie trzymała już nawet geometrii w osi.
W jaki sposób ma się wytrącać osad z bloku silnika? Masz na myśli że płyn reaguje w jakiś sposób z blokiem tworząc na nim osad który potem od niego się odrywa i powoduje blokowanie pompy? Zawsze można odłączyć wtyczkę lub założyć pompę bez przesłony przy wymianie rozrządu. W necie jak poczytasz to jednym pompa wytrzymała 180 tys. a innym pada jak Tobie. Myślę że to raczej wina konstrukcji samej pompy a nie płynu.
 
Tak, to mam na myśli. Mały mikro osad który później się osadza na elementach pompy. Nie blokuje pompy, ale przesłonę wirnika, albo niszczy uszczelnienie pompy między wirnikiem, a łożyskowaniem pompy i stąd wycieki przez otwór technologiczny. W VAG jest mega głośno o tych pompach wody od pewnego czasu. W jednym ze szkoleń HEPU z pomp wody ich trener który to prowadzi, mówił o tym na jednym z filmów.
Wtyczkę można odłączyć, albo założyć pompę z zamiennika bez przesłony, ale wtedy nie będzie spełniał euro 6b- założeń producenta ;) Jak kto lubi ekologie, można usunąć i ad blue i dpf i zaślepić EGR... Dla mnie same rozwiązanie jest mega fajne tylko z tego względu , przy -2 silnik jest rozgrzany do 80 stopni po 6 km- diesel. Latem do 90 stopni po 3 km. Mniej pali podczas fazy rozgrzewania i sam silnik dostaje mniej popalić na zimno, przez co wydłuża się jego żywotność.
 
Last edited:
Do Hyundaia kupiłem zwykłego zielonego Kulera od K2, mam nadzieję, że chłodnica nie wybuchnie bez OEM'a :D
 
Back
Top