• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

Suzuki to taki półazjata. Mój model montowany na Węgrzech, a poza tym klon Fiata Sedici (lub odwrotnie). Jak polecają coś do azjatów (chodzi o płyny eksploatacyjne, w tym oleje silnikowe i przekładniowe), to zwykle nie ma na liście Suzuki lub pojawia się dość rzadko. Jak sobie czytam różne rzeczy, to zwykle do Suzuki rzeczy raczej jak do europejczyków. Stąd te rozterki.
 
Najlepiej kierować się manualem.
 
W manualu masz często podana nazwę danego płynu i nic więcej, więc ciężko nieraz nawet znaleźć odpowiednik innej firmy bo o parametrach płynu z instrukcji nic nie wiemy poza nazwą
 
Chyba Bizol Asia jest zielony. P-OAT czyli z fosforanami

Kilka postów powyżej #551 masz też inne płyny. Ravenol też jest zielony.
Tak Bizol Asia jest zielony i tłusty. :)
 
Hyundai/Kia to samo Czechy Słowacja. VIN masz fiatowski ZFA ... czy suzukowy
VIN mam TSMEY... suzukowy. T - Węgry. W manualu mam to, co napisalem w cudzysłowie, bez żadnej nazwy. Choć teraz polecają produkty Ecstar, ale co tam w środku siedzi, to nie bardzo można rozeznać.
 
@Kuba u mnie takie info. Zastosowałem oryginał. Płynu nie zmieniam co roku, więc uważam, że nie ma sensu kombinować
 

Attachments

  • Screenshot_20230324_211741_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20230324_211741_Samsung Notes.jpg
    371,1 KB · Odwiedzin: 74
Ja mam zapisane
DIAQUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT lub zamiennik
I tyle w temacie 🤪
W sensownej kasie jest płyn mazdy i za 100zl można go nabyć.
 
@Kuba słusznie piszą, płyn P-OAT, Shell Premium Phosphate Longlife możesz nabyć od autoryzowanego dystrybutora wiadomo gdzie.
 
Czasem OEM są w dobrej cenie
Toyota long life czerwony, super long life pink
Reszta zielona
Mazda FL22
Nissan L248
Oraz inne
Do niedawna był tani Starline Asia w hurtowni Elit ale już chyba nie ma
 
A powiedzcie jakie plusy ma płyn z fosforanami od tego bez np. g12?
 
To że Azjaci stosują to wiem . Ich płyny oat różnią się od europejskich oat tym że zawierają fosforany. Artykuł który podałeś napisany jest marketingowo, np. zastosowanie innego płynu doprowadzi do uszkodzenia silnika, uszczelnień itp. co raczej nie jest prawdą gdyż wiele osób stosuje płyny oat np..g12 i jest ok. Fosforany tworzą pewnie warstwę ochronną w układzie tak jak krzemiany w g11, tylko czy europejskie g12 jest gorsze od p-oat azjatyckiego?
 
Dywagacje gorszy lepszy jak i w przypadku olejow jest nie do rozstrzygnięcia. Możesz stosować olej zgodny z instrukcją, a możesz jakiś inny i też będzie ok.
 

Poczytaj sobie o 2-EHA, zamieszczony tam artykuł z Motoru. Mocno sie tym interesowałem z 10 lat temu i po prostu niektóre składniki są inne u Japończyków .
 
Dlatego ja u siebie wróciłem do Super LL Coolant po 2 letniej przygodzie z Dynagel. Niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale po wymianie rozrządu postawiłem na ori jednak.
 
@soszo właśnie dlatego się zastanawiam, bo jak to jest tak jak z olejami to by znaczyło że nie musisz kupować płynu za 150zl tyłka za 50, a auto nie odczuje różnicy.
@paba w artykule piszą że może dojść do uszkodzenia pompy wody, uszczelnień itd. ale przecież pompy wody robione są z aluminium i np w VW Gaja inny płyn i pompy żyją, uszczelki tak samo. Wątpię aby firmy produkujące pompy na aftermarket miały inny materiał dla hondy Inny dla VW i dla PSA.
@Hlava jak już pisałem wiele osób w japońskich autach jeździ na g12 i też jest ok i to przez lata.
 
@Kuba jest jeszcze kwestia mieszania różnych płynów. Powinno się przepłukać układ porządnie, no ale co z resztką wody? Można stosować koncentrat tylko z tego co widzę nie zawsze jest łatwo dostępny.
 
Myślę że płyn p-oat można wymieszać z koncentratem oat g12 po prostu ilość fosforanów będzie procentowo mniejsza.
 
@paba w artykule piszą że może dojść do uszkodzenia pompy wody, uszczelnień itd. ale przecież pompy wody robione są z aluminium i np w VW Gaja inny płyn i pompy żyją, uszczelki tak samo. Wątpię aby firmy produkujące pompy na aftermarket miały inny materiał dla hondy Inny dla VW i dla PSA.
Aftermarketowe może tak, ale OEM to często produkty firm azjatyckich, których nazwy nawet nie znamy.
I jeśli pompa żyje napędzana paskiem, a auto jest na łańcuchu to nie ma tej przezornej postawy właścicieli do prewencyjnej wymiany z okresową wymianą rozrządu o której każdy kowalski wie. W związku z tym u mnie w Yarisie 1999 r. zanim go nie sprzedałem jeździł oem z 1999 roku (może ciężko w to uwierzyć).

Taki płyn do azjaty ciężko po prostu kupić. Jest mało na rynku i dodatkowo jest droższy. Ale ja bym taki płyn sobie zakupił osobiście. Zwłaszcza mając na uwadze dzielenie włosów (i kasy) na 4 szukając odpowiedniego dodatku do oleju i wieszcząc dramat z powodu braku Archoila 9100. Zwróciłbym uwagę czy w chłodnicy nie pływa syf sprzed 10 lat. I kupił dobry płyn, choć zapewne jest tak jak piszesz, że od K2 Kuler czy Mannola układ chłodniczy Ci nie padnie.
 
Back
Top