• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Bo to już gotowy płyn a nie koncentrat dlatego nie łączy się go już z wodą. Jeśli go połączysz z wodą 50/50 to zima zamarznie. Masz na nim napisane ready to się.
 
Jeżeli o to chodziło tworzącemu opis ,to sensowniej by było napisać "nierozcieńczać".
Pomijając to , to płyn jest "ciekawy" ma bardzo szerokie "spektrum działania". Nawet lepiej niż Prestone
 
Last edited:
Chodzi też o to że możesz mieć w układzie chłodzenia wodę która dolałeś awaryjnie i wtedy powinieneś lać koncentrat bo np 30% tej wody nie da się zlać.
 
Panowie, proszę o podpowiedź. Przy okazji rozrządu chcę wymienić płyn chłodniczy w Ford Ka ru8 1.2 69 km (silnik fiatowski). Przy poprzedniej wymianie około 6 lat temu, został zalany płyn chłodniczy wymieniony w instrukcji obsługi tj. Texaco Havoline XTL G12. Zastanawiam się czy znowu zalać ten sam (kosztuje około 100 zł za 5 l i tyle potrzebuję), czy po prostu kupić Prestona? Co o tym sądzicie, macie doświadczenie z Prestonem?
 
Z Prestonem nie mam doświadczenie ale z g12 lałem k2 i było ok.
 
@Bochcio możesz spokojnie lać krew predatora czyli Prestone, K2 G12, Borygo G12, Organika G12. Wszystkie oprócz K2 stosowałem w różnych autach, zero problemów.
 
Cześć, kupiłem płyn chłodniczy K2 Kuler G13 czy nada się on do BMW 3.0d żeliwo?
 
Kia Sportage 2.0 CVVT
Panowie pytanie jak w tytule,co wlac?Od nowosci nie wymieniany,w zbiorniczku jakis zielony.Czytałem ze zielone są IAT,czerwone OAT(jesli dobrze pamietam)Co doradzicie :zielony czy czerwony,g11 czy g12.
 
Last edited by a moderator:
Do Azjaty
- Bizol Asia
- Starline Asia
- Ravenol HJC
- Shell premium phospate

Jak nie chcesz być ortodoksyjny to Prestone albo jak zlewasz temat to uniwersalny zielony np K2 kuler
 
Masz dwie drogi

Cokolwiek czyli np kuler K2 kolor do wyboru (żółty nie wiadomo czemu jest droższy 🤔)


lub P-OAT jak azjaci stosują. Przykłady wymienił @paba
 
Należy sobie powiedzieć ze kolor, a kompatybilność składników , rodzaj inhibitorow to dwie różne sprawy .

Większość bazuje intuicyjnie na kolorach i kiedy widzi kolor błotnisty po zmieszaniu dwóch barw bez wypłukania w prawie 100% układu automatycznie odrzuca taki płyn , a niekoniecznie z technicznego punktu widzenia jest to złe
Druga sprawa taka ze jak dolejemy ten sam kolor to nie oznacza ze jest Ok .
Z tego powodu tak popularne są płyny które producent pozycjonuje jako nie zmieniające koloru, albo 100% kompatybilny .
Podstawa tak jak z olejami to zrozumienie specyfikacji podanej przez producenta lub brak szczególnych wymagań (tak tez bywa)
 
K2 Kuler jest tu dobrym przykładem. Występuje chyba w czterech kolorach, a w jednej normie - stąd moje zdziwienie czemu żółty jest droższy.
 
Kulera juz mam w koszyku tylko chcialem sie upewnic czy wybiore dobrze.Powiedzcie jeszcze czy jest jakas duza roznica miedzy np.Kulerem a Petrydo czy Borygo?Tak ogolnie miedzy producentami
 
No mają inne nazwy. To pierwsza od razu rzucająca sie w oczy różnica 😉. Pewnie i jakies inne, ale nieistotne z punktu widzenia zadania, jakie maja spełnić.
 
Last edited:
"Bezkrzemianowy płyn niskokrzepnący na bazie glikolu etylenowego". To odpowiednik G11, G12, G12+, OAT, HOAT, POAT? I najlepiej aby był w kolorze zielonym lub niebieskim i był zgodny ze specyfikacją Suzuki (Super) Long Life Coolant.
Czy ktoś mógłby coś polecić, bo ja już nic nie wiem...
 
Last edited:
Chyba Bizol Asia jest zielony. P-OAT czyli z fosforanami

Kilka postów powyżej #551 masz też inne płyny. Ravenol też jest zielony.
 
Back
Top