• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płyny hamulcowe - Ogólna dyskusja

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja mam zalany dot 4 firmy K2 i też nic się z nim nie dzieje.
 
Lada chce wymieniać sobie płyn hamulcowy metodą nadciśnieniową … i tu pytanie ?
czy muszę coś w oprogramowaniu przez kabel diagnostyczny skasować albo zresetować albo przeprowadzić jakąś diagnostykę.
dzieki za podpowiedzi
 
kupiłem taki płyn - będzie pasował do skody i vw ?

ATE DOT4 SL6​

 
@gruto

Będzie. To bodajże jeden z najlepszych płynów hamulcowych na rynku. Sam go zalewam do drugiego samochodu. Bardzo dobrze współgra z klockami hamulcowymi tegoż producenta.
 
@gruto
Ważna jest tu specyfikacja FMVSS 116 DOT 4 którą VAG podaje jako alternatywną do OEM płynu.
ATE ją spełnia, więc nawet na gwarancji jest git.
Płyn od sprawdzonego, dużego gracza. Nie może być kiepski.
 
No i gitara - dzięki chłopaki
Zaleje go tez w moim Moto Guzzi , sprawdziłem spełnia normę 😊
 
@Kuba I @sprajt2 No tak mi się napisało no i wyszła taka sytuacja. BEZ HEJTU ! Miałem na myśli, że po prostu samochód jest w stanie stanąć w miejscu na tym zestawie, czyli płyn się sprawdza. Akurat poprzednio były klocki KAMOKA (ech, niestety nie pilnowałem żeby warsztat wsadził coś markowego) no i po wymianie płynu na ATE SL6 oraz klocków na ATE poprawa ogromna ! Zapewne podobnie byłoby na konkurencyjnym Textarze, które też rozważałem. Płyn udało mi się kupić w dobrej cenie, więc polecam.

Acha, jestem świadomy, że ATE to pakowacz. Więc nie powiem, że najlepsze na świecie, czy jedne z najlepszych. Pewnie dobre lub bardzo dobre i... tyle.

A w Cinquecento mam inny zestaw: klocki TRW oraz płyn od Xado DOT4. Jest dobrze :rolleyes: W obu furach wciąż oryginalne tarcze hamulcowe. Spodobał mi się ze względu na wydłużoną trwałość (2.5 roku, choć i tak zleję po 2 latach), wysoką temperaturę wrzenia (także wilgotnego płynu) no i cudowny rewitalizant. Tylko paliwo tak drogie, że ograniczyłem jazdę więc pewnie i Organika by się sprawdziła.

Nie jeżdżę na tyle agresywnie żeby płyn miał się zagotować.
 
Last edited:
@Limonka zero hejty napisałem to z puszczonym okiem, lecz wypada sprostować bo ktoś poczyta i pomysłu że hamulce najlepiej działają na tym płynie.
 
Ja nawiazalem do postów, ktore byly kilka stron wcześniej, gdzie ktos udowadniał, ze plyn hamulcowy ma również za zadanie odebrać ciepło z zacisków i klockow.
 
ograniczyłem jazdę więc pewnie i Organika by się sprawdziła.
W moim prywatnym rankingu akurat Organikę stawiam wyżej niż ATE. Jeździłem na obu (Organika LV i ATE SL6) w tym samym aucie na tym samym zestawie tarcza/klocek i w moim odczuciu lepiej dozuje się pedał hamulca właśnie na Organice.
 
Jak długo płyn trzyma "wartość" po otwarciu ?
 
Mam do was pytanko....Co to za płyn hamulcowy TRW PFB401SE jakiemu płynowi on odpowiada DOT-3 czy DOT-4
i drugi może bardziej zaskakujące co oznaczają te symbole SE w nazwie płynu
 
Mam do was pytanko....Co to za płyn hamulcowy TRW PFB401SE jakiemu płynowi on odpowiada DOT-3 czy DOT-4
i drugi może bardziej zaskakujące co oznaczają te symbole SE w nazwie płynu
To jest DOT 4 o podwyższonej temperaturze wrzenia. Jeśli chodzi o se to myślę że nie ma szczególnego znaczenia, po prostu końcówka numeru produktu.
 
Do mnie wleciał Gulf 5.1 wraz z tarczami Textara.
 
Niedługo pyknie 5 rok mojemu Golfowi 1,4/125KM. Staram się dbać o autko i wszystkie płyny wymieniać na czas (albo przed czasem jak olej). Płyn hamulcowy też trzeba zmienić. Ponieważ robię małe przebiegi (10k rocznie) to wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem może być Bosch DOT-5.1 ENV6, który podobno można wymieniać co 3 lata. Czy to prawda? Alternetywnie chyba Organika DOT-4 LV i wymiana co 2 lata. Który wybrać? Bosch za 1,5 litra wyjdzie 66zł a Organika około 40zł. Jeszcze jest warian pośredni XADO DOT4 XA50003 z trwałaścią 2,5 roku ale z 1,5l wyjdzie 87zł.

Podsumowując wybieram między:
- Bosch DOT-5.1 ENV6
- Organika DOT-4 LV, oraz
- XADO DOT4 XA50003

Chyba, że wybrać jeszcze jakiś inny płyn?
 
Last edited:
Xado jest zwyczajnie drogi, zwykle używam Organiki lub Boryszew ale na kolejną wymianę chyba Bosch ENV6, odpowiada mi to, że wymiana raz na 3 lata i uniwersalny.
 
Panowie jaki płyn hamulcowy polecacie do a4 b7 quattro.
Na korku pisze dot 4 na wyposażeniu ESP.
 
Jeżeli wymieniasz go regularnie, jak na płyn hamulcowy przystało, to najtańszy DOT4 jaki dostaniesz ;).
Jak chcesz możesz zalać DOT5.1

Serio, nie ma co głupieć bo przy cywilnej jeździe konia z rzędem temu, kto poczuje różnicę pomiędzy płynami w trakcie hamowania.

W samochodach wymieniam płyn co dwa lata, chyba że odwiedzał tor, albo latał dużo po górach to jak, w motocyklach - co roku, lałem chyba wszystko, od "sportowych" pokroju RBF, przez DOT5.1, DOT4 LV, po najtańsze DOT4 typu K2 czy Mannol,
Różnice w hamowaniu nie do wychwycenia, ABS/ESP na każdym działał tak samo dobrze, przy żadnym serwisie hamulców nie stwierdziłem, żeby któryś płyn był lepszy/gorszy dla elementów układu mających z nim kontakt, czy wpływał na czystość układu ;).
 
Back
Top