• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny chłodnicze

A taki Motul E-AutoCool? P-OAT do hybryd ale i do konwencjonalnych napędów azjatyckich.
 
Kwestia czy te płyny są takie jak Toyota wymaga czyli Toyotowski SLLC nie zawiera krzemianów, zawiera fosforany i zawiera sebacyniany?
 
@Piotr_the w ulotce masz napisane z grubsza co zawiera.
 
Drąże dalej Glaceol RX Type D. Teraz zauważyłem, że płyn ten ma w/g karty charakterystyki posiada oprócz 2-Etyloheksanian sodu jeszcze Glicerol. Glicerol został wprowadzony jako jeden ze składników do płynów w 2010 przez grupę VW i powstał wówczas G13.
Czyli co ? . Jeżeli mamy w płynie glikol etylenowy , 2-Etyloheksanian (czyli dodatki organiczne) i glicerol (glicerynę) to wychodzi , że ten płyn Glaceol RX typ D to jednak jest G13.? No chyba , że jest to G12 tylko z dodatkiem gliceryny. Ech...
 
Stosował ktoś płukanki do płynu chłodniczego? Walczę od kilku lat z brązowiejącym płynem w jednym z pojazdów i nie potrafię sobie z tym poradzić. Stosowałem już ocet w bardzo dużych ilościach, jakieś płukanki marketowe i nic to nie dało, oczywiście na koniec płukajac woda destylowana. W zasadzie za każdym razem na +/- rok jest spokój a potem „woda” robi się brązowa i przy ściskaniu węża słuchać jak ten osad chrupie….
Zastanawiam się czy spróbować z płukanka k2 / prestone w podwójnej porcji i liczyć ze to rozwiąże problem czy poprostu co roku wymieniać ten płyn.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Zastanawiam się czy spróbować z płukanka k2 / prestone w podwójnej porcji i liczyć ze to rozwiąże problem czy poprostu co roku wymieniać ten płyn.
Ja używałem prestone, coś tam czyści na pewno, bo zlewałem czysty płyn, zalewałem płukankę i zlatywał syf.
Stosowanie podwójnej dawki, ja odradzam, bo co za dużo, to nie zdrowo. Ale każdy robi jak uważa za stosowne.

Jeżeli masz cały czas syf, to przypuszczam, że chłodnica do demontażu i płukania/wymiany bo jest pewnie zarośnięta. Ja zrobiłem sobie sam sprzęt do płukania chłodnicy z pompki wody do basenu i kanistra 10l z roztworem płukanki, poskładałem i puściłem obieg w kierunku odwrotnym, niż krąży płyn, zostawiłem tak na całą dobę, później wypłukałem wodą zdemi i różnica jest kolosalna. Robię tak z resztą często z chłodnicami w motocyklach i syfu potrafi to wypłukać naprawdę imponujące ilości.
 
Dawka podwójna bo układ ogromny ~12l płynu (ciągnik rolniczy), płukalem już w obie strony, chłodnica tez była już kilka razy demontowana i owszem za pierwszym razem dosyć dużo syfu wypłynęło ale ja tu bardziej widzę problem w bloku bo jest żeliwny niż w chłodnicy, a chłodnica wyglada na czysta.
Co prawda w instrukcji producent ciągnika kazał dolewać dodatek antykorozyjny do płynu chłodniczego ale nigdzie nic takiego nie znalazłem a obecnie niby wszystkie płyny maja to w sobie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
@inspire wąż z gorącą wodą i płucz ciśnieniem. Jak przelejesz że 50l wody to będzie czysto.
 
@inspire A jakie płyny tam wlewasz, że tak wymiekają? A może żrą się jakimiś stopami i się wytwarza syf? Instrukacja nie wyszczegołniła jaki konkretnie ma tam iśc, a jakiego nie wolno?
 
@soszo nawet ten Motul pasowałby mi do Toyoty (bezkrzemianowy i z fosforanami). Cena jednak nie wiele niższa, więc OEM górą gdybym miał wymieniać
 
Przy wymianie to kolor nie ma już żadnego znaczenia. Chodzi mi o uzupełnienie, głupio dolewać różowy do zielonego czy na odwrót
 
Najlepiej dolać ten sam co był i problem z głowy
 
płukalem już w obie strony
To demontaż termostatu i w analogiczny sposób możesz cały układ chłodzenia płukać. Za bardzo innego sposobu nie widzę.
ciągnik rolniczy
Co to za ciągnik? Bo jeżeli nie masz go od nowości, a układ jest tak zarośnięty, to pewnie latał na "wodzie że studni" jak większość wszystkich Ursusów, Zetorów, czy innych Wladymirców na wsiach 🙂
 
@buldog1111 widzę, że Glaceol nie daje spokoju. To prawda, że w płynach jest burdello bum, bum, tutaj coś napisali ale tematu nie wyczerpali:

A może taki płyn, tylko kupić go nie można, w każdym razie nigdzie go nie widzialem:

Oprócz znanego Prestone uniwersalny płyn prawie do "wszystkiego" produkuje też Valvoline - Multi Vehicle Coolant RTU w różnych kolorach w zależności od upodobań estetycznych.
 
To demontaż termostatu i w analogiczny sposób możesz cały układ chłodzenia płukać. Za bardzo innego sposobu nie widzę.

Co to za ciągnik? Bo jeżeli nie masz go od nowości, a układ jest tak zarośnięty, to pewnie latał na "wodzie że studni" jak większość wszystkich Ursusów, Zetorów, czy innych Wladymirców na wsiach

Lamborghini z końca lat 80, u nas ~ 10 lat i płyn od początku co rok zmieniany.

@inspire A jakie płyny tam wlewasz, że tak wymiekają? A może żrą się jakimiś stopami i się wytwarza syf? Instrukacja nie wyszczegołniła jaki konkretnie ma tam iśc, a jakiego nie wolno?

Tego instrukcja nie podaje, lałem już najtańsze niebieskie borygo (z nalewaka, wiec nie mam pewności co to dokładnie było), k2 cooler (chyba czerwony).
Blok żeliwny, obudowa termostatu aluminium i chłodnica mosiężna, więcej rodzajów metali tam nie ma. Kiedyś jak silnik był rozebrany to tylko na ściankach w bloku była rdza, właśnie tak to wyglada jakby płyn żarł blok.


@inspire wąż z gorącą wodą i płucz ciśnieniem. Jak przelejesz że 50l wody to będzie czysto.

Zawsze po płukaniu jest czysto, gorzej ze zazwyczaj ~po ok. roku ten płyn zmienia barwę.
Cały układ wyglada na czysty, jedynie tak jak pisze po sezonie te płyn robi się rdzawy…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Noel , no nie daje spokoju.
Czytałeś dokładnie opis tego płynu? Jak to rozumieć? Poniżej wycinek z opisu:
"Płynu chłodzącego Multi-Vehicle Coolant Ready To Use nie wolno mieszać ze zdemineralizowaną wodą".
Później jest w opisie , że łączy się z każdym płynem. To czemu nie łączyć go z wodą demineralizowana? Toż to chyba jakaś pomyłka w tłumaczeniu. Link z opisem : https://olejevalvoline.pl/pl/p/MULTI-VEHICLE-RED-COOLANT-RTU-5L/2788
 
Back
Top