• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Czyli do w sumie nowych aut idzie płyn w "najstarszej" technologii? . Myślałem , że to będzie jakieś G12 lub13
 
Płyn to płyn i tyle 😅
 
Patrząc po opisach to niewłaściwy płyn może negatywne reagować z konkretnymi stopami metali i ich połączeniami, więc też nie należy spłycać tematu do "płyn to płyn"
 
Noel. Więc wychodzi na to , że stronę wcześniej jest błędny wpis sugerujący, że Glaceol RX Type D to G12 (czyli bez krzemianów) . Ze strony , którą podałeś wychodzi, że to ewidentnie G11. Dzięki za pomoc
 
Takie małe podsumowanie płynu Prestone.
Płyn do chłodnic PRESTONE spełnia lub przekracza wszelkie normy producenckie i międzynarodowe (w tym normy ASTM, SAE, BSI, AFNOR, dostosowany również do VAG G12, G12+, G12++ i G13). Wysoką jakość płynu do chłodnic PRESTONE potwierdza fakt, że jest on płynem „OEM-owym”, co oznacza, ze marki takie jak Ford, GM czy TOYOTA stosują go na pierwsze zalanie podczas produkcji pojazdów.
 
Czemu nasze rodzime marki mają taki bałagan w płynach? Nawet Mannol czy Febi potrafią podpisać płyn jako G11 a u nas lejta co chceta najwyżej się glut zrobi.
 
Nie dawał mi spokoju ten Glaceol RX Type D.
Przejżałem karty charakterystyki różnych płynów. W najstarszej technologii płynów chłodniczych IAT (czyli G11) stosuje się glikol etylenowy i dodatki Nieorganiczne.
Glaceol RX Typ D zawiera oprócz glikolu etylenowego
2-Etyloheksanian sodu czyli związek ORGANICZNY - Czyli jest to technologia OAT. Inaczej G12.
Prestone zawiera glikol etylenowy i Kwas 2-etyloheksanowy.
 
Takie małe podsumowanie płynu Prestone.
Płyn do chłodnic PRESTONE spełnia lub przekracza wszelkie normy producenckie i międzynarodowe (w tym normy ASTM, SAE, BSI, AFNOR, dostosowany również do VAG G12, G12+, G12++ i G13). Wysoką jakość płynu do chłodnic PRESTONE potwierdza fakt, że jest on płynem „OEM-owym”, co oznacza, ze marki takie jak Ford, GM czy TOYOTA stosują go na pierwsze zalanie podczas produkcji pojazdów.
Honda zaleca do naszych silników All Season anti-freeze Genuine Coolant Type 2, G12++ dla rocznika 2004-2008 r, G13 od 2008 r. W ub roku wymieniałem płyn u siebie, robiłem płukanie. Miałem dylemat czy zalać Dynagel 2000 czy Prestone, ostatecznie wybór padł na Prestone, zresztą wyszedł najtaniej a spełnia wymagania z nadwyżką, nawet kolor podobny do oryginału, może nie zielony, bardziej żółtozielony i klarowny.
 
Wysoką jakość płynu do chłodnic PRESTONE potwierdza fakt, że jest on płynem „OEM-owym”, co oznacza, ze marki takie jak Ford, GM czy TOYOTA stosują go na pierwsze zalanie podczas produkcji pojazdów.
Na stronie Prestone nie widzę takiego opisu. Skąd to masz?
 
@Iron a widziałeś post #89? - dotyczy Toyot i Hond.
 
Toyota ma własne płyny, GM chyba też. Dlatego ta informacja wydaje się nieprawdobna, że stosują Prestone w fabryce
 
Tego nie wiem .:rolleyes:
 
Toyota ma własne płyny, GM chyba też. Dlatego ta informacja wydaje się nieprawdobna, że stosują Prestone w fabryce
Mają swoje ale sami nie produkują pewnie jak oleje!
 
@Piotr_the oczywiste, że nie produkują sami. Jednak zlecają według stricte określonej receptury.

@Iron niby nie, natomiast jeśli koszt płynu OEM nie rujnuje budżetu to najlepiej żeby taki pływał w układzie
 
Tu miałem na myśli ceny stricte płynów chłodzących (nie olejów). I o ile olej innej marki łatwo dobrać alternatywę o tyle z odpowiednim płynem nie jest łatwo coś dobrać co by się zgadzało z tym co w książce.
 
Back
Top